Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

choke kabel

 
Schrijver startweer
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 sept. 2006 22:12 
Ik weet het, voor de meeste van de geachte lezers is dit heel gewoon, maar voor mij toch heel bijzonder: IK HEB VANDAAG MIJN CHOKE KABEL VERVANGEN! Ben errug trots nu....
Na het vervangen dacht ik ff te kunnen starten. Maar Harry vertikte het. Ik had ook al ruim 2 weken niet gereden, dan is 'ie wel vaker chagarijnig. Ik heb van alles geprobeerd, ik geloof dat het uiteindelijk lukte met vol gas en volle choke te starten. Toen sloeg 'ie weer af... Nog een keer geprobeerd, toen sloeg 'ie aan en maakte hééél veel toeren. Ik heb 'm stationair iets vlotter laten lopen. Toen even gereden, de accu moest tenslotte weer opgeladen worden :-)
Nu doet Harry het weer geweldig! Het was al heel lang zo, dat als ik het gas los liet, plofte de uitlaten. Het maakte kabaal, maar ik zat er niet mee. Dat geplof is nu over, en ik heb de indruk dat 'ie vlotter optrekt. (Zat ineens op 120 op de provinciale weg.)

Kortom: Hijdoetutweer!

Soms is er maar weinig nodig om gelukkig te zijn....

Dat wilde ik even kwijt.
Gea

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 sept. 2006 22:38 
Hulde!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 sept. 2006 22:49 
Hup Harry ! Gefeliciteerd !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 sept. 2006 23:05 
Goed gedaan Gea. Geeft altijd weer enorme voldoening als je iets voor elkaar krijgt.

Veel rijplezier.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 8 sept. 2006 23:13 
Je kan veel meer dan je denkt! Hulde!
Groeten, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Johnda
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 sept. 2006 10:23 
dat mag niet hè. foei, 120 op de provinciale weg, haha.

goed van je dat je het zelf heb een kabeltje hebt vervangen voor de eerste keer. op naar de volgende klus, zou ik zeggen. al doende leert men.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 9 sept. 2006 10:27 
Kijk !

Dat bedoel ik nou. Wij, die remlichtschakelaartjes en choke-kabels al heel wat vinden, wij hoeven niet in de schaduw te staan van hen die achteloos even het hele blok uit elkaar halen en weer in elkaar zetten.

Goed gedaan !

Harmony,
Hans.
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver startweer
Gast 
#8 | Geplaatst: 9 sept. 2006 10:45 
:-))

Gea

Schrijver udent

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 sept. 2006 20:46 
goed van je Gea dat ja dat zelf aandurft en ook uitvoerd.

nog een vraagje over dat hoger stationair.Bij choke in, hoort de kabel iets speling te hebben, zodat je zeker weet dat de choke klep helemaal open is.

Maar als ie stationair net zo veel toeren maakt als vroeger, dan zal dit wel goed zijn.

Groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver startweer
Gast 
#10 | Geplaatst: 10 sept. 2006 18:36 
Het stationair heb ik iets hoger gezet, omdat 'ie steeds af wou slaan, ik en wilde 'm door laten lopen terwijl ik mijn motorpak aan trok.

Bij choke in heeft de kabel idd iets speling.

Vandaag een toerrit gereden: hij loopt als een zonnetje!!

Gea (blij)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 choke kabel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven