Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Hier werd ik heel verdrietig van ? (wie kan helpen

 
Schrijver Gertjan
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 jan. 2006 23:16 | Aangepast door: Gertjan 
Heelgelukkig was ik met de aanschaf van een bed dat ik 129 km van mijn woonplaats voor mijn dochter kon aanschaffen. Ik ondekte dat de verkoper ook een ethousiaste motorrijder was en al pratende gaf hij te kennen nog een druppellader te hebben liggen die hij voor zijn eigen motor niet meer nodig had.
Thuis gekomen in deze koude tijd de lader aangesloten de garage dicht en denkend dat alles in orde was op pad naar andere zaken. Gelukkig liep ik nog even langs de garage en rook een vreemde lucht. De deur open en ik schrok me kapot de garage was blauw grijs met zo'n beetje oranje kleurigevlammen komend uit de richting van mijn cx uit 1980 die nog maar een paar kleine veranderingen nodig had om hem er toppie uit te laten zien. Als een wilde zonder na te denken ben ik in de richting van de stekker van de druppellaar gerend en heb hem snel uit het stopkontakt gehaald. Op zo'n moment zijn in de garage ook net alle emmers weg en de brandblusser die ik al een poos van plan was aan te schaffen lag nog lekker in de winkel (sufferd dacht ik). Het emmertje zeemwater dat ik regelmatig thuis achter in mijn sokken kreeg en daarom meermaals heb verwenst bracht uitkomst. Moeders was sneller dan ik had het emmertje te pakken en gooide het leeg in de vlammetjes, gelukkig alles was uit.
Ik stond beteuterd te kijken naar een zadel dat een gapend gat had op de plaats waar normaalgesproken mijn linkerbil zou moeten zitten.
De Buddysit waarmee ik zo blij was vorig jaar is ter ziele en ik moet gaan speuren naar weer een buddysit in redelijke staat. Nieuw kan altijd nog.
De schade is beperkt gebleven en huis en haard zijn gespaard.

Tot slot waarde collega CX rijders.
Wees allert als je iets aansluit dat zonder je aanwezigheid aan het werk is.
Het liep bij mij heel goed af !

Verder als iemand een zadel voor me weet voor een gewone CX uit 1980 voor een redelijk bedrag dan hoor ik dat graag.

Verder waardeer iik de club ten zeerste en ook mijn donatie komt er binnenkort aan.

Gertjan.
g.bolijn@zeelandnet.nl

Schrijver ffroidbise
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 jan. 2006 03:12 | Aangepast door: ffroidbise 
Lag de schuld dan aan de druppellader of was het de batterij?
Had je deze niet eerst getest?
Binnen een bepaalde periode na aankoop (ik dacht 7 dagen) blijft de verkoper aansprakelijk dacht ik.(dus ook voor de geleden schade voortvloeiend uit het defect)
Tenzij je anders afgesproken had.

ffroid (die alles grondig test voor hij iets in gebruik neemt)

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 jan. 2006 09:10 
Enige tijd geleden heb ik van Ray zijn cx500A (de PhoeniCX) overgenomen. Deze was door hem gerestaureerd na ...een zadelbrand!
Het zadel is niet origineel, maar is zeer netjes en glad overtrokken met écht skai.
Je kan hem tegen kostprijs overnemen.
Ik ben bezig het "Startweer zadel" pas te maken voor mijn motor.

Ik hoor het graag van je.
h.g. Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Gertjan
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 jan. 2006 10:05 
Hoi Dirk,

Dat het zadel niet helemaal origineel is dat maakt me niet uit.
Als het maar zwart is en de originele vorm heeft.
Als de kostprijs acceptabel is dan kan ik weer verder.

Hoi Ffroid,

Ik had inderdaad alles eerst moeten testen. Ik ben eroverheen, de garage staat er nog de auto "slaapt" gelukkig meestal buiten.
Dus ook die is de dans ontsprongen.
Uithuilen en gewoon de zaak weer verder oppakken lijkt me de beste optie.

Dirk alvast bedankt !

Gertjan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 jan. 2006 11:24 | Aangepast door: Floris 
En dat is dus de tweede accu brand binnen de club.

Gelukkig is het redelijk goed afgelopen, de schade had veel erger kunnen zijn.

Bij het laden van een accu komt knalgas vrij en dan is een klein vonkje voldoende. Toch vind ik het vreemd, want een goede druppellader zou dit niet mogen veroorzaken. Weet je zeker dat de ontluchtingsslang van de accu niet verstopt zat? En hoe oud was de accu?

In mijn garage heb ik een brandblusser voor het grijpen staan. Net zoals in mijn keuken trouwens. En daar is onlangs een branddeken aan toegevoegd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Gertjan
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 jan. 2006 12:42 
Hoi Floris,

Inmiddels is mijn verkeerde zuinigheid er door mijn overige gezinsleden flink ingevreven.
De accu was nieuw en heeft het naar het schijnt overleeft.
De slang zat niet verstopt.
De lader ligt in de kliko dus ik ben er klaar mee.

Morgen gelijk een brandblusser halen wie knutselt aan metaal en elektra moet er gewoon één hebben.

Groetjes Gertjan

Schrijver Ray
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 jan. 2006 13:06 | Aangepast door: Ray 
Hey Gertjan,

Nou, zo te horen heb je nog mazzel gehad, want als de bedrading gaat fikken, is het niet meer te stoppen, zo heb ik aan den lijve ondervonden. Dus dat je alleen je buddy moet vervangen, is vervelend, maar niet onoverkomelijk. En grappig dat "mijn" buddy dan weer op de tweede CX komt, die in brand heeft gestaan. DE buddy (en mijn ouwe CX) zien er zo uit: http://www.hondacx500.nl/images/september2004/cx_ray1_t.jpg
Zie ook Showroom , CX-A nummer 50 voor meer fotos en verhalen.
Zo zie je maar weer, zelfs een fik kan een CX niet stoppen. Veel zit plezier op mijn ouwe buddy. Het is overigens een Giuliari zadel, maar dat heb ik weer naar normale proporties gemoddeleerd en overtrokken met origineel krokodillenlullenlerenskai!
Groeten,
Ray ( die blij is dat je weer uit de brand bent)

Schrijver joba
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 jan. 2006 17:48 
Hoi Gertjan,
Ik woon ook in zeeland en heb nog wel een nieuwe buddyovertrek liggen met bevestigingsmateriaal.
Het blijkt dat mijn zadel geen origineel cx zadel is dus deze past bij mij niet.
Achterop de cover staat in gouden letters Honda.
Laat maar horen of je er wat mee kunt.
Groeten, Jos.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 jan. 2006 20:42 
nu nog het antwoord wat heeft de brand veroorzaakt.
Als oud brandweer -bevelvoerder wou ik dat graag weten anders kan ik niemand helpen met advies
ouwe-jan die graag vlammen ziet maar geen CX en
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 30 jan. 2006 09:02 
De accu was nieuw en heeft het naar het schijnt overleeft.
De slang zat niet verstopt.


Lag het dus aan de druppelader en niet aan de accu, als ik het zo begrijp?

Frans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 jan. 2006 09:14 
maar hoe dan zijn budy site in de brand,lag daar de druppelaar op?
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Anoniem
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 jan. 2006 10:18 
De draad van de druppellader heeft sluiting gemaakt denk ik.Vaak gebeurd dit door dat draad nog al eens "geknakt" wordt bijhet opbergen.
Daar staat maar een spanning van 12 Volt op hierdoor gaat de aardlekschakelaar er niet uit omdat er geen beduidend verschil ontstaat.
Ik had de pech dat de draad van de lader over mijn Buddy heen lag en als een soort gloeidraad door de buddy heen zakte.Als het lang genoeg duurt gaat de boel na het gloeien in de fik zeker omdat de accu er dan ook nog een schepje bovenop gaat doen.

De oorzaak is denk ik nu wel duidelijk ik zal geen enkele draad meer over een zadel heen laten lopen.

Bedankt voor al het meedenken en de mentale ondersteuning het helpt. Ik pak de draad weer op.

Gertjan

Schrijver sidonia1
Gast 
#13 | Geplaatst: 1 feb. 2006 16:40 
Ik ga ook nog even en duit in het zakkie
doen. Ik had een Proosten druppellader
gekocht en deze aangesloten op mijn motor, geen CX. Wat bleek, na 3 maanden was de accu droog gekookt en kon ik hem weggooien. Ik dacht nog laat ik maar een nieuwe lader kopen, het ligt vast aan deze lader. Niets bleek minder waar, ook deze kookte de accu droog, van ongeveer 6 meter afstand in de kliko geworpen en toen maar een goeie gekocht, een Optimate, deze doet wat tie doen moet.
Ergo bespaar niet op geld, koop gewoon
gelijk een goede.
Mijn turbo staat er altijd aan als ik
niet rijdt en deze kookt niet droog
en heeft in ieder geval niet te weinig
spanning als ik start waardoor de
stator ook zeker zo lang mee zal gaan.
vr.gr. Aad.
[ps Wil ook een atmosferisch gevoede
CX gaan kopen, blauw heeft de voorkeur, zijn er er liefhebbers voor
verkoop?]

Schrijver Gertjan
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 feb. 2006 13:01 | Aangepast door: Gertjan 
Beste Collega CX rijders.

Bedankt voor alle hulp, steun,aanbiedingen en suggesties.
Speurders.nl bracht de oplossing, een in goede staat verkerende Buddy origineel hij zit inmiddels op de motor die er met een zadel zonder gat een stuk beter uitziet.

Gertjan

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Hier werd ik heel verdrietig van ? (wie kan helpen

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven