Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

ouderdom+banden?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Steve
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juni 2008 23:48 
Op mijn verse cx500c, die ik aan het opknappen ben, zitten nog de oude banden. Deze fiets heeft 13 jaar stil gestaan, na de banden op druk gezet te hebben, zien de bandjes er behoorlijk goed nog uit. Geen plat loopvlak, voor zover ik kan zien, enkel de achterband heeft wat kleine droogtescheurtjes aan de zijkanten hier en daar.
Is er nog veilig te rijden met deze banden?

Schrijver beussie
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juni 2008 23:57 
nee

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2008 23:57 
nee
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 juni 2008 07:26 
NEE en NOG eens NEE
Je speelt met je leven en van de mede weg gebruikers
Haar scheuren zijn gevaarlijk en kunnen spontaan scheuren [plof band]
Tubles banden zijn er om bekend dus NEE
Voor gladde banden kan je een beker halen bij de club
als je daarmee op SJK komt
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2008 07:30 
Nee, maar je doet er ook goed aan om nieuwe sloffen te monteren. Moet jij eens kijken wat het v erschil is. Probeer gerust nog even de oude banden uit. Kijk na die korte rid maar eens je banden na. Dan schrik je misschien al wel. En ga daarna maar eens met een neiuw setje banden rijden. Alleen het verschil is het de kosten al waard. Het rijd veel lekkerder en beter.


momenteel staan de maxxis band en de BT 45 boven aan de lijst als goed lekkere vervangbanden van het oude type.
Maxxis is goedkoop, en rijd tot aan 150 kilometer strak ook op nat weg dek. Bij hoger snelheden laat de maxxis band het liggen en gaat de BT 45 met de wint er voor bij. Slijt gedrag van de Maxxis band is echter wel veel beter dan die van de BT45. van daar dat die bij mij boven aan staat.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 juni 2008 08:28 
Banden en scheurtjes..... zou ik niet doen.
De leeftijd van een band, mits goed bewaard, ligt dacht ik zo rond een jaar of zeven.

Toen ik mijn Rakkertje van nieuwe banden heb voorzien werd het een heel ander beestje. En de oude hadden geen scheurtjes, een mooi profiel en zagen er goed uit. En toch.....

Harmony,
Hans.
( weet dat er maar twee heel erg kleine vlakjes contact met de weg maken, en neemt daar geen risico mee )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver beinhart

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 2 juni 2008 09:42 
er is wel 1 manier om er veilig mee te rijden!
als je de velgen met band achterin de auto gooit en dan naar de motorzaak rijd om ze te verwisselen, dan kan je er veilig de weg mee op hahaha...

groetjes werner (beroep; grapjas)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 juni 2008 11:38 
Over MAXXIS banden gesproken, ik had gedacht ook zo'n setje te kopen.


Weet iemand een motorzaak in midden -nederland waar ik die kan kopen ? Of moet ik naar Marco ?

En (Nederlander, jawel) voor wie ze al heeft, wat kost dat dan?

gr, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 juni 2008 12:33 
Deze banden zijn eigenlijk bij elke motorzaak te koop. Je moet er even naar vragen dan. Ze verdienen namelijk meer aan een duurdere merk band dan die goedkope banden merken.

Maar in het midden van nederland, hilversum, kun je een gaan kijken bij: van Heert net over het spoor. Vogens mij heet het daar de liebergerweg.
0356835753

en mocht dat ook niet lukken, kan ik ze altijd nog bestellen. Maar dan moet je ze er wel zelf op zetten.
Het is te doen, en balanceren kun je zelf ook heel goed doen.
als er vragen over zijn, mail die dan maar even naar marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 juni 2008 15:36 | Aangepast door: Hansv 
Midden nederland ? Nee, geen idee.
Maar beetje midden-west mijn persoonlijke favoriet Motors-and-more in Heteren (natuurlijk), die je vast wel kan en wil helpen. Gewoon effe bellen voor het prijsidee.

Ze hebben momenteel (deze week nog??) min.15% korting op kleding. Overjarig, maar dat is mijn CX ook.

Harmony,
Hans.
( voelt zich zelde overjarig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 2 juni 2008 15:57 | Aangepast door: MAST 
@Frans, Maxxis banden zijn oa te koop bij:
Reedijk Banden Import B.V.
Panoven 19 Tel.: +(31)(0)30-6884480
3401 RA IJSSELSTEIN

In Soest zit de Fa Karelsen, daar kan je ook terecht voor motorbanden.(geen idee of ze Maxxis verkopen) Wel eerst bellen en zeggen wat je nodig hebt, meestal hebben ze een dag later de spullen in huis. (Karelsen)
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 juni 2008 17:09 
Heren dank,

die ga ik wel vinden ergens. Zelf erop zetten doe ik niet, ik houd de velgen graag recht en netjes.

Nou de maat nog, voor een CX500Z : 100/90 - 19 voor (S of beter) en achter dan 120/80 - 18 (ook snelheid S of beter natuurlijk) ? Iemand ervaring?

BVD

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver voorbijganger
Gast 
#13 | Geplaatst: 2 juni 2008 17:11 
Leeftijd van banden, ik heb (waar weet ik ff niet meer) ergens gelezen dat het om veilig door het verkeer te tuffen je ze om de 3 jaar moet vervangen.
Na die tijd gaat het rubber uitdrogen en zijn er al scheurtjes die je nog niet ziet met het hierboven beschreven gevaar.
wat je met deze info doet moet je zelf weten..

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 juni 2008 19:11 
Nu maar hoopen dat Steve het doet en wat hij doet is zijn eigen verantwoording
O.J.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Steve
Gast 
#15 | Geplaatst: 2 juni 2008 19:18 
Ok, duidelijk.
Ik zal de testritjes hier in de stad met de oude sloffen nog wel aandurven. Daarna ffe op zoek naar nieuwe, ik kwam op internet al een setje Metzelers tegen voor 128 eu incl. verzendkosten. Wat zijn eigenlijk de typenummers voor de banden van een cx500c? In ieder handboek of zoekfunctie bij bandenboeren kom ik wel andere gegevens tegen. Is dit merk afhankelijk ofzo?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 ouderdom+banden?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven