Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

De eerste zon ...

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver terry

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 maart 2006 00:04 
Net nog een naar het laatavondnieuws gekeken :
6 dodelijke verkeerslachtoffers dit weekend waaronder 4 motorrijders hier in BE.
Elk jaar een terugkerend feit wanneer de eerste mooie lentedagen eraan komen.
Beste vrienden,cx rijders of andere motorvrieden : zorg ervoor dat je motor in orde staat. Controleer de banden, bandenspanning, remmen, oliepeil,... vooraleer je de eerste rit na de winterperiode begint.

Begin het motorseizoen met een goed gecontroleerde motor, en hou jezelf ook onder controle, er komen nog mooie dagen, dus die eerste mooie lentedag zal zeker niet de laatste zijn.
Voor wie hier nog tips over heeft, graag.

Een veilig en lang motorseizoen.

Terry

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 maart 2006 07:45 
Dank voor deze waarschuwing Terry. Kon je er niet van slapen of zit je altijd zo vroeg te chatten?

Schrijver gompie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 maart 2006 09:16 | Aangepast door: gompie 
Een tip:
Sla de eerste weken over, dan loop je niet het risico dat je bij de eerste verongelukte motorrijders behoort...

Het is trouwens niet meer verplicht om een alcoholtest te ondergaan, je kan weigeren!
Er bestaat een kans dat het mondstuk is besmet met het vogelgriepvirus, aangezien de controle uitgevoerd wordt door uilskuikens!!!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver edho
Gast 
#4 | Geplaatst: 20 maart 2006 09:23 | Aangepast door: edho 
Toevallig net zaterdag mijn eerste kilometers weer gemaakt. Gelukkig wel rustig aangedaan, dus no problemos aan deze kant. De achterband was inderdaad wat zacht, controleren is dus wel degelijk van belang.
De motorrijders die ik onderweg tegenkwam waren allen erg blij om mij te zien ;-)

Hebben jullie ook zo'n zin in mooi weer?
Ed.

Schrijver PIRANHA
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 maart 2006 10:24 
Vandaag naar het werk gereden.
Voor mij een stationwagen en daarvoor een vrachtwagen.
Richtingaanwijzer aan om voorbij te steken.
Op het moment dat ik de stationwagon
voorbijsteek gaat deze naar links zonder richtingaanwijzer.
Je kan het al raden zeker? Bijna van de baan gereden
De stationwagen heeft doodleuk zijn weg verder gezet.
Ik ben er achteraan gereden en heb hem aan de lichten geconfronteerd met zijn ascociaal gedrag.



mvg

Edgard

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 maart 2006 10:59 
Ben een-heel-jaar-doorrijder, dus van de eerste lentekriebels met bijbehorende gevaren heb ik niet zo'n last.
Wel van het toenemende a-sociale gedrag van die koekblikbestuurders.
Zonder de wereld te willen verbeteren spreek ik ze toch soms aan op hun gevaarlijk gedrag als ik tussen de auto's in de rij (heerlijk gevoel overigens !) doorlaveer.
Staan ze je bijkans ook nog naar het leven; moet je echt niet doen als ze met meer personenen in die auto zitten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#7 | Geplaatst: 20 maart 2006 11:53 
Het is gewoon nijd Hans, zíj staan stil terwijl wij nog bewegen.
Minzaam lachen en doorrijden is altijd mijn devies.
En als dat niet helpt gewoon die deur eruit rijden (Opeltje, 2004), dat wil ook wel eens helpen.

Ron.

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 maart 2006 14:57 
Agressie in het verkeer lijkt hot. Laten wij daar geen bijdrage aan leveren. En Hans heeft gelijk, corrigerend gedrag wordt niet altijd op prijs gesteld.

Ik heb geleerd dat koekblikrijders ons wel eens over het hoofd zien. Wij moeten daar gewoonweg rekening mee houden, voor onze eigen veiligheid. Er is bij automobilisten meestal geen kwade wil, hooguit soms onbegrijpelijke onachtzaamheid. Daarbij, ik "schrik" als koekblik-file-rijder soms ook wel eens van een plotseling in mijn spiegel of dooie hoek verschijnende tweewieler.

Erg irritant (zelf een beetje zielig) zijn die bouwbusjes, die je bewust de doorgang beletten. Ik lach er meestal om en ga er gewoon op een andere manier voorbij. Want wie het laatst lacht...

Edward, (die iedereen gezonde en vreedzame kilometers wenst)

Schrijver edho
Gast 
#9 | Geplaatst: 20 maart 2006 19:06 
Jammer, het was een leuk topic.....

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 maart 2006 20:15 
Dus wat let je ... ?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver edho
Gast 
#11 | Geplaatst: 21 maart 2006 00:01 
Is niet vervelend bedoeld hoor, maar het topic begon vrij positief met een goed bedoelde waarschuwing van Terry. Toen een grapje en mijn eerste kilometer post. Daarna werd het gejammer over wat "koekblikkers" ons toch telkens aandoen en hoe we dat wel eens even zullen oplossen.
Ik rijd nog niet zo lang, misschien nog niet genoeg meegemaakt......?

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 maart 2006 08:52 
Ik ben geen motorrijder die zich hoe dan ook door weer en wind door blijft rijden, bij pekel, sneeuw, regen en hagel laat ik hem staan, maar eigenlijk rijd ik het hele jaar door. Dat brengt met zich mee dat ik in zekere zin vertrouwt blijf met de motor, de weg en mijn medeweggebruikers. Wat mij betreft ervaar ik het samenspel tussen motorrijders en de doorsnee automobilist als goed. Ik noem alleen maar de ruimte die je krijgt in de files. Dikwijls is de weg vrij om met gepaste snelheid te gaan.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Hans

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 21 maart 2006 09:17 
Het klopt wel dat de doorsnee automobilist zich heel coöperatief opstelt tov de motorrijder. Ze geven vaak voldoende ruimte in de file of als ze een motorrijder zien aankomen, maken ze die. En soms ja dan zijn ze ingedachten verzonken en schrikken ze. Maar goed je moet dan ook maar met gepaste snelheid tussen de auto's doorrijden.
Ik rijd ook pas 33 jaar motor; en ik merk toch dat dat de agressiviteit hoger en de verdraagzaamheid beduidend minder is geworden. En dan moet je je ook blijven bedenken dat je als motorrijder buitengewoon kwetsbaar bent.
Het gebeurt mij vrijwel dagelijks dat een auto op minder dan 2 meter van de nummerplaat gaat rijden en dat met een snelheid van 120 - 130 km/uur.
Puur uit lijfsbehoud ga ik dan aan de kant; de automobilist gaat er dan met een grijns voorbij. Weer iemand ingehaald/van de rijbaan gedrukt. Het gebeurt ook dat ze je dan nog even lekker snijden ook!
En de buitenlandse automobilist (hier in Zuid Limburg rijden heel veel Belgen en Duitsers) zijn daarin wel de ergsten.
Ik praat wel eens met motoragenten; zelfs hen overkomt dat regelmatig. Maar goed, zij hebben een niet te versmaden sanctiemogelijkheid.
Hoe drukker het is op een weg, des te meer staan weggebruikers elkaar naar het 'leven'.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 21 maart 2006 12:41 
Het is waar, we blijven een kwetsbare groep. Ik denk ook dat menig automobilist er geen idee van heeft dat het absoluut anders voelt op een motor dan in een auto, wanneer je tot op twee meter afstand van achteren benaderd wordt. Een motorrijder heeft per definitie nu eenmaal graag ruimte om zich heen, al was het alleen maar omwille van veiligheid. Uit de weg gaan is volgens mij dan de beste optie. Wat je dan vaak ziet gebeuren is dat het kat en muisspel voor je zich herhaald, maar dan bij het volgende 'slachtoffer'. Het zegt mij dan meer over de rijstijl van mijn medeweggebruiker dan over mijn eigen rijvaardigheid.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver deaffy
Gast 
#15 | Geplaatst: 23 maart 2006 23:18 
rij ook altijd door zomer of winter,
woon werk verkeer zo,n 100 km,
vind het met de agressie van de autombobilist wel meevallen,
sorry

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 De eerste zon ...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ PHGL500 ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven