Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

hij loopt weer (geen idee)

 
Schrijver martin
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 april 2006 11:52 
he luitjes gisteren geplaatst dat mijn cx het niet meer deed. nu de hele morgen gesleuteld ik kwam er al gauw achter dat hij geen vonk had . dus dacht ik cdi overleden bah. toch nog even geprobeerd de accupooler van af te halen en er weer op te zetten . en wat denk je als een zonnetje lopen .is dit normaal of is dit een voor teken op dat wat er nog komen gaat iemand een idee? gr martin

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 april 2006 12:52 
Een CDI CX blijft ook lopen als de accu is afgekoppelt (je krijgt hem alleen niet meer gestart omdat de startmotor wel stroom nodig heeft).
Denk toch dat je ergens een los/gecorrodeert contact hebt zitten. Want het CDI systeem is niet zo geavanceerd dat het kan worden gereset (dus accupolen los en weer monteren en dan doet ie het weer).

Denk zelf aan de draad richting kill-schakelaar of ergens een draadje in de draadboom vanaf de stator.
Lijkt mij niet dat je een omen hebt voor een aankomende grote uitval van een onderdeel.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver puk
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 april 2006 20:00 
Martin , het wordt tijd dat je de accu polen eens zuiver maakt en zorgt voor goed contact , dan heb je dat euvel niet meer , door hem los en vast te draaien , zorgde je voor wat wrijving en daardoor kreeg je terug beter contact , het kan perfect dat je controle lampjes branden , maar hij geen kik geeft als er slecht contact is!!
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 april 2006 20:11 
Accupolen schuren en inspuiten met
vaseline voorkomt problemen, ook de
stekkers losnemen en inspuiten met vaseline voorkomt corrosie, cq contact
problemen.
vrgr. Sidonia

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 hij loopt weer (geen idee)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven