Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

navigatie

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver startweer
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 mei 2006 22:58 
Aan mijn navigatie vermogen mankeert nogal wat. Waar sommige mensen gezegend zijn met een postduiven instinct, kan ik soms na 4 keer dezelfde weg rijden, de 5e keer weer rustig verdwalen. Een leuk ritje maken over gezellige toerweggetjes? Vaak eindig ik toch maar weer op de snelweg.
Heb ik een leuke route gepland en geprint, zit netjes in mijn tanktas: wordt de weg opgebroken! Zie dan maar eens de geprintte route terug te vinden.

Bovenstaande ben ik meer dan zat. Ik overweeg dan ook de aanschaf van een Tomtom Rider. Maar die kost heel veel geld! Zijn er mensen met ervaring met een navigatiesysteem op de motor? Tevens te gebruiken in de auto, uiteraard.

Bij voorbaat dank,
Gea (die wel altijd weer thuis is gekomen, maar vraag niet hoe)

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 mei 2006 23:17 
http://www.pdashop.nl/, kijk daar eens , ik heb er een mio 168 een half jaar geleden gekocht en kon nergens anders beterkoop af zijn, kies je een tom tom , dan heb je een goede navigator , maar niets meer , koop je een pda , dan heb je gelijk ook een zakcomputer , waarin, er tal van mogelijkheden zijn , die nogal eens nuttig kunnen zijn , zoals , pictur viewer , windows media player , zakagenda , geheugenbank enz.....
ook de servies daar is zeer goed , dat kun je wel lezen op de site zelf, de pda kun je zowel in de auto als op de moto als fiets of te voet gebruiken , interessant is wel het oortje erbij , dan steek je de pda in je tasje of zo , en hoor je zeer duidelijk de instrukties via het oortje , dan nog fout rijden is onmogelijk, wil je er beeld bij, dan zijn er stuurmontages voor op je motorfiets .
ook kun je bij sommige rondritten de routes downloaden en overzetten op je pda , zodat je gelijk een routbook hebt zonder alle papierhandel
maar er zijn natuurlijk meer merken en soorten , het enige grote verschil tussen een navigator en een pda zijn de mogelijkheden en vaak zijn de navigators nog duurder ook
mvg puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver martincarmiggelt@wan adoo.
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 mei 2006 23:20 | Aangepast door: Moderator 
Ik heb een Garmin Quest op de motor. Werkt simpel en perfekt.Gekocht bij waypoint in Notter{ligt bij rijssen}.Mensen leggen alles goed uit en geven ook cursussen.
gps
Prijs ligt rond de 500 euro.

Schrijver martincarmiggelt@wan adoo.
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 mei 2006 23:26 
Hij gaat lekker. Ze geven ook les om de navigatiemiep te bedienen.Ik hoop dat er nu geen typefout in zit.Jammer dat je zoiets niet kunt veranderen als je het leest. Letters zijn klein als je aan het typen bent. Scherm op notebook is niet giga groot.

Schrijver startweer
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 mei 2006 23:36 
Martin, als je inlogt (dus na aanmelding, die overigens gratis is) kun je je eigen bericht aanpassen. Nu zal ik dat voor je doen :)

Groetjes, en bedankt voor je info,
Gea

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 28 mei 2006 23:58 | Aangepast door: gompie 
Ha Gea,

De prijzen van deze dingen ligt voorlopig nog vrij vast, als men een 'aanbieding' heeft is het meestal een uitgeklede uitvoering.

Persoonlijk vind ik de TomTom Rider er wat speelgoedachtig uitzien. Ze werken wel lekker simpel...

Op www.garmin.nl vind je de mooiere navigaties (voor dezelfde prijzen)

Je moet trouwens de opruim-aanbiedingen bij de plaatselijke Halfords in de gaten houden, dat scheelt al snel een tientje of 5...!

Voordat je een TomTom koopt, er is deze week een nieuwe versie van de Rider gekomen. Ook deze wordt geleverd in Benelux (599,=) of Europa (699,=)

Groeten, Dirk (die zonder navigatie of kaart naar Vechta durft te rijden...)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 29 mei 2006 08:26 | Aangepast door: coenox 
Ha Gea,

Je komt nu op het terrein van mijn andere hobby: de PDA (personal digital assistant), die je als navigatie (met TomTom) maar ook als agenda, takenplanner, spelcomputer etc kunt gebruiken. Ik gebruik hem in de auto ook inderdaad voor navigatie. Maar mijn advies op de motor: niet doen. Ze zijn over het algemeen niet waterdicht, zijn niet met handschoenen aan te bedienen en kunnen slecht tegen trillingen (vraag Henk Tonckens maar). Alternatieven zijn de TomTom Rider en de spullen van Garmin. Voor motorrijders schijnt de Garmin toch het summum te zijn. Voor de Garmin zijn bovendien op het internet heel veel routes te downloaden. En, nog leuker, je kunt zelf een stuk gaan rijden en de Garmin slaat dan de route op. Kun je dan weer aan anderen geven. Ik weet niet of de TomTom Rider dat kan. Garmin heeft een aantal modellen. Dus daarbinnen wordt het nog weer zoeken. Waypoint (zie eerdere posting) verkoopt ook tweedehands Garmins, volgens mij met garantie.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 mei 2006 09:54 
Luister naar Coen en koop alsjeblief geen pda. Zoals gezegd: een ritje naar Notter is zeer aan te raden. Ik denk dat een tweedehands StreetPilot III heel mooi in jouw straatje zou passen. Ondanks alle tamtam schijnt de TomTom Rider geen aanrader te zijn. Belangrijk minpunt is dat je er geen routes mee kunt maken op je pc.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 29 mei 2006 10:42 
Bedankt voor deze snelle info! Duidelijk en to the point. Ik zal morgen naar Notter bellen. Goeie tip Coen en Floris. Ik was al wel op hun site geweest (met dank aan Martin) maar zag door de bomen het bos niet meer. Die StreetPilot III lijkt idd leuk. En een prijsje om blij van te worden.
Een pda is sowieso geen optie. Die kan veel te veel... Dan verdwaal ik in m'n pda, kan het tragischer?
Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Gea (die blij is met deze navigatie hulp in navigatie land)

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 mei 2006 11:03 
Hoezo TomToms en Garmins...gewoon Arie Ribbens volgen, bij Hoevelaken linksaf. Daar werd ik zaterdag aan herinnerd en voorwaar: het klopte nog ook...

Schrijver startweer
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 mei 2006 11:15 
Ja dûh, ik heb toch geen tentje nodig!

(Lastig opgang komen op maandagochtend, Edward?) :)

Gea (die het jammer vindt dat er geen emoticons beschikbaar zijn op het prikbord)

Schrijver edward
Gast 
#12 | Geplaatst: 29 mei 2006 12:26 
Valt wel mee, ik vond het juist wel scherp van mezelf dat ik Arie Ribbens nog kende. Trouwens, bij die bewuste Hoevelaken-afslag stuurde TomTom me rechtsaf, schijnt een bug te zijn, bij Hoevelaken stuurt TomTom je altijd rechtsaf ;-)

Succes met je speurtocht naar een digitale speurhond.

Edward (die de digitale snelweg liever niet op zijn motor blieft)

Schrijver ffroidbise
Gast 
#13 | Geplaatst: 29 mei 2006 21:54 
Ik heb de "ZIRE 31" palmtop met de mapsonic navigatiesoftware van ViaMichelin.
Werkt heel goed en heb zelf de test met een TomTomGo van een collega gedaan.
Bleek dat in een stad met hoge gebouwen de TomTomGo eerder en langer geen verbinding had dan de mijne.
Dit komt tevens omdat er geen externe antenne bij TomTomGo zit, wat de mijne wel heeft.
Nadien had mijn collega deze wel aangeschaft en ging het iets beter maar toch nog net iets minder dan de mijne.
Kostprijs TomTomGo van hem = 799 euro + 35 euro voor die antenne.
Kostprijs Zire 31 = 279 euro.
Nadien blijkt ook dat de software van TomTomGo sinds 2 jaar nog niet ge update kan worden, terwijl dit bij mapsonic mandelijks kan.

Ter info: met de Zire 31 heb je als extra nog een volledige palmtop pc wat je bij TomTomGo niet hebt.

ffroid (die blij is met zijn Zire 31)

Schrijver henkde
Gast 
#14 | Geplaatst: 29 mei 2006 23:01 
Ik heb voor de auto een Trimble ontvanger aan een PDA gekoppeld en deze draait perfect met TomTom. Voor de motor, de fiets en om te wandelen heb ik een magellan sportrak-pro gekocht, deze is met de juiste software ook goed te gebruiken. Hij is waterdicht, werkt 18 uur op twee penlites, kan routes van internet verwerken en je kan gereden routes uitlezen. De magellan heb ik via internet gebruikt gekocht voor 100 euro, dat was betaalbaar.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#15 | Geplaatst: 29 mei 2006 23:04 
Ffroid,

Ik heb een Palm Pilot, Palm IIIx, Palm V, Palm Tungsten T, Palm Tungsten T3, een Zire 72, Palm Treo 600 gehad. Heb nu een Treo 650. Ik heb dus heel heel warme gevoelens voor de Palm. Al was het alleen maar omdat dit niet op Windows draait en Bill gates er geen cent aan verdiend. Geweldige apparaten en ik kan met mijn Treo prima navigeren, e-mailen, internetten, boodschappen lijstjes maken, word documenten, spelletjes spelen, en oh ja, ook bellen. Het is best een redelijke en goedkope oplossing. Maar ik blijf bij mijn eerdere standpunt: op de motor is de garmin beter. Ik sluit overigens niet uit dat ik de Treo ook voor navigeren op de motor zal gebruiken. Maar dat doe ik dan omdat ik hem toch al heb.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 navigatie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven