Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

geen idee

 
Schrijver martin
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 april 2006 18:14 
ja hier ben ik weer maar nu nog meer in de war als voorheen. mijn cx start nog steeds niet .nieuwe accu ,nieuwe bougies, bobiene plus kabels door gemeten alles goed .als ik hem start tornd de motor rond maar slaat niet aan .aarde kabels na gekeken alles okey.ik heb geen idee meer .misschien zijn het de cab die moet ik nog demonteren en dan schoonmaken .of is er iemand die nog een beter idee heeft vr gr martin

Schrijver jerrimy
Gast 
#2 | Geplaatst: 30 april 2006 18:25 
Vonken je bougies wel? Zijn ze nat als je een tijdje hebt doorgestart en ze dan eruit draait ?

Schrijver martin
Gast 
#3 | Geplaatst: 30 april 2006 18:36 
bougies vonken wel maar naar mijn idee niet krachtig genoeg .en ja mijn bougies worden na een tijdje door starten wel nat

Schrijver puk
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 april 2006 19:31 | Aangepast door: puk 
een vonk krijg je zelfs met een kapotte bougie,
1ste , een vonk dient mooi blauw van kleur te zijn
2de , een witte vonk ziet er ook mooi uit maar dooft zodra ze onder druk staat , dus niet goed
3de , een rode vonk wijst op een sterk verontreinigde bougie en dient schoon gemaakt te worden of vervangen . tot zo ver de vonken ( die nu rond mijn oren vliegen)
dan het volgende , ,heb je de carbs al eens afgelaten , ( oude benzine laten weglopen)
en ook , heb je de werking van de choke al eens gecontroleerd ?? kabel over?? springt ze voldoende op ??
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver kaperj
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 april 2006 19:44 
Hallo Martin,

Leg eens een draad van het blok naar direct naar de minpool van de accu. Als dit werkt dan is het massacontact gecorrodeerd. Komt voor bij oud spul

sterkte jaap

Schrijver jerrimy
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 april 2006 20:19 
draai de bougiedop eens van de draad en kijk hoe je vonk op de draad is misschien helpt het om een halve cm van je bougiekabel te knippen (pas op dat je ze niet te kort maakt) om een beter contact te krijgen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 april 2006 20:48 | Aangepast door: Hans 
en maak de bougiedoppen ook van binnen eens schoon. De originele van Honda kun je uit elkaar schroeven.
De weerstand van de bougiedop mag max 5kOhm zijn.
Is die (veel) hoger dan gaat daar de bobinestroom verloren. De interne weerstand die er in zit kun je vervangen door een veertje van een balpoint of een stukje bout van de juiste lengte. Waarschijnlijk zir daar binnenin alles onder van die witte corrosieuitslag.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 geen idee

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven