Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Framenummers

 
Schrijver jorgen
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 jan. 2006 11:58 
Ik ben bezig een motor, die ik kocht zonder papieren, terug in te schrijven. Via de politie werd het framenummer gecontroleerd. Nu blijkt dat ditzelfde framenummer ook bestaat op een CB550 (begin jaren 70).
Klopt het dat HONDA dezelfde framenummers gebruikt voor verschillende types, met enkel het voorvoegsel verschillend?
CX500-2038056 bestaat en CB550-2038056 bestaat ook.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Kort verslagje hoe nieuwe papieren aan te vragen in BE volgt later.

Jörgen

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 jan. 2006 14:05 
Dat met die framenummers gekoppeld aan de het type Honda motorfiets zou heel goed kunnen kloppen.
Andere motorfietsfabrikanten hebben er ook wel voor gekozen om de verschillen tussen hun modellen aan te duiden door het 1e cijfer van het framenummer.
Maar Honda heeft natuurlijk zoveel motorfietsen gemaakt en ook heel veel modellen dat dat waarschijnlijk ondoenlijk was.
En zeg nu eerlijk, ook zonder papieren kun je dan het type/model gewoon aflezen. En dat is ook gemakkelijk bij reparaties en het bestellen van onderdelen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver wannes
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 jan. 2006 15:45 
Ik weet niet of u van belgie of nederland bent.In ieder geval ik heb vorig jaar in belgie een schrijven gehad dat er nota was genomen van het feit dat m'n motorfiets afgebroken was in een erkend bedrijf.Ik kreeg bijna een hart infarct want dit is m'n lievelings moto en hij staat netjes in een verwarmde garage.Voor alle zekerheid toch maar eens gekeken of hij niet ontvreemd was ,maar hij staat er nog steeds netjes geparkeerd.
Heb ik een schrijven gedaan naar dienst inschrijvingen voertuigen met foto en copy van m'n voertuig en daar stelde ze me gerust dat voor mij geen enkele verandering of schrapping van toepassing is daar er in de jaren 70 meerdere voertuigen een zelfde framenummer hebben gekregen.Ook voor auto's was dit voor '68 het geval in belgie.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 jan. 2006 16:30 
In Nederland is het uitgeven van identieke frame- of chassisnummers niet mogelijk (geweest).
Daar lette de RDW zeer streng op.
Eris weleen tijd geweest dat geen framenummers werden ingeslagen (maar dat was voor de 2e wereldoorlog; ik heb nog een paar van die motoren)en dan gold het motorbloknummer.
Maar ook dat was voor eenzelfde merk motorfiets altijd uniek.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Framenummers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ coenox ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven