Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

poetsen

 
Schrijver marc28
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 juni 2003 15:05 
Mijn blok van me cx glimt niet meer. De weer zit erin. Kan iemand mij vertellen met wat voor spul ik dit weet kan oppoetsen? ik weet dat poetsen tijd kost, maar waarmee doe ik dit? Heeft er nog iemand tips?

Schrijver fiering
Gast 
#2 | Geplaatst: 23 juni 2003 17:05 
Hoi,

Dan moet je belgom aluminiumpoets gebruiken.
Als je dit met een lappenschijf in je boormachine/Dremel doet, dan gaat het binnen een zucht en een scheet glimmen, zo erg dat je je haar erin kunt kammen.
Belgom alu kan je bij de meeste motorzaken kopen.

Groetjes en poetse,

Ron

Schrijver marc28
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 juni 2003 00:22 
Mijn dank is groot ron, Ga van de week meteen ff kijken of ik dat spul kan vinden.

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 25 juni 2003 09:19 
Ook op ::Techniek & workshop (Alles over CX & GL) staan zaken over polijsten en 'blok weer als nieuw' Dit laatste is wat ingrijpender.

Succes,
Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver marc28
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 juni 2003 00:40 
Ben vanmiddag al even bezig geweesd. Tjonge dat belgom is echt goed spul. Wederom een goeie tip op een KEIgoeie clubsite.

Schrijver marc28
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 juni 2003 00:55 
Als ik hem een beetje opgepoetst heb zal ik een foto plaatsen. Schaam me nu een beetje, er staan hier zulke mooie motoren tussen.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 juni 2003 21:38 
Marc, je hoeft je nergens voor te schamen hoor! Wat heb je liever: een dof blok met 100% techniek erin of een glimmend blok met een lekke seal, kapotte stator of gebroken kettingspanner?

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Roadkill
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 juni 2003 21:42 
heb je mijn motor wel eens gezien? Nou moet ik zeggen dat die bewust niet gepoetst word, ik ben alergisch voor chroom of zo....Maar hij staat wel in de showroom

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 juni 2003 23:59 
Dit doet een mens goed, ik zal morgen een foto maken en naar Frans mailen.

Schrijver Jan
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 juni 2003 12:28 
Ik kreeg vandaag een goede tip: poets met Scotch Brite (rood) van 3M en gebruik daarbij een cleaner. Ik moet het nog uitproberen, maar ik heb het resultaat op een andere motorblok gezien: perfect. Je doet jaren met zo'n lapje.
Een tweede tip die ik vandaag al wel heb geprobeerd met een subliem resultaat: Er zaten een paar hinderlijke krassen op mijn windscherm. Die heb ik volledig weg kunnen polijsten met koperpoets, merk Brasso. De kunststof kapjes van mijn knipperlichten en achterlicht haal je er trouwens ook prachtig mee op, of de kunststof behuizing van bijvoorbeeld de snelheidsmeter.

Schrijver frans
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 juni 2003 10:45 
Hee, goede tip Jan!

Schrijver Mark L
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 juli 2003 15:43 
En jan hoe ging het met de Scotch Brite?

Schrijver Jan
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 juli 2003 21:01 
Ik heb volgens mij niet de goede Scotch Brite gekocht, want ik doe er zeker geen jaren mee, zo snel sleet het. Ik heb het ook alleen op roestige onderdelen gebruikt, dat werkte goed, maar niet op verchroomde delen vanwege de krasjes. Dan poets ik liever met Belgom.
Mijn windscherm is inmiddels perfect:een doekje met wat Brasso, kan ik iedereen aanraden.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 3 aug. 2003 23:16 | Aangepast door: Floris 
Rij ik vandaag door het land van Maas en Waal voor een toerrit, kom ik door een dorp waar ze net bezig waren geweest met asfalteren. Hadden zich kennelijk misrekend met dit warme weer. Zonder gewaarschuwd te worden rij ik opeens over een opvallend zwart glimmende kleeflaag. Bij de volgende stop ontdek ik dat m'n halve motor onder de teerspetters zit. Ik denk dat ik nu met thinner o.i.d. aan de gang moet. Bedankt heren wegenbouwers!

Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 poetsen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven