Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Artikel over CX500 in Motor 12, juni editie

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 juni 2006 12:18 
Onlangs gelezen, en het is een feit:

Ik citeer uit MOTOR-Magazine 8 juni, nr 12

Het was onverwacht dat Honda met de CX500 kwam rond 1978, wij waren de 4 cilinders gewend en zij kwamen met een watergekoelde V-twin en cardanaandrijving. Zij vertellen over de ongekende kwaliteit van deze Honda met zijn tamelijk hogere gewicht, en dan toch zo handelbaar, met uitstekende presaties, die zich kon meten met de viercilinders, en eigenlijk nu nog steeds kan meten met de prestaties van een viercilinder, een en al lof dus over de CX, zelfs na 30 jaar nog.
Dit was ook te lezen in MOTOR 16, 21 april 1978[b][/b]

M.a.w.: diegene die hem wegdoet moet maar goed nadenken, wie voor HONDA kiest, kiest voor betrouwbaarheid.
Dit blijkt maar weer uit berichten.
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 juni 2006 12:44 | Aangepast door: edward 
Leuk bericht. En volgens mij klopt het helemaal, het was in die tijd kennelijk een ware revolutie. Rare jongens, die japanners, maar wij zijn nu nog blij met het eigenwijze initiatief uit die tijd. Helaas krijgen de CX-en op pensioengerechtigde leeftijd wel af en toe kuren, maar dat hoort erbij. Moet je kijken hoeveel er nu nog rondrijden. Kom naar Vechta, daar zul je zien dat de CX levender is dan ooit.

Groet,
Edward (die de introductie van de eerste CX niet bewust heeft meegemaakt, maar zich wel kan herinneren dat Rensenbrink in de WK-finale tegen Argentinie tegen de paal schoot).

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juni 2006 13:02 
maar die nieuwe ook, neem nu bijvoorbeeld die nieuwe RT van BMW's die kunnen zomaar ineens gaan lekken, en dat als je dan een rit wil maken, vraag maar aan Angelique, die kent er een die altijd wat heeft met nieuwe motoren, laat ik dan maar op een oudje rijden, sorry is niet negatief bedoeld.
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 8 juni 2006 13:11 
Staan deze artikelen al in de lijst ? (zie over CX -> Publicaties -> artikelen in tijdschriften). Anders is het fijn als ze even gescand en geplaatst worden.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Engeltje

Moderator 
#5 | Geplaatst: 8 juni 2006 13:17 | Aangepast door: Engeltje 
Ik werd vanmorgen door Michael over dit artikel gebeld. Het gaat om het laatste nummer van Motor-Magazine. We zullen zorgen dat er een scan op de site komt te staan.

Lieke (Die voor familie-leden onder de naam Angelique schuil gaat (voor degene die het nog niet wisten), maar voor vrienden Lieke)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver startweer
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 juni 2006 13:25 
En die dus min-of-meer familie is van Michael. Het kwartje viel voor mij ook vandaag pas. Nu heb ik dus een gezicht bij Michaelr.
Welkom bij de club, Michael!

Groetjes,
Gea (die zich graag overal mee bemoeit)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#7 | Geplaatst: 8 juni 2006 13:33 
Klopt Gea,

Michael is meer dan min familie van mij. Coen heeft mij besmet met de CX en wij weer samen mijn broer Michael.

Geeft niet dat er mee bemoeit wordt. Dan kan hij ook zien hoe gezellig onze club is en dat iedereen, ook ken je degene (nog) niet, vrienden van elkaar zijn.

Lieke (ik neem aan dat de V niet alleen voor het "V"-blok staat)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 juni 2006 14:00 
Niet te zoetsappig dames, ik krijg haast tranen in mijn ogen..

Schrijver coenox

Voorzitter 
#9 | Geplaatst: 8 juni 2006 14:12 
Ik had eerst niet door dat het artikel een heel recent betrof. Scannen is dan niet zo'n goed idee. We willen geen gedoe over rechten e.d.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 juni 2006 14:37 | Aangepast door: Michaelr 
bedankt, bedankt, dank, ik ben blij en vereerd dat ik bij jullie mag aansluiten, het weekeinde in Machelen heeft mij dat wel geleerd.
By The Way ik heb het artikel eruit gehaald, en zal zorgen dat dit soort artikelen erop komen.
(ik heb gesproken met de heren van de redactie, van Motor-Magazine) En
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Engeltje

Moderator 
#11 | Geplaatst: 8 juni 2006 16:34 
En wat..........


Lieke (die graag wilt weten wat er altijd erna komt)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver sieds

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 juni 2006 17:48 | Aangepast door: sieds 
En wat doen de CX leden zoal op hun werk van 12.00 tot 16.00 uur ?

Groeten Sieds, die niet meer hoeft te werken
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Engeltje

Moderator 
#13 | Geplaatst: 8 juni 2006 18:15 
Wat dacht je van de club steunen???

Lieke (die noodgedwongen op kosten van de staat vakantie houdt).
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 8 juni 2006 22:59 
Zit je in de bak?

Toch meer een bengel!
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 9 juni 2006 06:22 
Nou Ouwe-Jan doet even een Jan in de Zak,
Lieke[06-06-06 ] is voorbij de volgende komt
ouwe-jan die weer terug is uit Limburg
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Artikel over CX500 in Motor 12, juni editie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven