Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX met een ton kopen of niet

 
Schrijver Albert
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 aug. 2006 13:12 
Ik ben op zoek naar een CX500. Ik ben er een tegengekomen voor een studentvriendelijke prijs, maar die heeft al een ton gereden. Is dit een probleem voor een CX blok? Is hij toe aan revisie? En hoe lang gaan de onderdelen van de cardan mee (heb geen ervaring met Cardan)?

mvg,
Albert

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 aug. 2006 13:34 
Als het ding goed rijdt dan is 100.000 km geen probleem. Let op olieverbruik (blauwe uitlaatrook) en probeer te beoordelen of de motor redelijk onderhouden is. Check het frame op roest, met name de achterbrug aan de onderkant. De cardan van een CX500 is nooit een probleem want die is nagenoeg onverslijtbaar (mits er goede cardan olie inzit).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 aug. 2006 16:32 
Tja, ik ben geen echte 'kenner' maar toch...
Ik heb mijn CX met tellerstand 105xxx gekocht, ongeveer een maand geleden, En ja, ook voor een student/uitkering vriendelijke prijs. Ik ben nu een kleine 1000 km verder, maar behalve een lekke oliekeerring rechtsvoor heb ik geen ernstige gebreken vast kunnen stellen.
Kleppen moesten gesteld worden, en daarmee verdween het 'bonkende'geluid.
de rechter uitlaat beschermer is gaan rammelen... maar ach, als dat alles is....

Harmony,
Hans.
( tevreden met een ouwe motor )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 aug. 2006 18:05 
Als het motor blok onderhouden is, dan is 200.000 nog geen probleem.
Dus let op het olie verbuik. en het frame.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Robby
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 aug. 2006 23:18 
mmmm, ik heb onlangs mijn 4de cx gekocht en ze heeft er 120.000 vriendelijke kilometers op zitten. Volgens mij heb ik nog nooit een cx gehad die minder dan een ton op de teller had en allemaal hebben ze hun werkzaamheden bijzonder goed ten uitvoering gebracht. 1 keer een vastloper gehad. Haar rechterzuiger was letterlijk gesmolten. Een heel bizar gezicht toen de kop er af kwam.
Ik zou niet bang zijn. Wel even contoleren of ze bij alle toeren goed oppakt. Direct een reparatie als een ontstekingsspoel zou echt een nachtmerrie voor je zijn. Kijk even naar je achterbrug en dingen als lekke vorkkeringen en zo. Gewoon de basic dingen nalopen die je snel kunt bekijken. Koppeling..kleur van de remvloeistof..je kunt zelfs even het blok laten lopen en direct na het uitzetten de oliepeilstok afvegen op een stukje wit papier. bekijk hoe oud de olie is en of je er vuil in aantreft. Deze laatste 2 zaken zeggen je wel wat over het onderhoud......
suc6.
Rob

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX met een ton kopen of niet

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven