Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

schuiver met nwe banden

 
Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 april 2006 22:02 
Als lentekado had ik mezelf een stel battlaxen gegeven. De dealer waarschuwde nog dat ik voorzichtig aan moest doen vanwege het paraffine-conserveermiddel. Dat in mijn hoofd geprent hebbende ging ik niettemin met een rustig gangetje van 30-40 onderuit in een bochtje. Door mij nagekeken schoof de motor achterstevoren een slootje in. Ik heb gisteren nog een paar scheppen water uit het achterlicht laten lopen. Het luchtfilter was via de carterontluchting volgelopen met olie en benzine. Verder knipperlichten, spiegel en windscherm kapot, uitlaatbocht bijna doorgeschuurd.
Moraal: kijk vreselijk uit met nieuwe banden. En: op het platteland heb je heel aardige boeren die handig zijn met een trekker en een touw.
Martin

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 april 2006 22:07 
Tja, dat is een klassieker. Laatst las ik dat ook ervaren motoragent met een Pan European hetzelfde was overkomen. Een schrale troost voor jou, ik hoop dat je er heelhuids vanaf bent gekomen. En de onderdelen, daar helpen we je wel aan op 9 april in Veghel.

Mijn dealer is altijd zo vriendelijk om een stuk schuurpapier langs de nieuwe band te halen (vlak voor montage, als het wiel nog in het balanceerapparaat staat te tollen).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 april 2006 06:34 
Dat is mooi klote voor je Tinus, gelukkig ben je zelf niet bijna doorgeschuurd.

Geef even een onderdelen lijstje op, misschien kunnen de leden je in Veghel inderdaad een stuk op weg helpen.

Schrijver CXander
Gast 
#4 | Geplaatst: 3 april 2006 20:44 
Ben laatst ook platgegaan A20 rechterbaan wegens vrachtwagencombi die het handig vond toch op de rechterbaan te gaan rijden. Keuze, vangrail of remmen was snel gemaakt. Lag een kiezelsteentje helaas. Goeie tip van dat schuurpapier, moet volgende maand een nieuw bandje hebben en vind 1 keer vallen echt genoeg. Lex

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 april 2006 12:31 
Tja Veghel is ver weg voor mij (Eelde), ik heb inmiddels bij de sloop het meeste al gehaald. Tip voor noordelijke rijders: "De stoomfiets" in Drachtstercompagnie of anders Boonstra in Ureterp. Trouwens Lex, zo'n vangrail lijkt me een eng avontuur, het zijn koppensnellers. Had de chauffeur iets in de gaten of is hij doorgereden?
Martin/Tinus

Schrijver startweer
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 april 2006 13:39 
Tja, aan onderdelen is vast ook wel op een andere plaats te komen. Maar niet aan CX- caps. En het aangename gezelschap krijg je er gratis bij. Dus ik ga naar Veghel. Als ik met de auto moet is het idd ver weg, maar op de motor, zonnetje erbij.... dat lijkt me heerlijk!

Gea (geheel off-topic)

Schrijver CXander
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 april 2006 21:02 
Beste Martin/Tinus
Chauffeur had niets door. Wel een auto met aanhanger, had het in de spiegel gezien, of ik heel was. Dit heb ik zeer op prijs gesteld. Die vangrail is wel datgene waar je dan het eerste over nadenkt als je bent opgestaan. Kan helaas niet naar veghel, mag marathon (5km beginner) lopen en kom de stad dus niet uit. Misschien volgend jaar.
Lex

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 schuiver met nwe banden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven