Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Ouwe trouwe...

 
Schrijver Eelco
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 april 2006 10:48 | Aangepast door: Eelco 
Ik heb mijn cx uit 1980 zo'n 5 jaar geleden gekocht om er tijdens de zomer wat ritjes mee te maken. Tis absoluut geen schoonheid, maar hij rijd geweldig en hij kost me geen drol.

Ik heb alleen wat kosten gemaakt na aanschaf om hem veilig te krijgen, dus nwe banden, nwe voorremmen, cardanolie vervangen en motorolie vervangen + filter. Dat is dus 5 jaar geleden. Nadien elke voorjaar weer de accu opgeladen, vloeistoffen gecontroleerd en starten en lopen!

Dit voorjaar dus ook weer.....ik heb een nwe accu gekocht (de oude was al bij aanschaf van de motor geen 100% meer nl.) en de achterband weer van lucht voorzien, was bijna geheel leeg.

Na 4 startpogingen gelijk aanslaan en na enkele minuten mooi rond lopen! Alsof hij nooit stil heeft gestaan.

Schitterend! Wat een beestje!

Hij kost me nu 28 euro in het jaar aan verzekering en verder niets.

Wat er nu aan zit te komen zijn achterremmen en voorschokbrekers.

Dit wou ik ff kwijt....ik vind het zo geweldig dat een beestje welke zo weinig extra aandacht krijgt bovenop de normale zaken, toch elke keer weer voor me klaarstaat. Nooit startproblemen of andere ellende die ik wel eens lees hier.

Ik heb jongere motoren gehad van andere merken, maar daar ben ik regelmatig mee langs de weg komen te staan. Met deze nog nooit!

Hij gaat ook echt nooit meer weg.

Grt,


Eelco

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 april 2006 12:13 
toch raad ik je aan , minstens één keer per jaar de motor olie te verversen en de olie filter , eveneens de luchtfilter schoon te blazen, zo kan je er nog vele jaren plezier van hebben. zeker de olie en olie filter , die occideerd en verliest veel van zijn smeereigenschappen , nog te zwijgen van de slijt deeltjes die zich ophopen in de filter , daardoor krijgt hij een slechtere smering en zal je na verloop van tijd toch weer ergens ter velde stranden met een kapotte motor en dat zou spijtig zijn niet?
puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 april 2006 15:05 
Op de één of andere wijze is de CX een heel dankbare motorfiets. Van de week had ik wat oude reparatierekeningen van eeder motorfietsen in mijn handen, uit de jaren 86 en 87 en het gulden-tijdperk. Mensenlief, wat een bedragen ... En dan te bedenken dat mijn vorige CX, over de 100.000 km drie jaar lang zomer en winter buiten heeft gestaan en het altijd deed tegen de kosten van wat olie, bougies en een emmer sop. Aan mijn huidige Custom spendeer ik met alle liefde wat meer, maar toch ... de charme van een CX!
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 april 2006 21:51 
Mooi verhaal, Eelco. De CX is misschien niet de mooiste, maar heeft wel de reputatie van een onverwoestbare fiets. Bij trouw onderhoud zijn kilometerstanden van ruim 200.000 haalbaar. En zelfs dan loont een blokrevisie voor nog meer plezierige kilometers.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Ouwe trouwe...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven