Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gompiaanse adreswijziging

 
Schrijver gompie

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 22 juli 2008 13:56 
Voor ieder die het weten wil;
Dirk de Boer gaat per 31/7 verhuizen.
Het nieuwe adres is:
Ammerdorfferstraat 10
1645 SJ Ursem
tel. (voorlopig) 06-22323178 (de KPN heeft 1½ maand nodig om er een stekker in te steken...)



De winkel achter het huis staat tot op heden leeg.
Ideeën???
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 22 juli 2008 14:04 
Ja, ja een nieuw club huis,,,,, zo het dan toch eindelijk er van komen.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 juli 2008 18:12 
Stalling, die beestjes willen ook van het uitzicht genieten net als wij, warm en droog achter het raam.

cosmar (die het moet doen zonder een groot raam in de stalling)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 juli 2008 23:05 
Achter het raam?
Ik zal er een rood lampje bijzetten...!



D.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver beinhart

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 23 juli 2008 00:10 
hallo d.

mischien is het iets om er een clubhuis-winkeltje van te maken? lekker op de koffie komen en onderdelen meenemen als ruilmiddel of voor degene die na jou koffie (in mijn geval thee) komen drinken...

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Ratz
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 juli 2008 07:22 
In de buurt dus, altijd makkelijk :)

Ik zal je herkennen aan je rood lampje :D

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 juli 2008 11:14 
Ursem was tot 1 januari 1979 een zelfstandige gemeente, waartoe ook het dorp Rustenburg behoorde en verder, Noorddijk de Mijzen (zonder het deel van Oostmijzen) en deel van de Schermer. In 1979 fuseerde de gemeente met de gemeenten Avenhorn. Berkhout en Oudendijk tot de gemeente Wester-Koggenland, die zelf per 1 januari 2007 fuseerde tot de gemeente Koggenland.

Het dorp is gelegen in één van de knikken van de zuidelijk deel van de Westfriese Omringdijk. Bij het dorp wordt ook de buurtschap Noorddijk gerekend, een dijkgedeelte die noordelijk is gelegen van Ursem, die loopt in de richting van Zuid-Spierdijk/Spierdijk. De dijkweg loopt ook deels door het centrum van Ursem. De noorddijk is de noordelijke en westelijke dijk van de Polder Ursem, de zuidelijke dijk is de Walingsdijk. Buiten de dorpskern in de gemeente Koggenland wordt het poldergebied in de Schermer tussen Rustenburgerweg en de Mijzen formeel bij Ursem gerekend, dat poldergebied wordt Polder O genoemd.

Ursem is een oude plaats. In 1083 wordt de plaats als Urisheim genoemd in de stukken van de Abdij van Egmond. In 1420 komt de plaats voor als Uresheim. Het dorp was tot de jaren zestig van de twintigste eeuw een niet al te grote agrarisch dorp. Daarna groeide de plaats langzaam uit tot een groter dorp. Het dorp kent nog wel steeds de typische bewoning van voor die groei. Zo zijn er in het dorp en in de polder van Ursem nog vrij veel westfriese stolpboerderijen te vinden.

De polder Ursem valt sinds 1980 niet geheel meer onder het dorp. Bij de verkaveling is de weg De Leet aangelegd, vernoemd naar een sloot in de buurt van Ursem, en de Julianastraat. Die laatste werd meteen onderdeel van het dorp Avenhorn. De Leet was in eerste instantie geheel Ursem, maar omdat de voetbalvereniging van De Goorn naast de voor de verkaveling uitgegraven plas lag in Ursem, besloot men uiteindelijk de grens te verleggen. Thans ligt de grens daar waar de voetbalvereniging ophoudt en de Ursemmerplas begint.

De Ursemmerplas is het belangrijkste recreatiegebied in de gemeente en omgeving. Bij het recreatiegebied is ook een camping gevestigd. Het dorp herbergt het zuiden van de woonkern een Hertenkamp. Verder zijn er twee kerken gevestigd en in het centrum van het dorp zijn de sportvelden gelegen waar de voetbalvereniging, SC Dynamo, handbalvereniging Dynamo en tennisbanen van TC Ursem liggen. Tevens heeft Ursem een scouting groep, scouting Don Bosco.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 juli 2008 17:15 | Aangepast door: gompie 
Dank U, Edwardpedia...

Het mag dan wel een oude plaats zijn, voor mij is het een nieuwe omgeving.
Van het vorige dorp waar ik woonde (st Pancras) ben ik hardgillend weer teruggekomen.
Ik huur het in 1e instantie voor een periode van 6 maanden.
Ik ben 1e koper voor het geval iemand het wil kopen. (maar ik wacht even de huizenmarkt af, € 250.000,= is een hoop geld)
Van mij mag de huizenmarkt nu ineendonderen...!
(ik heb er lang op gewacht, misschien dit jaar nog???)
Het is 400m² grond, de helft bebouwd met huis (twee onder één kap), div.schuren, kantoor en winkel(tje)
Kortom, een huis waarin je lekker aan kan klooien, een huis voor Dirk...
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 23 juli 2008 21:43 
Gefeliciteerd met je nieuwe stekje, Dick! Ik hoop dat je er met heel veel plezier zult wonen!!

Schrijver deaffy
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 juli 2008 22:45 
hallo dirk,
veel plezier in je nieuwe huis,
en ik hoop dat je jezelf er thuis gaat voelen,
sterkte,
groeten arthur

Schrijver Dinges
Gast 
#11 | Geplaatst: 26 juli 2008 19:04 
Klinkt als een ideaal stekkie Gompie! En zoals Ratz al zei, in de buurt :-)
Maar 250.000 is idd een hoop geld, wie weet wat de toekomst brengt?

Veel woongenot daar gewenst

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gompiaanse adreswijziging

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven