Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Extra ruitje?

 
Schrijver edho
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 maart 2006 16:48 
Hallo allemaal,
Ik heb een CX650E met een standaard kuipje om de tellers. Ik zou daar graag een iets hoger raampje bij hebben om de rijwind iets te ontwijken rond mijn hoofd.
Ik zie in de Hein Gericke catalogus allerlei universele raampjes staan die betaalbaar zijn. Heeft er iemand ervaring met het monteren van zoiets waarbij het originele kuipje blijft zitten? Ik heb een wat breder stuur, dus er is iets ruimte om iets aan het stuur te klemmen.
groet, Ed.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 maart 2006 19:19 
Niet doen, hou het liever origineel. Ik heb op mijn CX van allerlei losse ruitjes geprobeerd en het hielp niets, het geruis en gebulder werd alleen maar erger. Het enige wat echt helpt is een volle kuip.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver edho
Gast 
#3 | Geplaatst: 25 maart 2006 20:24 
Het probleem is dat de wind precies onder mijn kin waait. Ik heb een jethelm met vizier, als dit vizier helemaal dicht zit waait het zelfs nog achter mijn bril. Als de luchtstroom iets opgetild wordt, dan is het al goed. Als ik helemaal uit de wind wil zitten, pak ik de Toyota. :-)

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 maart 2006 09:57 
Ik heb eens een givi-scherm geprobeerd op mijn cx500c custom, toen werd de luchtstroom juist op mijn ogen gemikt! Heb het er al snel afgegooid.
Heb nu een integraal helm i.p.v. een pothelm=>stukken beter.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver WillemH
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 maart 2006 15:53 | Aangepast door: WillemH 
Als het mijn fiets was zou ik het volgende proberen: probeer een zelfde ruitje erbij te krijgen als al gemonteerd zit en kort deze een stukje in.
Monteer het randje wat overblijft op afstandblokjes op het originele ruitje.
Je creëert daarmee twee dingen: Je krijgt iets meer hoogte in het geheel en de luchtspleet tussen de beide ruitjes zorgt voor een stuk minder wervelingen rond je hoofd.
Als je erg handig bent, probeer dan de afstandblokjes verstelbaar te maken zodat je kan experimenteren met de hoek van het nieuwe ruitje.
Succes.

Groet, Willem Hartlief

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 maart 2006 16:10 
Inderdaad, een Integraal of systeemhelm zou veel beter zijn. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Ik kom zeer waarschijnlijk naar de onderdelenbeurs, misschien kan ik daar iets scoren om mee te expirimenteren.
Als ik onder het rijden mijn hand op de rand van het bestaande ruitje zet, veranderd er al veel rond mijn hoofd. 15 cm erop zou al een heel verschil maken.

Ik ben weer wat wijzer geworden, dank voor jullie input.

Schrijver edho
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 maart 2006 16:11 
Sorry, ik ben dus hierboven bezig geweest

Schrijver Dinges
Gast 
#8 | Geplaatst: 1 april 2006 10:38 
Suzuki gebruikt op de DL, een all-road, een soort spoilertje op de ruit om de wind wat hoger te sturen. Dit is geen origineel Suzuki accessoire maar is universeel. Misschien is dit iets voor je, het is klein, verstoord de lijn nauwelijks, verstelbaar en ook nog eens niet duur. Ik zou zeggen kijk eens bij Louis of zoiets dergelijks.

Succes

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 april 2006 12:14 
Ed, als ik jou was zou ik geen gaten o.i.d. in het originele ruitje boren. Die zijn tweedehands lastig te vinden en nieuw niet meer verkrijgbaar c.q. onbetaalbaar. Een stille integraalhelm in combinatie met goede oordoppen lijkt mij de beste opossing.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Extra ruitje?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven