Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

sleutelervaring gezocht

 
Schrijver idsert
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2006 11:58 
Hey,

Een paar weken geleden ben ook ik de trotste eigenaar geworden van een CX 500. Het is mijn eerste motor, ben er zeer gelukkig mee en vind hem erg mooi. Het enige probleempje is toch dat ie het nodige onderhoud nodig heeft en toch best wel wat benzine verbruikt (1 op 14, dat is toch best veel of is dat normaal?) Anyway, ook vrees ik dat ik er wel eens problemen mee ga krijgen (een motor uit 1981). Ik heb echter geen sleutel ervaring en kan dus nog erg weinig zelf doen. Is er misschien iemand die zijn/ haar cx 500 uit elkaar heeft, of daarmee aan het sleutelen is en waarbij ik een keertje mee kan kijken om de machine gewoon wat beter te leren kennen? Ik wil namelijk graag leren om zelf het nodige aan onderhoud te verrichten. Ik woon in Wageningen en zoek het liefst iemand die niet al te ver weg woont.
Vriendelijke groet,

Idsert Jelsma

06-41528049

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 juli 2006 14:50 
vervang maar allereerst de bougie's en het luchtfilter , dan zal je verbruik al een pak dalen
grts puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 juli 2006 14:52 | Aangepast door: theojansen 
kom maar langs in bennekom idsert.4km van wageningen.
theo. bel even 0318-417700

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 juli 2006 19:06 
Hallo Idsert,

Welkom bij de club. Techbische hulp is altijd wel hier te vinden. Bestudeer ook eens de webpagina van Rob Davis:
http://www.cx500.webhop.org

HIer vindt je ook een wereld van informatie met goede foto's.

Als je de fiets goed onderhoud zal je er nog zeer lang plezier van hebben. Vervang inderdaad het luchfilter en de bougies maar mischien is het ook zaak om de carburateurs te balanceren. Ook dit staat beschreven op de bovengenoemde website. Dat is geen moeilijke klus en is een goed begin om te beginnen met sleutelen aan een CX.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Anoniem
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juli 2006 10:26 
Bedankt voor de tips heren, ik zal de luchtfilters en bougies eens bekijken en de website checken. En Theo, mooi dat ik eens langs kan komen, doe ik zeker.

Vriendelijke groet, Idsert

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 sleutelervaring gezocht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven