Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Problemen oplossen

 
Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 23 mei 2008 13:21 
Ja ik ben al een heel eind daarmee gevorderd.

Ik heb op dit forum al een aantal problemen voorgelegd en ook zonder vragen al veel antwoorden en aanbiedingen ontvangen. Veel goede raad ook.

Vandaag heb ik een start gemaakt met onderhoud en oplossingen.

Ik heb mijn CX nog maar kort en ik wist ook dat hij al geruime tijd had stilgestaan. Na revisie was er niet meer dan 5000 mee gereden. Het leek mij dus wel verstandig de staat van onderhoud op pijl te brengen.

Ik heb vandaag de kleppen gesteld. Sommige stonden wat aan de ruime kant.
Ik heb de distributie gespannen.
Olie ververst en een nieuw filtertje erin.
Luchtfilte schoongeblazen, het was nog bijna maagdelijk wit zonder olievervuiling dus ik heb het maar niet vervangen.
In het filterhuis kwan ikwat slijpsel tegen wat ik heb weggehaald. Ik zal de olie en het filter dus snel nog een keer vervangen om te kijken of er dan nog in zit.
De bougies waren kleurig dus niets aan gedaan, ze leken nieuw en dat was ook wat mij was verteld.

De richtingaanwijzers werkten wel weer redelijk goed nadat ik het bi-metaal had verbogen, toch vond ik ze te langzaam knipperen. Gezien worden vind ik nog steeds het allerbelangrijkste. Ik heb na lezen van het verhaal van Marco over dit onderwerp dus een nieuw relais gekocht en dit er vandaag ingebouwd. Wat een simpel klusje. De + van de accu op contact 49 (zwarte draad), Op contact 49a komt dan de draad naar de schakelaar (grijs) en van contact 31 maak je een draad naar massa. Voila een keurig werkende richtingaanwijzer!

Ik had originele achterveren overgenomen van een mede clublid maar die bleken ook te slap voor mijn omvang... Die moesten er dus weer onder vandaan. deze keer maar wel de uitlaten eraf vaao het de/monteren. Helaas zijn de Hagondempers (Roukema) niet op voorraad dus nog maar even de oude veren er onder.

Meteen de uitlaten aan een critische blik onderworpen, ze zijn prachtig en vrijwel roestvrij! Nu glanzen ze je weer tegemoed. Toch wel mooi al dat chroom!

De tellerverlichting was deels stuk dus ook dat is al vervangen.

De veer van de zijstandaard was erg slap dus die maar wat ingekort. Nu zit hij weer strak op zijn plek.

Cardan olie ververst, het zag er prima uit maar ik heb geen idee hoelang het er al in zat.

Met mijn nieuwe vetspuit ook de cardan doorgesmeerd.

Vanwege trillende spiegels heb ik ook andere spiegels gekocht. Ik ben benieuwd of dat gaat helpen.

Nu moet het rijwiel gedeelte nog gebeuren. dat komt later want ik heb nu even geen tijd meer. Alle onderdelen liggen klaar op de achter schokdempers na...

een nieuwe remzuiger, nieuwe remleidingen (staalflex), nieuwe afdichtrubbers voor beide klauwen en nieuwe progressieve voorveren. Er is dus nog genoeg te doen...
CX500A 1979

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 mei 2008 13:31 | Aangepast door: theojansen 
en het leuke is dat je steeds meer van de CX snapt. je moet gewoon beginnen aan de klusjes.
succes met alles.
groet, theo

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 mei 2008 15:29 
Ik ben blij eens te lezen dat mensen ook mijn verhaal over de knipperlichten begrijpen. Ben ook zeer verrast dat jij het in 4 regels kan schrijven. Leuk om het te lezen.
Ga zo verder en maak er wat moois van. En als het even tegen zit, houd je dan zelf een trillende spiegel voor, dan komt het vanzelf wel goed. Maar het gaat dan wel op de manier die de CX wil bewandelen.
Ach, dat zal dan ook wel mijn hobby zijn denk ik.
Ik denk dat ik nu wat vaag wordt, dus houd vol, maak er wat moois van en als het ven tegen zit, zet dan door.
Gropetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 mei 2008 15:35 | Aangepast door: ejfrolich 
Dat...ga ik zeker doen!

Oh en van die knipperlichten is wel leuk, dat werkt ook voor mij oude Volvo Amazon heb ik net bedacht. Dan knippert die ook met aanhanger!
Ene ik dacht laat ik even de simpele instruktie schrijven, voor sommigen is het erg ingewikkeld met de achtergrond erbij. Nu is het voor hen ook goed te doen...(hoop ik).
Het rubber waarmee het oude relais in het koplamphuis zit kun je overigens ook bij het nieuwe toepassen, het past goed. Ik heb de aansluitingen naar bendeden laten hangen ivm vocht.

Marco, heb jij nog een meenemer voor het achterwiel?

Ene bedankt voor alle tips! Gedeelde smart is halve smart en dubbel lol.

Nog wel een vraag eigenlijk al hoort die hier niet echt thuis misschien:

Is er een betere oplossing om de BDP markers te vinden. Ik heb nu de achterwiel truuk toegepast (5e vesnelling en draai maar aan het wieletje...) Dat is dan wel het moeilijkste wat je kunt bedenken... Je staat aan het achterwiel te sjorrren en kan dus niet in het gat kijken van de markers. Als je je wiel een klein stukje draait dan vliegt de krukas meteen een volle slag rond of meer. Mij is het uiteindelijk gelukt door te kijken naar de klepbeweging. Als de inlaat dicht gaat komt dus de zuiger naar boven. Als je dan de hoogste weerstand voelt zit er ongeveer... Maar het moet precies! Dat blok heeft nog zoveel weerstand met de bougies eruit dat iets anders echt niet lukt voor mij! Ik ben per kant gemiddelt een kwartier bezig geweest voordat het goed stond...
CX500A 1979

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 23 mei 2008 16:24 
Aan de voorkant van het blok zit een dop, daarachter een moer (ik dacht dop17) waarmee je de krukas kan ronddraaien. Zo kan je waarschijnlijk het BDP makkelijker vinden.
Succes, Marcel (gaat nu de motor starten en naar Vechta)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 23 mei 2008 19:43 
Ja ik heb nog menemers zat. Wel even bellen voor een afspraak want ik heb het weer erg druk En dat is altijd zo rond deze periode van het jaar.
Tel 0321 312336
0622690706
Groetjes marco.

O, kijk even bij kleppen stellen, daar geef ik ook aan hoe je bdp kunt vinden.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Problemen oplossen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Fernando ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven