Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Bandentest

 
Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 sept. 2006 16:56 
Leuk artikel over een bandentest voor 'oudere' motoren. En raad 'ns welke band (alweer) op de eerste plaats komt?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 sept. 2006 08:41 
Surf ook eens door naar de site van de "brokkenmaakster" onder aan dat artikel. Ze heeft haar motor wel heel erg gecustomized.
Lees en huiver, ...... het ongeluk zit in een heel klein hoekje.
Na een groot aantal maanden nog steeds niet uitgerevalideerd. Uit ervaring kan ik beamen dat het zuid limburgse heuvelland buitengewoon fraai is om door te toeren. Je hebt alleen met al die 4-wielige toeristen ogen voor en achter nodig.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marco.becker
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 sept. 2006 09:35 
Ik heb het stuk gelezen en ben blij met de gedachte dat ik er niet ver naast zat. Toch wil ik een kantekening geven, bij bt45 banden waar al meer dan 5000 kilometer mee is gereden blijk het dual compond systeem wat tegen te vallen. Bij hoge snelheden in de bocht gaat de motorfiets zoeken en slingeren. Dit is heel vervelend in een bocht. Op dit moment zou ik graag voor de 2e band kiezen, maar ik heb er nog geen ervaring mee. De bt45 is verder een hele goede band en als hij nieuw is kun je inderdaat heel, maar dan ook heel vergaan.
Het fladderen waar ze het over hebben, heb ik op dit moment ook last van. Komt bij de voorband weg. Ik heb er dan ook al 10.000 kilometer of meer mee gereden. Ik heb een conich balhoofd lager maar die kan het probleem niet oplossen. Ik ben bang dat er een niewe band voor op moet.


Ik ga toch eens die continental proberen om te zien wat het verschil is.
Met vriendelijke groet marco becker.

Schrijver Johnda
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 sept. 2006 11:41 
zal het nou zoveel uitmaken? ik heb op m'n ene motor een Conti achterband en hoor daar alleen maar slechte dingen over, maar de band bevalt mij prima.
nu lees ik weer dat de Metzeler niet best is. die zit om m'n achtervelg van m'n CX en ook daar heb ik niets over te klagen.
volgens mij geldt het alleen maar als je het onderste uit de kast wilt halen van je motor en dat doe ik toch nooit.
als je normaal rustig rijdt, maar het volgens mij geen zak uit wat voor band je neemt. zijn allemaal goeie banden al zal de 1 idd we iets beter zijn dan de ander.

Schrijver Bikermouse
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 sept. 2006 12:04 
Ik heb van de geteste banden ervaring met de Pirelli Sport Demon en de Bridgestone BT45.

Mijn conclusie:
De sport demon vond ik een fijne band totdat ik de bt45 had ontdekt. Ze gaan allebei ongeveer even lang mee maar met de bt45 heb je meer grip, zowel met droog als nat wegdek.

Joost

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Bandentest

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven