Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

drukbout

 
Schrijver jerrimy
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 maart 2006 19:16 
Hallo luitjes,...
Ik heb zojuist een gehard stalen bout (m20) besteld, om het magneetvliegwiel eraf te drukken.

Heeft iemand ervaring met die manier, vorige keer heb ik een poelietrekker gebruikt (dat ging niet makkelijk).

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 maart 2006 21:36 
M20x1,5

flink aandraaien , een klap erop en hij is los, gr Theo.
theo cx ds

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 maart 2006 22:55 
Absoluut geen klap geven op die bout. Dan heb je kans dat je onbalans in de krukas krijgt omdat de dynamorotor op een kruktap zit. en die kan er heeeeeel vast op zitten.
Beter is om een strop (bijv met touw of een sjorband) rond de rotor te leggen en die stevig om het blok te wikkelen. Dan de bout er in schroeven en flink aandraaien. Komt de rotor dan niet los, een verlengstuk (bijv een stuk steigerpijp) op de sleutel zetten. Door het hefboomeffect krijg je de rotor dan wel gemakkelijk los.
Dus NIET meppen op die bout !!!!
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 maart 2006 19:48 
Ik heb wel zo'n bout. Draai het er in met een lucht sleutel en vaak komt het vliegwiel al wel los. Als deze niet los komt geef er dan een korte harde droge tik op met een niet al te ligte hamer. De kruissleutel poelie trekker die door honda wordt gebruikt moet men met een hamer op slaan. Dus onbelans in de crukas, vaag verhaal.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 drukbout

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven