Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Wat voor windscherm?

 
Schrijver gompie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 maart 2006 15:24 
Ik weet het, ik word steeds luier...
Nu wil ik weer uit-de-wind-motorrrijden.

Bij Louis.de worden diverse aardige windschermpjes aangeboden, dit zijn echter allemaal exemplaren voor 2006-modellen.
In de tijd dat de CX een verkoophit was, welke windschermen waren toen 'in' en welke zijn nog verkrijgbaar?

Dirk (die van de PhoeniCX een tijdsbeeld wil maken)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 27 maart 2006 16:28 | Aangepast door: coenox 
Wil je echt uit wind en regen dan is er maar 1 oplossing: de Rickman Polaris. Een grote badkuip die ook vanuit de dealer is meeverkocht met de CX.



)95 euro op marktplaats, maar wie goed zoekt...


Na een Vetter te hebben geprobeerd, weet ik nu uit ervaring dat deze je goed uit de wind en regen houdt. Andere schermen en schermpjes veroorzaken wervelingen rond je hoofd. En esthetisch verantwoord.

Coen
(die dat wel grappig vind, een badkuip om droog te blijven
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 maart 2006 16:37 
Droog en warm...in de zomer heb je dan weer airco nodig Dirk. Vooral als je voor een stoplicht staat te wachten met twee van die hete klepdeksels tegen je knieen. Hopelijk verkopen ze ook airco's of 12V ventilatoren bij louis.de. Ben je met je ouwe CX weer helemaal bij de tijd...

Edward
(die dat wel grappig vind, een airco om cool te blijven)

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 maart 2006 17:09 
Hoi Dirk,

Kijk op de onderdelenbeurs. Mijn eerste scherm is ca 40*40 en geeft veel wind en kabaal rond mijn helm. Vervangen door een nieuw universeel ca. 50*50 scherm. Gekocht bij de motorzaak. Twee steunen zelf gemaakt op de voorvork van 1 cm dik staal. Dit bevalt beter. Ik kan er overheen kijken en het geeft pas boven de 90 km meer lawaai rond de helm. Spijt dat ik hem niet eerder heb gemonteerd.

groet,

jaap

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2006 17:17 | Aangepast door: gompie 
Ik bedoel een gewoon helder windschermpje, Coen.
Geen complete badkamer op wielen...!

Edward, laatst heeft iemand afgestudeerd op 4wd-auto's in Nederland.
De eindconclusie was:Het rijden met een vierwielaangedreven auto in Nederland is hetzelfde als het hebben van airconditioning in een cabriolet...

Bedankt, Jaap.

Dirk (die het levende bewijs is dat je als je oververhit bent, toch "cool" kan blijven)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver startweer
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2006 17:24 
Nadeel van de Rickman Polaris vind ik dat de fiets er zo zwaar van wordt. Ik vind 'm groot en lomp, maar het rijdt errug comfortabel bij wind en regen en kou. Maar in de zomer....! Achter die warme kuip, met die hete klepdeksels en een warm pak (want ik rij veilig of ik rij niet...) ga je bijna dood...

Gea (die een kuip wil die je in 5 minuten kunt monteren of verwijderen)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Wat voor windscherm?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven