Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

rvs blok bouten

 
Schrijver jerrimy
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 maart 2006 19:02 | Aangepast door: jerrimy 
ik heb alle blok bouten en carberateurs in rvs (imbus) vandaag in huis gekregen.

ben benieuwd of de set helemaal compleet is en of alles past ,....het ziet er wel oke uit.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 maart 2006 19:07 
Waar heb je dat besteld? Een fotootje van deze set zou wel leuk zijn.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2006 19:31 | Aangepast door: jerrimy 
Huppa plaatje erbij dit zijn alleen de blok bouten, heb de carberateur bouten al geplaatst. (perfect).

Besteld uit duitseland. Als ik zin heb meet ik ze na, dan kan ik eens rekenen wat het kost als we bij rvs.nl bestellen.

Deze set was 30 euro met verzendkosten mee.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2006 20:15 | Aangepast door: ouwe_jan 
Dat is goedkoper dan in Nederland
Maar waar zijn de moeren die er bij moeten zijn
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jerrimy
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 maart 2006 20:33 
Moeren ?? de meeste bouten die ik ken aan het blok zijn blind (draad in het blok), in ieder geval diegene die ik denk te vervangen.

Schrijver Anoniem
Gast 
#6 | Geplaatst: 31 maart 2006 09:09 
De setjes zien er inderdaad leuk uit. Ik heb er ook overgedacht een paar setjes te bestellen. Het punt is alleen dat RVS aluminium aantast en daardoor de bouten erg vast gaan zitten (na een paar jaar). Dit heb ik gehad met de bouten waar het stuur mee vast zit. Op aanraden van een monteur had ik copa-slip gebruikt waardoor het vastzitten voorkomen zou moeten.
Iemand hier ervaring mee?

gr. Joost

Schrijver jerrimy
Gast 
#7 | Geplaatst: 31 maart 2006 09:37 | Aangepast door: jerrimy 
Klopt helemaal, met een beetje kopervet (copaslip) voorkom je het vastzitten.

Deze bouten breken in ieder geval niet zo snel meer af, en rondraaien van de kop zal (imbus) ook niet meer gebeuren.
Ik wil mijn blokje netjes krijgen dus kan ik ook moeilijk de 27 jaar oude boutjes gebruiken. De jaren zullen moeten uitwijzen of het een verstandige keus was...

Schrijver Hans

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 31 maart 2006 09:38 
Alle bouten die ik monteer (gewoonte vanuit mijn oldtimerhobby) smeer ik altijd op de schroefdraad in met een likje kopervet.
Dat heeft 2 voordelen: ze gaan inderdaad niet vast zitten na verloop van tijd en ten tweede je kunt ze met veel meer gevoel aandraaien.
Want die schroefdraad in dat Honda aluminium is niet echt sterk en je bent na een paar keer in en uitdraien zomaar (een deel van) de schroefdraad kwijt.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 31 maart 2006 12:59 
wat anoniem schrijft heb ik al eens eerder gelezen. het schijnt dat RVS en aluminium niet goed samen gaan. een of andere reactie tussen de twee materialen zorgt ervoor dat het aluminium de strijd uiteindelijk verliest. ik zou eerst maar eens even googlen voordat je een en ander monteert.

Schrijver Frans
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 31 maart 2006 13:49 
Hoi Jos,

Dat klopt. Theo heeft het me een keer precies uitgelegd hoe dat zit.
Misschien dat je dat hier nog eens wilt doen Theo?

Frans

Schrijver jerrimy
Gast 
#11 | Geplaatst: 31 maart 2006 16:45 
Als twee verschillende metalen met elkaar in aanraking komen (in combinatie met water/vocht) dan kan elektrolytische corrosie optreden. In het geval van elektrolytische corrosie wordt het minst edele metaal aangetast. Aangezien aluminium minder edel is dan koper (de deeltjes uit kopervet) wordt het aluminium aangetast. Gebruik van kopervet in deze toepassing is dan ook niet verstandig. Het zelfde probleem doet zich overigens voor als u helemaal geen montagepasta gebruikt, immers het staal van de bouten is edeler dan aluminium dus wederom wordt het aluminium aangetast. Het gebruik van keramisch vet verbetert de situatie aanzienlijk omdat er een beschermend laagje wordt gevormd tussen de twee metalen (keramisch vet bevat zelf geen metalen zoals kopervet), waardoor elektrolytische corrosie niet of nauwelijks de kans krijgt.

Dus kopervet is misschien niet de juiste keus.(bron:Kroon olie tech.afd)

Schrijver jost

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 31 maart 2006 18:30 
Dus toch maar proberen een paar setjes te scoren.

gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#13 | Geplaatst: 31 maart 2006 20:10 
Altijd doen, imbussen zorgen nou eenmaal voor minder problemen.
Let er wél op dat de treksterkte van RVS een stuk hoger ligt dan die van staal. Met andere woorden, RVS bouten zijn bij uitstek geschikt om de aluminium schroefdraad vakkundig om zeep te helpen.

Ron.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 april 2006 09:16 
Nou wat moeten we doen gewoon de bouten laten zitten en verders je motor niet uitelkaar halen
EN ER OOK NIET MEE RIJDEN
Dan krijg je ook geen problemen
ouwe_jan die blijft rijden en nog steeds stalen bouten en moeren gebruikt 8.0
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver ron_e_coyote@hondacx 500.n
Gast 
#15 | Geplaatst: 1 april 2006 16:50 
Je moet gewoon even weten waar je mee bezig bent Jan, en leren van de fouten van anderen zodat we probleemloos kunnen sleutelen als dat nodig is.

Ron.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 rvs blok bouten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven