Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Emile en zijn CX 650E in Moto 73

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 4 mei 2006 21:27 | Aangepast door: coenox 
Onze alom gewaardeerde CX-rijder Emile (zie ook 'de 100 ste aanmelding) staat in het nieuwste nummer van Moto 73. Reden is zijn CX650 E waar hij 240.000 kilometer mee heeft gereden. 6 pagina's (geloof ik, ik heb het nummer nog niet) smullen voor liefhebbers van CX'en en voor fans van Emile.

Coen
(met dank aan Michael voor de tip)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Anoniem
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 mei 2006 08:50 
Inderdaad een leuk verhaal, hoewel de cx er nou niet bepaald goed vanaf komt. Hij heeft nog al eens problemen gehad met zijn cx-en.
Als ik dit gelezen had voordat ik er een had aangeschaft had ik er waarschijnlijk geen gekocht i.v.m. de geschetste onbetrouwbaarheid.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 5 mei 2006 09:52 | Aangepast door: coenox 
Ik heb het verhaal alleen nog even in de kiosk ingekeken. Ik kan het dus niet beoordelen. Emile is een kilometervreter, die 240.000 was op 1 CX. Maar hij heeft er nog 4. Dat er dan wel eens iets moet gebeuren is logisch. Ook stond er iets over de problemen in het begin. Ik zie de CX zeker niet als onbetrouwbare motor. Emile denk ik ook niet, anders was hij er niet 20 jaar op door blijven rijden. Maar, laat iedereen zijn eigen mening vormen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Emile Verstege
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 mei 2006 12:12 
Hallo Coen & anoniem,
Ik heb al veel positieve reacties gehad op het artikel. Het was ook leuk om te doen. Dank overigens voor jullie aandacht hier op de site.
Ik vind dat de CX het er goed vanaf brengt. Natuurlijk is er wel het e.e.a. vervangen. Soms nodig, soms niet nodig (vervangen kroonplaten).

Tja, over betrouwbaarheid kun je blijven twisten. Ik vind de CX prachtig en de betrouwbaarheid is wat je van een Honda van die tijd mag verwachten. Goed, maar zeker niet onderhoudsarm. Als ik dat vergelijk met de Honda NTV van mijn broer die inmiddels 130.000 km heeft gelopen. Dat ding heeft het gewone onderhoud gehad zoals olie, luchtfilter etc. Verder zijn 1 keer de kleppen gesteld en is een membraan in de carburateur herstelt. Olieverbruik na 130.000 km is 0. Kijk, zo'n NTV vind ik dus écht betrouwbaar. Maar wel saai.
En verder moet iedereen met z'n rotpoten van onze rot-CX afblijven ;-)

groeten,
Emile

Schrijver edho
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2006 21:26 
Ik heb deze moto73 er speciaal voor gekocht. Genoten van het verhaal en er staan mooie foto's bij. Ik heb precies de zelfde motor, dus het sprak me zeker aan. 240.000 zal ik niet halen denk ik, er staat nu nog maar 9000 op...
Hulde voor Emiel, hij is een doorzetter hoor!
Ed.

Schrijver josodl
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 24 mei 2006 21:59 
Mooi artikel Emile! En dan te bedenken dat ik wel eens op die 650 heb gereden toen ik in Ooij bij je op bezoek was, een paar jaar geleden.
Overigens, als je eens langskomt voor dat laswerk kunnen we die stuuraanslagen er misschien ook weer aanbakken....

Jos

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Emile en zijn CX 650E in Moto 73

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven