Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Vandaag was ik aan de beurt

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 april 2006 22:42 
Vandaag was ik aan de beurt om aangereden te worden. Met de 650E - op weg naar Drenthe voor het Paasweekend - reed ik over de A1. Veel fileverkeer, langzaam rijdend en dan weer sneller. Ik reed op de linkerstrook en moest flink remmen omdat de auto voor mij in de ankers ging. Ik kan me nog herinneren dat ik - terwijl ik remde - in mijn spiegels keek en een zilverkleurige auto snel dichterbij zal komen. Het flitste nog door me heen: 'gaat-ie het halen of niet?' en een fractie van een seconde later kwam de klap. Ik werd met een snelheidsverschil van 40 km van achteren aangereden en van de motor gegooid.
Mijn geluk was dat ik naar links viel en in het gras naast de vangrail terecht kwam. Na de klap was ik even verdoofd en toen ik opstond zag ik mijn mooie 650E op het asfalt liggen, een troosteloos gezicht. Verder voelde ik geen pijn, alleen mijn linker elleboog deed zeer.
De achteroprijder was zich wild geschrokken en putte zich uit in spijt en schuldbetuigingen. Omstanders hebben 112 gebeld en al snel kwam een motoragent aanrijden en even later de takelwagen. Het verkeer op de A1 werd even stopgezet en alle rommel naar de vluchtstrook gebracht. Gegevens uitgewisseld en schadeformulier ingevuld. De schuldvraag was gelijk al duidelijk, maar voor de zekerheid werd een politierapport opgemaakt. Vervolgens werd de motor op de bergingswagen gezet en afgevoerd naar de stalling van het bergingsbedrijf. Na Pasen gaat ze naar een schadeherstelbedrijf. Ik heb even zitten rekenen en ik hoop dat de schade onder de dagwaarde blijft. Wat ik heb kunnen zien: kapotte kuipruit, kuip geschaafd, achterspatbord aan gort, steppie en schakelpook verbogen en de linkerdemper beschadigd. De brede valbeugels en de dikke Krauser koffers hebben de grootste klap opgevangen en zijn helemaal afgeschreven. Mijn leren jas is geschaafd en de tanktas kapot gescheurd.
Nu ik dit zo zit op te schrijven besef ik dat ik erg veel geluk heb gehad. Ik ben aan de goede kant gevallen en in het zachte gras terecht gekomen. Mijn elleboog voel ik nu niet meer en verder heb ik nergens last van. Alleen dat beeld in mijn spiegels van die hard inrijdende auto zal me nog wel lang heugen.
Van dit ongeluk kan ik niets leren. Ik hield goed afstand tot mijn voorganger en ik heb op tijd geremd. Maar wat moet ik met een achterliggende auto die te weinig afstand houdt c.q. te laat gaat remmen? Dat heb ik niet in de hand. Daarom heb ik een gruwelijke hekel aan bumperklevers, vooral als ik op de motor zit.
Oh ja: als je vanmiddag rond 15:30 uur een filemelding wegens een ongeval op de A1 hebt gehoord, dan weet je nu waarom dat zo was. En tot slot het meest geestige detail van dit verhaal: mijn achteroprijder was een politieagente (in burger).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 april 2006 23:00 
Nou Floris, toch maar weer eens leterlijk een geluk bij een ongeluk. Ik bedoel dan de schade die je zelf hebt opgelopen. Je kunt er inderdaad verdomd weinig aan doen als ze je van achteren "pakken". Het is echt van levensbelang om altijd als je remt in de spiegels te kijken wat er achter je zit en of er ook wel geremd word. Probeer ook altijd een vluchtweg in gedachten te hebben, voor het geval dat het mis gaat. Voordeel van de motor is dan dat je gemakkelijk ergens tussendoor kan schieten. Sterkte en succes met het weer in orde laten brengen van je mooie motor. Groeten, Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 april 2006 23:08 
Tenslotte nog een (misschien wat vreemde) tip om van een bumperklever af te komen: Draai je gas langzaam wat dicht en kijk tegelijkertijd heel aandachtig en wat overdreven links en rechts naar je motorblok. Ook een beetje rommelen alsof je iets bijstelt helpt goed. Dan het gas weer open draaien en daarna eventueel nog een tweede keer hetzelfde doen. Negen van de tien keer dat de bumperklever dan wat meer afstand neemt, omdat hij denkt dat er iets mis is met jouw motor. Heb ik al diverse malen uitgeprobeerd en het werkt echt. Uiteraard maak je het liefst zo snel mogelijk ruimte om zo'n malloot er langs te laten.
Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver edho
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 april 2006 23:20 | Aangepast door: edho 
Fijn, dat je er zo goed bent afgekomen.
Je zult morgen flinke spierpijn hebben, maar dat is te dragen.
Wel eeuwig zonde van je 650E, het was zo'n mooie.
Sterke met de afhandeling....
Ed.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 april 2006 23:31 
Hoi Floris,
Gelukkig, dat je het na kan vertellen en niet met de vangrail in aanraking bent gekomen. En laat je niet afschepen door een verzekeringsmaatschappij, die de waarde van jouw motor zal bepalen. Je hebt er altijd recht op, om hem in de staat van vóór het ongeluk terug te krijgen !!! BASTA.
Groetjes van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver jthole
Gast 
#6 | Geplaatst: 14 april 2006 23:53 
Poeh!

Goed dat je er zelf zonder schade achtergekomen bent Floris. Wat jammer van die mooie CX650E, maar gelukkig had je een beschermengeltje achterop.

Sterkte met de afhandeling. Oh ja, mocht je een motor nodig hebben, ik heb er sinds kort een andere bij (geen CX, een XJ600) dus je kunt mijn CX wel tijdelijk lenen.

Zo snel mogelijk weer gaan rijden, zou ik zeggen! Maar eerst een goeie borrel voor de schrik.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 april 2006 03:35 
Het doet me deugd dat je er zo rustig over schrijven kan. Het is per slot van rekening niet niks...
Ik wens je veel sterkte met het herstel, zowel van jezelf als van je motor.
Dirk
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 april 2006 08:13 
Floris na jouw telefoontje alles aan de Yzerenmaagd verteld en wat dachtje dat ze zij ,om arm je Engel maar die met je mee reedt en dat je op een Honda CX reedt die kunnen wel tegen een stootje.
Verders wacht alles maar rustig af je kan dit toch niet sneller af maken dan je wilt.
groeten en beterschap van Ouwe-jan en de Yzerenmaagd
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 15 april 2006 11:34 
floris,wat een verhaal zeg.
heel fijn voor je dat je er zo goed van af gekomen bent. nu je motor nog,maar dat komt zeker goed met jouw kennis van de cx-en.
strekte, theo.

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 april 2006 12:41 
Ik wens je ook veel sterkte toe en vind het zeer voornaam dat jezelf het relaas kan schrijven , laat de molen van verzekeringen en dergelijke maar zijn tijd , en komt wel goed , jou moto je cx650E krijgen we wel terug op zijn rubbers of zoeken wel een oplossing om er terug te geraken hoor, ik denk dat een hele club achter je staat en ergens komt er wel iets uit de bus
met welgemeende cx groeten puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 april 2006 15:31 
Nou zeg, geluk bij een ongeluk! Je motor komt wel weer in orde. Mocht je sleutelruimte nodig hebben, moet je contct met me opnemen.
Heb je er nog een date met die agente aan over gehouden?
Groeten, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver beussie
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 15 april 2006 18:06 
Floris ondanks dat we elkaar zitten te katten (vriendelijk bedoeld) ben ik toch blij dat je er nagenoeg heelhuids afgekomen bent de motor kunnen we met z`n allen wel weer recht krijgen en ik wens je alle sterkte toe om de afwikkeling tot een goed end te krijgen.
met de welgemeende groeten van Beussie (en Henk).

Schrijver udent

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 april 2006 19:09 
Floris, dat is triest , je had 'm zo keurig erbij staan , die 650E.
Maar heel gelukkig houd je er zelf waarschijnlijk niets aan over.
Ik hoop dat jeje motor weer helemaal ok krijgt, niet te snel ja zeggen tegen een bedrag, als de schade de dagwaarde overschrijdt, is er altijd ook nog de waarde bepaling vanuit de staat hoe die was. Ik heb voor een vw polo met een dagwaarde van 1000 gulden , destijds ook 3200 gebeurd, omdat de auto in nieuwstaat was. en de status oltimer en/of classieker, en clasieker dat is ie zeker, anders staat de 650 E niet in het motormuseum te Sinsdheim in Duitsland.

Beterschap, en gouw tot ziens, Theo.
theo cx ds

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 15 april 2006 19:38 
Hoi Floris,

Het spijt mij verschrikkelijk om dit te horen. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen en heb je je niet teveel bezeerd maar ik vindt het heel erg jammer dat dit jouw en je mooie machine moet overkomen.
Zoals anderen ook al hebben gezegd, de motor komt wel weer in orde. Als je iets nodig hebt wat betreft onderdelen laat het mij maar even weten dan zal ik ook binnen de engelse club rondvragen.

Ik wens je sterkte en ik geef je van de week nog wel even een belletje.

Groeten en een dikke zoen van Pauline,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#15 | Geplaatst: 15 april 2006 23:38 | Aangepast door: Engeltje 
Floris,

Het was goed om je vandaag weer op de Drommedaris te zien rijden. Hoop dat je spierpijn niet erger wordt en dat de schadevergoeding mee gaat vallen.

Coen en Lieke
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Vandaag was ik aan de beurt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven