Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Eikels

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 okt. 2007 09:24 
Ja, Eikels. En dan die dingen die aan bomen hangen.
Een nadeel van de herfst is dat ze dan naar beneden vallen.
En als je dan met open vizier met 80 er onder rijdt dan kan zo'n eikel in je oog komen.
En dat doet niet alleen erg zeer, je oog is dan ook beschadigd.
Gelukkig zie ik na 2 dagen al weer scherper dan toen het net gebeurt was.
Ik hoop over een paar dagen weer alles scherp te zien.
En rijdt nu met vizier half dicht.

Orm.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 okt. 2007 09:29 
Hoi Orm,

Ik weet wat je bedoeld, ik rij altijd met een jet helm en een brilletje en kreeg er pas ook een voor m'n kop. Gelukkig niet in op mijn bril maar werd me toen wel van het gevaar bewust.

Beterschap met je oog!

Ton

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 okt. 2007 09:43 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Tja, met open vizier rijden blijft risicovol. Een maat van mij deed dat ook. Totdat een vogel - met de precisie van een warmtegeleidebom - hem een lekke warme "kwatsch" door de opening mikte. Nog nooit iermand gezien die zo snel zijn integraal afzette.

Orm, jij natuurlijk beterschap.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 okt. 2007 11:39 | Aangepast door: gompie 
Schot in open doel:

"Wat een eikels...!"

Ik bedoel natuurlijk NIET Orm, Ton of Marcel, maar zuiver de gesteldheid van de jaargetijden.

h.g. Dirk, die hoopt dat het goed weer is tijdens de HST. (HavenStedenTocht)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 okt. 2007 12:37 
In de afgelopen week heb ik een windscherm op mijn CX gemonteerd, waarbij de verleiding zich voordoet met open vizier te rijden. Niet verstandig, blijkt wel uit het bovenstaande.

Sterkte, Johan
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 okt. 2007 13:48 
Orm beterschap,
Wees blij dat het een eikel was en geen kastanje die zijn namelijk wat groter.
Als of die eikels op de weg al niet erg waren komen ze nu zelfs van de bomen vallen.
straks nog de blaadjes en we krijgen een glij-festijn.

Hopelijk heelt alles zoals het hoort en kun je weer snel de weg op

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 okt. 2007 15:15 
Orm toch......

Zo zie je maar, zo zie je alles, zo zie je niets. Beterschap en het staat misschien wat "zwak", maar vizier omlaag heeft echt soms veel voordelen.

Vliegjes, muggen, een bij, vogel'kwatsch', joggies met waterpistolen, en nu ook Eikels.
Motorrijden wordt steeds gevaarlijker.

Harmony,
Hans.
( rijd meestal met vizier bijna dicht )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 okt. 2007 15:20 
Hallo Luitjes


Eikels hoezo, wat dag je van modder en mais die op de weg liggen tractoren die zo op de weg steken.

Dat zijn nou eikels

Groeten Arno

Schrijver Folkert
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 okt. 2007 16:48 
Gelukkig is die klimaatverandering nog niet al te ver gevorderd anders krijg je straks nog een kokosnoot voor je bakkes... :-)

Orm evengoed hoop ik dat je oog snel beter is

Schrijver MAST

Moderator 
#10 | Geplaatst: 11 okt. 2007 18:03 
En wees maar blij dat de koeien niet vliegen! :)
Orm, beterschap met je oog.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Engeltje

Moderator 
#11 | Geplaatst: 11 okt. 2007 19:07 | Aangepast door: Engeltje 
Over vliegende koeien, dieren, gesproken.............wat dacht je van eenden, zie ook deze topic van vorig jaar:

12. Posted: 28 Aug 2006 10:14:06 - Algemeen / Rode Woerd Gefeliciteerd!!

Michael die werd 'bevlogen' door een overvliegende woerd. Woerd dood, gebroken, bloedende (en nu een beetje scheef zittende) neus, (geloof ik), maar zijn zilverwing heeft hem overeind gehouden. Hij had zijn helm, vizier ook niet dicht en is er wel goed vanaf gekomen. Gelukkig maar, omdat hij op dat moment niets meer zag en had zo tegen een boom of weet ik wat kunnen rijden en de kans dat hij nu niet meer kon motorrijden.

Lieke
(die eigenlijk altijd met vizier openrijdt, en tot op heden geluk heeft gehad)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een grijze Silverwing, een CX500C (Groene Draeck II), en een stoere witte Deauville ( De Witte (Engel), oftewel Angel).

Schrijver cees groot
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 okt. 2007 18:17 
Ook ik had een aanvaring met een eend vorig jaar, Windscherm kapot en de eend lag dood op mijn schoot. Het lijken wel kamikaze piloten, ik zag hem al aan komen vliegen en probeerde hem te ontwijken maar dit was kansloos.

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 20 okt. 2007 12:36 
Om te eten zijn ze lekkerder, ben er dol op, althans eenden, maar inderdaad op dat moment heb ik er niet om gevraagd.
Maar blijf eigenwijs met opgeklapte helm rijden, ik heb hem alleen dicht voor 'noodgevallen" achteraf. Dacht die eend ook.

Groetjes Michael (rode woerd)
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Haapee
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 26 okt. 2007 22:20 
Met open vizier of met jethelm of potje rijden is misschien wel lekker, maar is eigenlijk ook wel b'tje vragen om moeilijkheden. Het menselijk oog is nu eenmaal niet geschikt om een beetje vliegend object zonder schade op te vangen bij snelheden die wij doorgaans als motorrijders rijden. Als je veel op de weg zit weet je ook heel goed dat er van alles en nog wat van bijvoorbeeld vrachtauto's of aanhangers valt. Om ongelukken te voorkomen, moet je eigenlijk altijd wel een vorm van oogbescherming gebruiken. Zonnebril, leuke ouderwetse vliegeniersbril, skibril of noem het maar op, met het blote oog rijden is niet echt wijs. Bovendien drogen je ogen uit door de wind. Daarom, wees zuinig op je ogen en zorg voor een goed uitzicht onder alle omstandigheden. Eigenwijs zijn is leuk, maar wat koop je er voor als je om en boom of ander obstakel gekruld zit? En je brengt ook anderen in gevaar als je niks meer ziet. Ok, Ok, vrijheid, blijheid, bekijk zelf of je wat hebt aan deze tip.
Groeten,
Henk
Veel dingen in het leven zijn zo eenvoudig, dat veel mensen er moeite mee hebben.....

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Eikels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven