Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Voorvork CX 500ES '82.

 
Schrijver Lincky
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 juli 2006 11:43 
Een vraagje: hoe moet een voorvork ingesteld worden van een CX 500 ES?
Wel het onderdeel links onderaan de vork. Bij mij staat dit op N° 2.
Mijn vork duikt nogal bij het remmen, kan dit hiermee verholpen worden als ik het anders instel?
Lincky.
CX 500 Euro '82

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 juli 2006 12:37 
Ik denk dat er wat anders aan de hand is. Normaal gesproken duidt dat type niet zo. Controleer of er genoeg olie in zit en of de druk goed genoeg is. Controleer ook of de olie de juiste dikte heeft. Dat is moeilijk maar zo dun als water is verkeerd.
het kan ook zijn dat de remklauw vast zit. Deze reageerd op de voorvork door een pal in te drukken. Hierdoor word het duiken tegengegaan. Dan pas werkt ook het stel schroefje.

Dan antwoord op je vraag, ja stel er aan en ga er mee proef rijden. Er moet verschil waarneembaar zijn.
Rem ook erg hard, tot dat je de band hoord piepen. Pas wel op dat je niet neer gaat. Bij deze rem acties moet het geheel wel gaan werken.
Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver puk
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 juli 2006 13:59 | Aangepast door: puk 
om je een idee te geven lincky, had ik mijn cx650E op nr drie staan , dan werkte het " antiduiksysteem" perfect, zette ik hem op nr 2 dan sloeg de vork aan bij hard remmen, ik zeg je er wel bij dat ik 100kg weeg , het is natuurlijk afhankelijk van de gewichtsbelasting van de fiets, indien jij hem minder belast en hij slaat nog aan, doe dan maar wat Marco zegt , zal dan wel nodig zijn
groetjes PUK
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Lincky
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 aug. 2006 21:43 
Ik ben van plan om eerst de olie te vervangen. Kan er mij iemand daar bij helpen? Bovenaan de voorvork zitten links en rechts twee dopjes.
Als je die dopjes lost zitten er daar ventielen. Mag ik deze lossen om via daar de verse olie in te doen?
Onderaan heb ik de twee moeren om de olie aftelaten al gezeien, maar hoe moet dat vanboven?

Lincky.
CX 500 Euro '82

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Voorvork CX 500ES '82.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ brinkcx, hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven