Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

cx 500 of cx 650

 
Schrijver A_A
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2006 16:28 
Goededag, ik ben Arjan en ben mij aan het orienteren op de aanscaf van een cx. Is het voor een cx 650 moeilijker om onderdelen te vinden of maakt dat niet veel uit? Mijn voorkeur gaat uit naar een cx 500/650 e maar vraag mij dus af of jullie zeggen ga voor een 650 of een 500.

vr gr Arjan

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2006 18:40 
De 650 heeft op papier betere specificaties. Hij trekt beter en draait lagere toeren op hogere snelheid Het 650 blok is eigenlijk beter voor een toch wel in gewicht vrij zware motor. De nadelen vindt ik echter persoonlijk dat een 650 duurder is in aanchaf en vooral blokonderdelen moeilijker te krijgen zijn en vaak daardoor duurder uitvallen. Ook zijn er binnen onze Engelse club veel klachten over de vibratie op hogere snelheden.

De 500 is goedkoper in aanschaf en onderdelen zijn er voldoende maar het phenomeen tractor komt op in mijn gedachten. Ikzelf heb erg veel plezier van mijn GL500 en heb er geen last van maar de standaard CX500 die ik gehad heb, had betere trekkracht maar dat heeft voornamelijk te maken met de kleinere velgen.

De Eurosport is in zowel 500 versie als 650 versie een hele goeie motor en ik denk dat het ervanaf hangt hoeveel je wilt betalen. Een goede 650 met gemiddelde kilometer stand gaat (Hier in Engeland) voor een veel hoger bedrag weg dan de 500.

Als je de kans hebt om een goeie 650 te kopen tegen redelijke prijs dan kan ik hje het wel aanraden maar als je voor een lagere prijs een mooiere 500 ziet ga daar dan voor want het kan je toch wel geld schelen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Luc
Gast 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2006 22:28 
Ga voor de 500, de 650 is een groot probleem betreffende blokonderdelen. Voor de 650 zijn sommige essentiele blokonderdelen niet meer te verkrijgen. Ik heb het aan den lijve ondervonden. Meestal zijn het slijtage gevoelige onderdelen die tweedehands ook niet meer te gebruiken zijn.
Een 650 rijd natuurlijk aangenamer dan een 500, enkel dat ene grote nadeel...

Schrijver vincentcx650e
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2006 23:00 
Hoi
Ik heb zelf een 650 e en heb de versnellingsbak aan gort gereden en heb die met een ander 650 blok gemaakt, ik heb geluk dat ik nu onderdelen heb liggen voor me zelf, maar ik vind ze wel moeilijk, maar probeer het altijd. Ben blij dat hij het doet.
gr vincent

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 mei 2006 17:16 
Dank zij het Internet is alles te koop, voor meestal best redelijke prijzen.
Persoonlijk vindt ik de 650 een prettiger motor om mee op weg te zijn, hoewel de 500 mij ook nooit heeft teleurgesteld.
De 500 heeft een vlakke vermogensafgifte, zal je nooit verrassen.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cx 500 of cx 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven