Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

VX800: niet doen.

 
Schrijver Pluis
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 maart 2006 00:22 
Hallo CX-ers,

Ik heb een tijdje niet van me laten horen. Het is niet zo goed met me gegaan afgelopen tijd. Er is in de privé-sfeer een boel stront aan de knikker. Ook het ongeluk van de afgelopen zomer is me niet in de kouwe kleren gaan zitten. Ik heb nog steeds last van m'n enkel en ik moet het vertrouwen in de fiets weer terug zien te krijgen. Maar gelukkig is de verzekering wel over de brug gekomen.

En ook op twee wielen is niet alles pluis. De VX800 die ik kocht als lapfiets toen mijn CX vastliep is na één winter gereduceerd tot schroot met lekkende voorvorken, vastgelopen achterschokbrekers, verroeste uitlaten, een slippende koppeling (met nieuwe platen notabene), afbladderende wielen en een doorgeroeste achterbrug. Kwaliteitje joh, die zoekzoekies!

Die gaat er dus uit. Ik heb proefgereden op een Bulldog en ik moet zeggen dat deze het rijplezier dat ik op de CX voelde doet herleven. Net zo goedmoedig, net zo soepel, net zo apart, alsof ik 'thuis' kwam (en dat had ik even nodig). Dat gaat het worden dus.

Voor de vastgelopen CX, die ik met zoveel liefde had gerestaureerd en wou stallen tot ik tijd had om het blok te reviseren, is geen plek meer. Die moet er dus helaas ook uit. Ik wou dat het anders was, maar dat is het niet. Life can be bloody unfair sometimes. Als iemand interesse heeft, dan graag.

Maar goed, ik dwaal af. Ik zal deze site toch zo nu en dan nog eens in de gaten houden, al was het maar omdat ik Floris, Ouwe Jan, Gea, Ray en al jullie andere helden niet wil missen. Maar mijn advies herhaal ik nog één keer: KOOP GEEN VX800!

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 maart 2006 00:34 
Hoi Pluis,
Jammer dat het je niet voor de wind gaat. Hopelijk vindt je spoedig het evnwicht, mentaal en fysiek, weer terug om een zonnige toekomst tegemoet te gaan. Zoals Forrest Gump zei:"Life is like a box of chocolate's, one never knows what one gets...".
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 maart 2006 11:12 
Pluis,klote dat je het zo moeilijk hebt,maar ik zeg wel eens, hoe ziet het een jaar verder er weer uit. Leef daar dan naar toe , en wat is een jaar ? 12 maanden zijn zo om.
Verder heb je nu dan plek voor een cx en een vx 800, Dan heb je toch ook plek voor een Bulldog en een cx??
ik zou eerst die bulldog eens goed uitproberen, voordat ik mijn beste paard verkoop.dat kan nog, als die bulldog werkelijk goed bevalt.
verder. als je toch besluit, om de cx te verkopen, dan is de onderdelenbeurs een goede om hem te laten zien aan de vele cxers die daar komen. Je zal wel een aanhanger moeten regelen. ok, tot misschien tot ziens op 9 april.
Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 maart 2006 12:43 
Hoi Allemaal,

Ik snap er nix van, mijn zwager loopt weg met zijn VX800! Nou is dat ook een eigenaardige snuiter net zo als zijn fiets waarschijnlijk. Mischien heeft hij wel interesse in een vx erbij. Laat maar eens weten wat hij op moet brengen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 17 maart 2006 13:31 
Hoi Pluis,

Goed om weer iets van je te horen. We misten je en waren benieuwd hoe het nu met je is. Jammer dat het nog niet zo gaat als je zou willen.

Jammer dat je niet meer ruimte hebt. En ik ook niet. Een CX is een prima tweede fiets natuurlijk. En dat gevoel krijg je nergens, volgens mij ook niet op een Bulldog. Ik droom ook wel eens van een tweede (eigenlijk derde, na twee CX'en) motor. Ooit. Ik denk nu richting Yamaha TDM 850.

Succes met alles.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 maart 2006 22:57 
Een Bulldog is nog een 2-cylinder (afkomstig uit de TR 1) met cardan, een TDM een genetisch experiment...
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver sieds

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 maart 2006 14:42 
He Pluis,

Ik heb dat heerlijke gevoel ook op mijn Yamaha Dragstar 1100, dezelfde motor als een Bulldog. Geweldig soepel rijden en remmen met een laag toerental en een heerlijk geluid met de half open BSM uitlaten. En een TDM, ja die moet het met een ketting doen en wil je dat Coen? Ik heb nog steeds drie (kapotte) CXen 500C en 650C staan en daar moeten er maar 2 van weg, garage staat wel erg vol.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 18 maart 2006 16:34 
Tja, zo'n ketting is wel een punt.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Pluis
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 maart 2006 19:58 
De VX is helemaal geen slechte machine om op te rijden. Maar de mijne is gewoon bagger.

Ik heb hem afgelopen zomer, in alle haast gekocht bij HP motoren in Hilversum. Hij was niet duur, maar de 12.500 km op de teller klopte voor geen meter. Nu blijkt dus de volgende lijst werk eraan te zijn: lekke voorvorken, uitgelopen achterbruglagers, koppelingsveren verslapt, remschijf vóór versleten, balhoofdlager ingesleten, distriebutiekettingen en -spanners moeten vervangen en kilometerteller is kapot. En er moeten nieuwe banden op. Dat is het niet waard voor een fiets waar ik niet lekker op zit.

Met name door het lagerwerk ligt hij niet lekker op de weg, zocht steeds de buitenkant op en ik voelde me totaal niet lekker, zeker niet als het had geregend. En de voorrem is niet adequaat, wel goed te doseren maar lang niet sterk genoeg. Komt ook door de geometrie van de fiets.

De Bulldog is inmiddels aangeschaft, ga ik volgende week ophalen. Hij reed werkelijk fantastisch, heel soepel en stabiel, trekt als een tractor. Superlekker, komt echt heel dicht bij de CX qua gevoel, alleen 'moderner'. En die remmen, formidabel ook al weegt hij evenveel als de CX.

Schrijver jthole
Gast 
#10 | Geplaatst: 7 april 2006 21:14 
Jammer wat er allemaal gebeurd is, zowel privé als het motorleed!

Ik hoop dat het je de komende tijd meer voor de wind gaat. Sterkte!

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 VX800: niet doen.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven