Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

cruisesnelheid van een cx 650

 
 
Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2

Schrijver Frans
Forum Lid 
#16 | Geplaatst: 6 juni 2007 09:55 
... en ben momenteel bezig een 650 blok onder een oer CX te hangen.
En let op mijn woorden:dat gaat lukken.


Waar wij graag de foto's en verslag van willen zien!

Frans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 6 juni 2007 19:30 | Aangepast door: ouwe_jan 
Nou Frans ik ben ook benieuwd hoe ze dat doen
Drie maanden geleden juist zo een probeersel gesloopt
motor was omgebouwt
Voor deksel van een 500 en de achterdeksel ook de ontsteking van een 500 en dynamo en het vliegwiel van een 500
maar het vliegwiel is lichter als van een 650
ophang frame voor moet je veranderen
Daarna past de radiateur niet met de electrische ventilator etc etc etc dus we wachten tot hij klaar is en hoe dit gedaan is
ouwe-jan die wel de motor aan het draaijen heeft gekregen
maar er zat geen vut in omdat de onstekings tijdstip heel anders is als van een 500 en welke carburateur willen jullie daar voor gebruiken
koop een oude VW motor en bouw deze er in dat is veel Cooler
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver evers
Gast 
#18 | Geplaatst: 6 juni 2007 20:04 
ik heb ook een 650E aangeschafd en het rijd als een zonnetje bedankt ray en hij word niet gesloopd
hij valt zeker niet tegen gr piet

Schrijver Dinges
Gast 
#19 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:42 
Jacala, rij zelf met een GL500 en het verbruik zit vast rond de 1 op 20. Begrijp dat dit voor de 650 op hetzelfde uitkomt dus dat moet het probleem niet zijn. Weet niet wat je budget is, maar de tip over de BMW's vond ik ook niet zo'n slechte hoor. Ben zelf ook aan het orienteren en sparen voor zo'n ding, onder de 2000 zijn er genoeg te vinden op marktplaats, en na wat surfen ben ik er achter dat die dingen helemaal veel kilometers aan kunnen, gevallen bekend boven de 4 ton.
CX of GL650 zijn vrij schaars, meestal tov een 500 vrij duur (mijn mening dan) en naar wat ik begrepen heb toch wat gevoeliger als de 500 ( of de BMW's dus) wegens het hogere vermogen.

Wat je ermee doet, mag je gelukkig helemaal zelf weten.
Ik ga niet zeggen dat de GL een slechte motor is, want dat is niet waar.
Ik ga dus over naar BMW omdat ik een wat grotere motor wil met meer vermogen, wegens vlotte rijstijl en lange stelten.

Schrijver jacala
Gast 
#20 | Geplaatst: 8 juni 2007 19:50 
mmm tja, als ik voor bmw ga wil ik graag een gs 80 hebben (of iets soortgelijks) en die zijn toch vaak erg duur! Ik moet gewoon goed zoeken en veel sparen denk ik maar.

Even over die CX 650, naar mijn idee is het een soort bmw van honda :p of schop ik nou heel veel mensen voor de schenen? Een relatief onderhoudsvrije motorfiets met kardan. Dat is precies wat ik zoek. Natuurlijk wil ik het beestje goed verzorgen maar ik wil ook op vakantie kunnen zonder dagelijks onder de motor te kunnen. Tevens is het een erg zuinige motor wat ik ook een gigantisch pluspunt vind!

Zoals ik merk is de honda cx 650 een prima fiets toch? Of zeggen jullie "leuk voor er bij, koop voor de echte kilometers een bmw"

Wat mijn probleem is bij BMW is niet alleen de aanschafkosten maar ook de materiaalkosten! Die zijn ook niet mis. Hoe zit het met de CX?

Alvast bedankt!

Schrijver Dinges
Gast 
#21 | Geplaatst: 10 juni 2007 17:16 
Zoals ik al zei, CX is een prima fiets, onderdelen zijn over het algemeen nog goed te vinden bij de dealers, voor japanse prijzen.
Verder kun je via deze club vaak nog veel tips krijgen waar voor welke spullen aan te kloppen.
Ik heb zelf uit diverse topics, hier en op andere sites, geconcludeerd dat de 500 voor rijden op low budget basis de betere keuze is. En dan vooral omdat er simpelweg meer van gemaakt zijn en er dus meer voor te vinden is.

En nu heb ik wss een heleboel 650 rijders voor de schenen geschopt, bij voorbaat sorry, niet om de 650 zwart te maken he.

Groeten Dinges

Schrijver MAST

Moderator 
#22 | Geplaatst: 11 juni 2007 12:44 
LOL. mijn 650 is al zwart!!
Maar het klopt wel dat er voor de 650 iets moeilijker aan onderdelen te komen is. Voor de 500 is er nog wel aan onderdelen te komen, hier en bij onze oosterburen.
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 2 van 2:  « Vorige  1  2 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 cruisesnelheid van een cx 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ hupypupy, JiMi ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven