Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

cruisesnelheid van een cx 650

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver jacala
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 juni 2007 11:54 
Goedemiddag!

Ik ben benieuwd wat de cruisesnelheid van een cx650 is? Ik ben namelijk opzoek naar een betaalbare betrouwbare cardanmotorfiets.

Zover ik weet past de cx precies in dit plaatje aangezien in verhalen heb gelezen dat ze soms 200.000 km rijden zonder motorrevisies. Kunnen deze verhalen kloppen of zijn deze wel heel er aangedikt?

Nouja, wat is het gebruik van jou motor en was is je gemiddelde cruise snelheid? Alvast bedankt voor de info!

Jacala

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2007 12:34 
Ik weet niet wat je precies bedoeld met cruisesnelheid. Ik rij op mijn CX500 A met badkuip (polaris) heerlijk 140 km per uur op de Duitse snelweg. Met een 650 moet dit helemaal geen probleem zijn.

Betrouwbaar zijn ze zeker, maar 200.000 zonder revisie kan volgens mij alleen als je heel nauwkeurig je onderhoud doet. Rond de 100.000 zul je denk ik toch wel een en ander moeten vervangen.

Betaalbaar en betrouwbaar klopt, maar hang wel af van waar je mee begint en hoe de vorige eigenaar met de motor omgesprongen is.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 juni 2007 12:38 
Hallo,
Klopt, er zijn gevallen bekend van 200K voor de CX, en ook de CX 650.

Ik kan zelf cruisen met 130-140, maar dan merk je wel dat er wat weinig kuip opzit. Cruisen met 110-120 is dan net wat aangenamer.
Het verbruik van mijn 650 is 1 op 18 á 19, maar met een wat kalmere rijstijl moet dat beter kunnen....
Groeten
Ray (die altijd haast heeft...)

Schrijver emiel
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 juni 2007 13:40 
Hoihoi,

wij rijden met onze CX500 met schurgers stuurkuip zo rond de 130 en dat is met twee personen.
Dat is heel goed te doen en het verbruik ligt rond de 1 op 20

Groetjes,

Emiel & Andrea

(die 100pk niet missen)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 juni 2007 14:07 
Klopt 140 tot 150 is kan de motor langdurig aan. Top van 180 of meer is ook geen probleem.
Mocht je er eentje zoeken, ik heb er nog een staan. Een dat ding loopt als een beest. Hij wil harder dan 180 kilometer per uur en stuurd nog steeds strak bij de 160 kilometer per uur.

Parelmoer wit.
CX650 E
zadel is heel, en origeneel. Netjes dus.
Voor dat de motor verkocht wordt krijgt deze nog een beurt, olie, bougies,
en olie filter. En er moeten nog nieuwe voorvork keerringen in. Maar dit alles wordt geregeld voor dat deze verkocht wordt. Daarna moet deze fiets probleemloos weer 6500 kilometer kunnen rijden.


Als je echt interse hebt kun je eens proef rijden.
Marcobecker@zonnet.nl
Tel 0321 312336
of 0622690706

Met vriendelijke groet Marco Becker
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jacala
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 juni 2007 15:04 
Hoi!

Bedankt voor alle snelle reacties! Ik zie dat jullie erg enthousiast zijn over jullie motoren en idd ik heb ook geen 100 pk nodig. Meekomen in het huidige verkeer is daarintegen wel een must natuurlijk.

Mijn vorige motor, een Yamaha xt500 was hier toch minder geschikt voor helaas.

Ik koop de motor met het oog op reisjes naar Zwitserland, Engeland enzovoorts. Gewoon wat zien van de wereld. Daarbij is een zuinige motor die snel genoeg is prima.

Bedankt voor de informatie! Na de zomer ga ik mijn finaciele situatie nog maar eens overkijken en er een aanschaffen.


Wat zijn de zwakke plekken op van een CX650? Natuurlijk wil ik niet meteen een kat in de zak kopen al vind ik wat onderhoud en knutselen wel erg leuk (koffers maken en er op zetten bijvoorbeeld).

Schrijver jacala
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 juni 2007 15:11 
Nog een vraagje! Hoe groot in de inhoud van de tank? Ik lees dat je ongeveer 1:20 moet kunnen halen met rustig rijden (en misschien wat tunen gericht op verbruik en niet op vermogen)

Wel handig om te weten. Me xt kwam niet verder dan 160 km (wat wil je met een 8 liter tankje)

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 5 juni 2007 15:31 
Er zit volgens mij een 22 liter tank op, meestal ga ik tanken bij 325km...
Nu Marco ( een goed en betrouwbaar adres) het over topsnelheden heeft, de 650 kan idd harder dan 180. Ik heb een keer 195km/u gedaan en volgens mij wilde ie nog wel een beetje harder. Alleen ikke niet want het waait nogal bij die snelheden.
Dus idd, 65 pk in combinatie met het koppel dat ie heeft maakt het een heerlijke cruise/tourmotor, die zich ook leent voor af en toe eens lekker gummen en blazen..
Zwakke punten: zadelbevestiging aan de tank, keerringen voorvork)
Valt wel mee dus...
Groeten
Ray (die wel eens droomt van 100pk )

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 5 juni 2007 15:38 
Inhoud van de 650 E tank is 19 liter. In theorie kan je dan, bij een verbruik van 1 op 20 , 380 km ver komen.
Zwakke plekken? Startmotor (en startkoppeling)wil wel eens problemen geven.(= aan die van de 500, en eigenlijk iets te licht)
Verder kan je kijken bij dit verhaal hier ergens op de site. Wat aandachtspunten voor de CX in het algemeen.
Bij vraag en aanbod staat er een te koop, en Marco heeft er ook een in de aanbieding.
Succes ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 juni 2007 16:13 
Neem een BMW K 100 of K 75 zijn al je dromen uit de weg..

Verbruikt van 1:15 tot ongeveer 1:20 geen grapje

Groeten Arno

Schrijver jacala
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 juni 2007 16:51 
ja Arno, ik weet dat het goede motoren zijn maar daar de prijs is toch echt boven mijn budget! Jammer maar helaas.

Ik denk en kijk nog verder naar de cx 650

Schrijver beussie
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 juni 2007 17:41 
mijn CX650E (de witte Dame) rijdt het lekkerste bij om en nabij de 145km h/u en het verbruik is dan 1:19 en volgens mij is de inhoud van de tank geen 19 maar 17 liter dus tel uit je winst.
groeten van Beussie.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 juni 2007 17:59 
Beussie bij die snelheid had je zeker je snor met DUCK-TAPE vast geplakt
Nou alle bij de 650 tichgers draaien 1 op 19 met wint mee
Als Beussie voor op rijdt dan 1 op 20 ha ha
Let op je rij-stijl dat is heel voornaam
Ik als 71 jarige weet er over mee te praten ,he Floris als we Amsterdam onveilig hebben gemaakt
Dus heren in Nederland rijden er bij de CX club heel wat motorrijder van ver voor de tweede wereld oorlog
Ik heb nu mijn zegje gedaan
Groeten van Ouwe_Jan die al veertien dagen spoken ziet op zijn Kasteel
en af en toe een schone Jonkvrouwe [De naam is Yzerenmaagd ]
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#14 | Geplaatst: 5 juni 2007 19:54 
Tankinhoud volgens "Haynes" van de 500E en 650E : 19 liter (waarvan 2,5 reserve)
Tankinhoud van de GL 500 en de GL 650: 17,6 liter (waarvan 2,5 reserve)
En hier staat een 650 te koop.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 5 juni 2007 21:36 
Zwakke plek 650: uit ervaring kan ik zeggen: de overbrenging van het cardanhuis op het achterwiel, althans bij sommige 650's

Ik kwam er net achter dat de transistor ontsteking van de 650 bij lagere toerentallen vervroegt dan de 500. Samen met de grotere slag denk ik dat de krukaslagers dus ook meer te verduren krijgen. Maar, misschien heeft iemand betere info.

Ik ben erg blij met mijn 650 euro en ben momenteel bezig een 650 blok onder een oer CX te hangen.

En let op mijn woorden:dat gaat lukken.

Gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cruisesnelheid van een cx 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven