Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

kkkoud

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 feb. 2006 18:44 
Afgelopen zaterdag heb ik een uurtje gereden bij +2 Celcius. Zonder kuip, welteverstaan. Na een uur was de lol eraf en merkte ik dat ik meer met de kou bezig was, dan met behoorlijk rijgedrag. Geen wonder, kijk maar in deze tabel en bereken de windchill. Zelfs als het kwik boven nul is, vriest het flink op de CX!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 27 feb. 2006 20:12 | Aangepast door: Hans 
En dan zit je bij een CX ook nog eens wijdbeens.
Nee hoor, voor mij in de winter alleen achter de bescherming van de volle kuip. En zeg nou eerlijk zo'n Rickman Polaris siert de CX heel goed.

Hier in het uiterste zuiden van Limburg (carnaval) gisteren 3 uur gestaan om de optocht te bekijken. Daarna natuurlijk tot diep in de nacht de straten door en de kroegen in. En vandaag weer 2 uur van hetzelfde.
Maar goed, je hoeft als toeschouwer / carnavalist niet de BOB uit te hangen, dus voor de inwendige-mens-warmte werd alsvanouds goed gezorgd.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jthole
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 feb. 2006 21:46 
Ik rij altijd zonder kuip :-)

Wat ik nog wel zou willen hebben is goede passende handkappen, want koude vingers krijg ik wel, ondanks hele goede winterhandschoenen!

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 feb. 2006 23:09 
Vrijdag 24 februari: Beverwijk-Alkmaat
Maandag 27 februari: Beverwijk-Almere
Zonder kuip of scherm, maar wel met een goed pak.

Mijn motto:
ik rijd liever in de wind, regen of kou, dan dat ik stil sta in de file.

Johan
[/b][b][/b][b]
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 28 feb. 2006 08:49 
Afgelopen zondag Linschoten - Alkmaar en weer terug. Totaal zo'n 200 km. Het laatste stuk in de natte sneeuw. Ik had het met mijn Polaris kuip en thermo ondershirt niet koud. Hooguit een beetje koude vingers. Lieke (Shhadow met klein schermpje en jethelm !) had het wel iets kouder. Maar heeft het ook overleefd en is vandaag weer op de motor naar haar werk.

Ik rij ook liever zonder kuip maar in de winter is het wel heel erg fijn en zelfs aan te raden.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Engeltje

Moderator 
#6 | Geplaatst: 28 feb. 2006 10:04 | Aangepast door: Engeltje 
Het was best lekker, en vanmorgen door de sneeuw naar mijn werk ook. Vanmorgen was niet koud. (Zondagavond wel). Ik heb eigenlijk liever sneeuw dan regen. In beide gevallen is het wegdek toch nat, maar je ziet sneeuw aankomen en het heeft wel wat.

Tuurlijk is een kuip een luxe, en ik was toch wel lichterlijk jaloers op die persoon die fungeerde als navigator ;) (Coen dus). Maar ik ben gelukkig in bezit van goede, warme en waterdichte motorkleding en dat helpt ook.

Misschien ooit, zal ik (voor in de winter)ook een cx (of een Deauville) rijden met een kuip. Maar ik zeg altijd, ik ben in een goede positie dat ik een eigen motor mag hebben. Er zijn vrouwen die er alleen nog maar van kunnen dromen......

Lieke... (die altijd blijft dromen van mooie (ongrijpbare) dingen)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 feb. 2006 17:11 
Ik was gisteren trouwens wel blij met mijn nieuwe voorband. Inderdaad heeft een sneeuwbui op de motor wel wat, mits goed gekleed en goede sloffen. Wat een windscherm betreft: die heb ik van mijn C gehaald: ik zat altijd met mijn helm op een onprettige manier in de windstroom. Vandaar dat ik zonder rij.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver The Red Baron
Gast 
#8 | Geplaatst: 28 feb. 2006 20:20 
Op mijn Silverwingetje zit gelukkig een volle kuip, ook bij de voetjes. In voorgaande jaren tot min 10 doorgereden en kou geleden op een "naked" bike. 2 keer 2 uur per dag, Arnhem-Rotterdam visa-versa.
Na stortbui van 1,5 uur temperatuur net boven het vriespunt en "lekkende" kleding ben ik eens onderkoeld geweest. Niet echt leuk.
Dus nu altijd lekker ingepakt en waterdicht.
Groet, Nico

Schrijver deaffy
Gast 
#9 | Geplaatst: 4 maart 2006 22:33 
ja, dat is een van de charme,s van het naked bike rijden, net doen of je het niet koud hebt tegenover al die burgerlijke autootjes, terwijl je het afsterft, ja verschil moet er weze he,
heb zelf altijd zonder scherm cq kuip gereden, en inderdaad de vingertopjes moeten het na een tijdje ontgelden, stiekem even je vingers uit je handschoenvingers halen, en ze warmen aan de binnenkant van je hand want als je te lang wacht worden ze te koud

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 maart 2006 23:28 
Laatst hoorde ik iemand enthousiast vertellen over later gemonteerde handvatverwarming op zijn motorfiets. Zijn motorfiets (Honda Shadow)vergelijkend met een CX moet dat mogelijk zijn, lijkt mij. Eerlijk gezegd spreekt mij dat wel aan. Voordeel is dat je bij handvatverwarming in tegenstelling tot handschoenverwarming geen snoeren en stekkersaan aan je handschoenen hebt zitten.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Dinges
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 maart 2006 04:42 
Nadeel is dat de rug van je hand nogsteeds koud word, net als je vingertoppen. In combinatie met een paar cross handappen is het wel ideaal maar niet echt fraai.
Ik ben wel gelukkig met mijn verwarmde handschoenen, alleen niet vergeten om af te koppelen als je af stapt

Schrijver Pluis
Gast 
#12 | Geplaatst: 17 maart 2006 00:05 
Hee DInges, ik weet niet wat voor soort verwarmde handschoenen jij hebt, maar ik heb de mijne iets gewijzigd om dat probleem te omzeilen.

Op mijn verwarmde handschoenen zitten aan het snoer van die snoerkoppelingetjes met kleine clipjes. Die clipjes heb ik er aan één kant helemaal vanaf geknipt. Ze blijven namelijk uit zichzelf strak genoeg zitten. Als ik nu van m'n fiets spring, gaat het stekkertje gewoon los zonder dat er iets kapotgaat. En uit zichzelf is hij nog nooit losgegaan.

Ik kan ze ieder trouwens aanraden, die verwarmde binnenhandschoenen zijn zalig!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 kkkoud

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven