Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

maatschappij maakt kosten voor de motor

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 sept. 2007 18:11 
is de titel van een artikel in nrc van zaterdag 22 september 2007.
Het artikel gaat in op kilomterheffing voor motorrijders.
Er is een Motorrijders Actie Groep die nattigheid voelt dat motoren mee zouden moeten doen in de kilometerheffing. En een kastje moeten hebben. Artikel gaat in op de vraag of een motor nu veel of weinig maatschappelijke kosten met zich meebrengt. Weinig ruimte dus weinig, of 10 procent aandeel in verkeersdoden dus veel.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 sept. 2007 18:58 
Dit is de link naar het artikel in NRC.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 24 sept. 2007 19:06 
In 2000 heb ik samen met heeel veel andere motorrijders meegereden in een demonstratieve optocht (MAG demorun) naar Den Haag, toen ook al ivm de plannen om km heffing in te voeren voor motoren. Toen hielp het om de plannen niet door te laten gaan.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 sept. 2007 23:36 
Ik heb een brief ingestuurd naar het NRC.
Zijn ze nou helemaal zijdelings van de pot gepl**rd! Is in afschrift naar de MAG gegaan.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 sept. 2007 08:02 | Aangepast door: Johan de Vries 
Bewust motorrijden is 'mijn antwoord' op de stagnerende mobiliteit van Nederland.

Daarmee draag ik niet alleen bij aan mijn eigen bewegingsvrijheid, maar hoop ik een positieve bijdrage te leveren aan de problematiek van het volgelopen wegennet.

Immers: mijn CX neemt echt minder ruimte in dan mijn auto, anders zou laatst genoemde wel door de poort passen en in de schuur staan. En minder onderlinge afstand bewaren met de auto? Volgens mij heet dat bumperkleven!

Als ik het goed begrijp uit het artikel rijd ik met mijn motor op onevenredige en onrechtmatige wijze op kosten van de gemeenschap. Argumentatie: medeoorzaak van fileleed, aanleiding tot verkeersongelukken en bron van geluidsoverlast!

Het moet toch niet gekker worden.

Johan de Vries
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 sept. 2007 14:17 
Motorfiest staat nu een maal in een slecht daglicht. reden, auto mobilisten kunnen het niet waarderen dat wij mobiel blijven ook als er een file staat.
Het zijn ook de automobilisten die er bezwaar tegen hebben.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver scsirob
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 okt. 2007 23:50 
Sommige autorijders misschien wel, maar de meesten lijken toch redelijk rekening met ons te houden. In de files gaan de meesten wel een stukje opzij.

Overigens gaan de motorrijders ook niet helemaal vrijuit. Vanochtend op de A1 wilde ik (in de auto) met 110 van de linker naar de rechter baan toen ik nog net op tijd een gek op een BMW rechts voorbij zag stuiven. Die wil gewoon dood, en zo zie ik regelmatig motorrijders die misbruik maken van het file privilege.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 maatschappij maakt kosten voor de motor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven