Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

wind

 
Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 jan. 2007 09:55 | Aangepast door: Hans 
Hebben we het in de winterperiode altijd over de gevaren van sneeuw en ijzel, wordt ik in de "winter" van 2007 de afgelopen weken bijkans elke dag van de motor geblazen !
Voor vandaag wordt zelfs storm voorspeld met rukwinden tot 110 km/uur.

Ik durf met al die zijdelingse rukwinden (zeker in de heuvels en dalen van het zuid-limburgse maar ook als een auto mij als motorrijder passeert of ik een vrachtwagen inhaal) niet meer goed over de snelweg woon-werk verkeer te rijden. Dus dan maar via de binnendoor-wegen. Maar ook daar blijft het best link.
Hebben jullie dezelfde ervaring ?
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 jan. 2007 10:41 
Ben zojuist via stukkie snelweg naar mijn werk gereden (ging om 9.30 de deur uit en ik werk in Den Haag). Was eigenlijk wel goed te doen. Viel alles mee. Was weliswaar maar een kilometer of 6 snelweg.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 jan. 2007 16:39 
Ik ben vanmorgen in het koekblik gestapt ipv de tweewieler.

Dat omdat ik gisteren bij het thuiskomen zeik nat was geregend en alles nog niet droog was.
Natte spullen aan doen en dan met of zonder regenkleding was geen optie voor mij dus vandaar.

Schrijver Engeltje

Moderator 
#4 | Geplaatst: 11 jan. 2007 17:28 
Normaal stap ik ook op de motor om naar mijn werk te gaan, alleen oa vandaag dus niet.

Het begon begin van de week al zo te waaien en omdat mijn rug niet zo sterk is wilde ik geen ruzie met de wind hebben. We hebben een binnen weg langs het water en aangezien mijn motor geen zwembewijs heeft, heb ik maar voor de zekerheid de auto gepakt. Ondanks dat voelde je de wind aardig om je heen gieren.
Coen is wel op de motor gegaan en heeft mij verzekerd om voorzichtig te doen.

Lieke
(die liever een fikse regenbui heeft dan een fikse windhoos)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver marcel
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 jan. 2007 19:27 
Gisteren leunend tegen de zijwind naar huis gereden door de storm. Soms hevig slingerend bij onverwachte rukwinden. Poeplink dus..
Ik heb liever een fikse regenbui dan storm.
En zolang er geen ijzel of sneeuw komt, blijf ik doorrijden.

Marcel

Schrijver The Red Baron
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 jan. 2007 19:36 
Ik heb redelijk wat ervaring met zijwindrijden, veel A15 Arnhem-Rotterdam vv. in alle weersomstandigheden.
Het spannendste is het verlaten van de luwte van een grote vrachtwagen. Om te voorkomen dat je tegen de vangrail geblazen wordt kun je het beste ter hoogte van de cabine jezelf incl. motor naar rechts laten vallen. Alsof jeje onder de vrachtwagen klem wil rijden. Een fraktie later zit je vol in de zijwind en dan hang je gelijk goed tegen de zijwind. Het is even oefenen maar als je dat overleefd is het best leuk.
Groet en rij veilig, Nico

Schrijver Bikermouse
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 jan. 2007 13:54 
Ik ben ook gewoon op de motor naar mn werk gegaan (Hellevoetsluis - Rotterdam = 35-40 km) en na al die waarschuwingen e.d. had ik me minimaal een tornado voorgesteld ;).

Dat was gelukkig niet het geval, het waaide wel flink op de terugweg maar het ergste was al duidelijk achter de rug. Rond een uurtje of 1 zat ik lekker binnen en wat was ik blij dat ik toen niet op de motor zat.. Wat een wind zeg haha!

Ik vind het niet zo erg dat het waait, het zijn die onverwachte rukwinden (al dan niet van een vrachtwagen) die het echt link maken.

Joost

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 jan. 2007 12:47 
Ik rij met een kuip op de silverwing en ik kan alleen maar zeggen, door gaan. Met 110 klimeter per uur wil het allemaal nog wel lukken. Niet bang zijn gewoon een beetje tegen hangen. Maar ik heb dan ook wel vaker met wind gereden hier in de flevo polder. Het meest erge is dat er af en toe boerderrijen staan die de wind weg nemen op het smalle land weggetje. En dan krijg je steeds een klap.

Maar ik blijf gewoon door gaan.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 jan. 2007 14:27 
Eind 80-er jaren bij windkracht 12 motor gereden (woon-werkverkeer), op Yamaha XJ 750 F met grote toerkuip. In poging een bocht naar rechts te maken met de wind pal opzij mislukte de bocht volledig en reed ik gewoon rechtdoor aan de linkerkant de berm in. Gelukkig geen auto's in de buurt. Motor gedraaid met de kop in de wind gezet en weer verder. Nog een bocht naar links en dan tegen de wind in hangend de laatste kilometers. Automobilisten bleven netjes achter mij rijden (inzicht!). In woonplaats over fiets-en voetpaden tussen de huizen door naar huis gereden. Conclusie: levensgevaarlijk en noooooit meer doen!
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 jan. 2007 17:17 
Nog een manier om te voorkomen dat je, na het voorbijrijden van een vrachtwagen of ander obstakel (bijvoorbeeld boerderij of talud) waardoor je tijdelijk uit de wind rijd, aan sterke zijwind wordt blootgesteld is het volgende: Kort voordat je uit de luwte van het obstakel komt, even flink het gas er op en de motor zal door het versnellen een betere rechtuit stabiliteit krijgen. Als je geen gas meer over hebt, kun je je afvragen of je snelheid wel is aangepast aan de weersomstandigheden ;-)

Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 wind

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven