Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Aanrijding met coniferen

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 okt. 2006 11:45 | Aangepast door: Orm 
Vanochtend in het donker met de GL op een bult gerooide coniferen gereden. Deze lagen half op de stoep en half op de weg. Aan de randen ongeveer 1 meter hoog.

Gevolg: Onderste kuipdeel stuk en veel coniferengroen overal tussen.
Heel veel geluk gehad. Er zat een tak van ongeveer 2 cm rond tussen de kuip en de radiator. Met moeite eruit kunnen trekken. Radiator nog heel.

Helaas ben ik daarna doorgereden naar mijn werk. Daar mijn vrouw gebeld die snel foto's van de bult coniferen heeft gemaakt. Toen de politie gebeld, maar die konden niets doen.
Advies: Altijd meteen politie bellen en wachten. Zij kunnen dan een onafhankelijk rapport maken, zodat je kan bewijzen dat de bult er inderdaad ligt en ook op de weg.

Verzekering gebeld (WA). Advies: Zoek uit van wie de bult is en stel die aanprakelijk.

Ik wist het huisnummer en de straat en via het internet het telefoonnummer opgezocht. Gebeld, kreeg een oude mevrouw aan de telefoon die meteen ongerust was. De coniferen waren gisteren gerooid door een hoveniersbedrijf. Vandaag wordt de boel opgehaald. Op haar vraag aan de hoveniers of die bult zo wel veilig lag kreeg ze het antwoord dat dat wel kon.

Hoveniersbedrijf gebeld en die vertelde mij dat er geen probleem was. Schade kan ik bij hun claimen.

Strakjes maar even langs de motorzaak voor een schaderapportje en dat verzekeringspapieren invullen en inleveren.

Orm.
(die volgende week ook nieuwe uitlaatjes op de GL krijgt.)

Schrijver Bikermouse
Gast 
#2 | Geplaatst: 26 okt. 2006 15:07 
Nou Orm je hebt zeker mazzel gehad, je staat op zo'n moment volgens mij wel raar te kijken!
Mooi dat je zonder te zeuren de schade kan verhalen.

Joost

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 okt. 2006 16:14 
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja: direct inschakelen. Verder: alles schriftelijk vastleggen, want aan telefonische toezeggingen heb je niet zoveel. Hier vind je een voorbeeldbrief om de tegenpartij schriftelijk aansprakelijk te stellen.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 okt. 2006 16:24 
Beste Orm,
Gelukkig is het goed afgelopen met je, die fotos is een goed idee,en wachten op de pliesie is nog beter de volgende keer! Hopelijk krijg je de GL weer helemaal netjes!
Groetjes
Ray ( die liever Koni-veren heeft dan coniferen)

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 okt. 2006 18:12 
Orm,
sterkte met de afwikkeling ven deze zaak,
theo

Schrijver Orm
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 okt. 2006 07:56 
Volgens de motorzaak is de schade ongeveer 150 euro.
Mijn verzekering zei dat ik gewoon een schadeformulier moet invullen (en de tegenpartij de andere helft. Die dan opsturen. Mijn rechtsbijstandverzekering gaat dan proberen de schade te verhalen.

Het is dom dat ik niet de politie gebelt heb.

Ook als ik de schade niet van de verzekeing vergoed krijg denk ik wel dat ik iets kan regelen met betreffend bedrijf, aangezien ik de eigenaar persooonlijk goed ken.
Eerst maar via de officiele weg bewandelen.

Orm.

Schrijver martincarmiggelt@wan adoo.
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 okt. 2006 01:39 
Dan wordt de schade toch onderling geregeld want er is in dit soort gevallen een eigen risico van 300 euro voor bedrijven.

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 okt. 2006 09:54 
Het is wel vreemd dat
1) Lieke niet heeft verteld dat haar broer een eend tegen zijn neus heeft gekregen tijdens het rijden op een GL
2) Dat volgens mij alleen GL rijders iets dichter bij de natuur staan.
3) Blij ben dat jij er niets aan hebt overgehouden, en dat een kuip vervangbaar is.

sterkte

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Aanrijding met coniferen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ hupypupy ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven