Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Een cx500 gekocht

 
Schrijver Maikel
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 jan. 2006 21:47 | Aangepast door: Moderator 
Hallo allemaal.

Zal me even voorstellen ik ben Maikel en ik ben sinds een maand mijn motorbewijs en afgeopen Donderdag heb ik een cx 500 custom gekocht.



Via via ben ik aan deze motor gekomen en omdat ik een arme student ben en de motor het niet doet (heeft 2 jaar stilgestaan) en ernstig onder de roest zit :( mocht ik hem kopen voor het bedrag van 150 keiharde euros.

Vandaag ben ik vol enthousiasme begonnen met het aan de praat krijgen van de motor.
Ik heb het volgende gedaan:accu in de lader gedaan, bougies vervangen,benziene vervangen, olie,oliefilter,luchtfilter vervangen.
Beetje benziene in de cilinder gedaan, accus weer aangesloten en vol spanning geprobeerd de motor te staren ......... accu dood :(.

Maandag maar proberen met startkabels te starten.
Ik hou julie op de hoogte

Ps ik ga het opknappen bijhouden op mijn weblog
http://cx500.web-log.nl dus kom eens een kijkje nemen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 jan. 2006 02:01 
€150 is niet veel als je het ding weer tot leven kunt brengen. Zet er een nieuwe accu in, een CX start erg slecht met een oude accu. Daarnaast olie + filter verversen, de klepspeling controleren en groot onderhoud uitvoeren. Succes en laat ons weten hoe het avontuur afloopt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 15 jan. 2006 07:48 | Aangepast door: startweer 
Maikel, succes ermee! Schroom niet om je vragen hier te stellen. Ik weet uit ervaring dat de CX-ers op deze site zéér behulpzaam zijn.
Groetjes,
Gea (die zich afvraagt wie er meer plezier heeft: de vragensteller of degenen die antwoorden)

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 jan. 2006 08:56 | Aangepast door: gompie 
Dat "vol spanning afwachten" viel dus vies tegen, gelukkig kost een spiksplinternieuwe accu weinig.
Dan heb je ruim voldoende power om voor een paar centen de hele zomer zorgenloos (of is het nou weer zorgeloos?) de zomer door te tuffen.
Kom eens op een evenement van ons, of één van onze oosterburen.
Kortom, je hebt een juiste motor gekocht, ziet er nog knap uit.
Voldoende reden om eens lekker te gaan poetsen...
Groeten van Gomp (vader van een beginnend SPH'er)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver J.J. de Vries
Gast 
#5 | Geplaatst: 15 jan. 2006 14:56 
Beste Maikel,

Gefeliciteerd met je aanschaf van je CX. Ik hoop dan ook dat het spoedig lukken gaat hem aan de praat te krijgen. Mijn vorige CX heb ik over de 100. 000 km gereden, en hij rijd nog, heb ik me laten vertellen, dus dat beloofd wat, zou ik zeggen. Zo op het eerste gezicht moet er met een goede poetsbeurt veel bereikt kunnen worden; het ziet er best goed uit. En je merkt, goede raad komt van alle kanten.

Johan

Schrijver holth67
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 jan. 2006 19:40 
Hoi Maikel,

Als je een nieuwe accu hebt en hij nog niet loopt moet je de tank met oude benz geheel legen en de vlotterkamer leeg laten lopen (schoefje zijkant carb). Tank met nieuwe benz vullen en dan starten. Kan even duren daar de carb weer gevuld moeten worden.

Succes

Vrgr Hub

Schrijver Frans
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 jan. 2006 09:44 
Maikel,

Kom in april even naar de onderdelenbeurs!
In de agenda vind je tzt. meer details.

Frans

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 16 jan. 2006 12:10 
Maikel,

Gefeliciteerd en succes ! Met zoveel hulp gaat het zeker lukken.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Maikel
Gast 
#9 | Geplaatst: 16 jan. 2006 18:53 
Bedankt voor julie reacties en tips, ik denk dat het helemaal goed gaat komen met de motor. Zal julie op dehoogte houden van de voorderingen.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Een cx500 gekocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Tinus 1952 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven