Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

wie gebruikt welke verzekering?

 
Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 maart 2008 21:08 
Beste allemaal,

Ik ben benieuwd wie welke verzekering heeft, bij welke maatschappij, en wat hij of zij er voor betaalt. Misschien ook handig om er even bij te vermelden of het om WA gaat of ook casco. (en evt. BM %age)

Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver John de Vries
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 maart 2008 21:38 
ik heb unive en ben WA verzekerd..
(lekker goedkoop)

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 maart 2008 21:42 
ook unive WA en kost 100 euro per jaar (ben 22)
of oldtimer unive voor 32 per jaar
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver reinier
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 maart 2008 22:59 
Via Interpolis ben ik WA verzekerd met 70% korting....inmiddels :) €27,- p/jr.


cmtheman:
Heb jij ook ipv ANWB ook die 'wegenwacht'service van univé?

Bij het topic over het ongeval van Coen werd een paar keer de term schadeletselverzekering genoemd. Kan iemand vertellen wat dat precies inhoudt? Is het verstandig dit apart af te sluiten??

Reinier

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2008 08:38 
Hoi Allemaal,

Ook ik heb mijn motoren bij Univé verzekerd.
Ze kosten mij € 18,50 per jaar.
Dat is dan wel WA en met 75% korting.

Čn afgelopen zaterdag lag er ook nog een brief van de belasting inspecteur. Hij kwam er achter dat mijn 50's CX pas 25 jaar oud is!! Maar hij vond het niet erg, ik hoef na juni geen wegenbelasting meer te betalen!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 maart 2008 08:46 
De oldtimer verzekering bij Roel & Hennie van Maarseveen. Voor 22 euro per jaar (vanaf 20 jaar oud). Kan unive dat ook voor 32 euro? Ik heb ze dat nooit aan hun verstand kunnen peuteren...

Albert

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 25 maart 2008 10:40 
Ik heb naast mijn WA verzekeringen (Unive, KNMV; moet de boel eens uitzoeken), een rechtsbijstandsverzekering bij DAS. Je kunt dat afzonderlijk bij een voertuigverzekering nemen, of zoals in mijn geval, een aparte. Zij gaan voor mij hun best doen om de schade van mijn Pan op mijn achterligger - die ik aansprakelijk stel - te achterhalen. Vaak gaan dingen sneller als je een eigen rechtsbijstandverzekering kunt inschakelen.

De WA verzekering is eigenlijk alleen bedoeld om je te verzekeren voor schade die je aan anderen toebrengt. Omdat ik toch regelmatig iemand achterop heb, heb ik ook een opzittenden verzekering.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 maart 2008 09:50 | Aangepast door: sieds 
Alles bij Unive en zo goedkoop mogelijk dus WA en geen casco (all risk)

Bovendien heb ik letterlijk alles via Unive, huis, inboedel, boot, auto's, caravan, motoren, klassieker, AVP, dit levert ook weer korting op en als allerbelangrijkste een rechtsbijstandverzekering om schade veroorzaakt door derden te verhalen!!.

Een verhaalsrechtsbijstand is goud waard aangezien je dit anders allemaal zelf moet doen en zoals Coen al zegt, je draagt het over aan de maatschappij en die doen alle mogelijke moeite om de schade te verhalen en je hoeft zelf niets meer te regelen, geen advocaten inhuren etc.
En de schade wordt uiteindelijk keurig op je rekening gestort.
Meerdere keren gebruik van gemaakt en tot volle tevredenheid.

Verzeker alleen wat je zelf financieel niet kunt dragen!!
Auto's en motoren moet, wettelijk maar we betalen ons blauw in Ned. aan verzekeringen (angst) en als puntje bij paaltje komt is er altijd een uitweg voor de maatschappijen.
Niet als een goed huisvader op je spullen gepast, onzorgvuldig geweest, veel afschrijving enz. enz.

Neem wel een AVP (aansprakelijkheidsverzekering partikulieren) vooral als je kinderen en een hond hebt.

Groeten Sieds die een hekel heeft aan geldklopperij
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'- 3 x '83
'Leaver dea as slaef'

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 wie gebruikt welke verzekering?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven