Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
 
Pagina  Pagina 1 van 7:  1  2  3  4  5  6  7  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 aug. 2008 23:11 | Aangepast door: JiMi 
Hallo allemaal,

Ik wil mij graag even voorstellen.
Mijn nickname is JiMi en ik ben sinds vandaag in het bezit van een Honda CX500 uit 1978. Al enkele weken ben ik op zoek naar meer informatie over de CX500 en zodoende kwam ik op deze site terecht. Zo te lezen is hier een schat aan informatie te vinden, daarom heb ik me gelijk aangemeld. Het is een prachtige, waardevolle site, dus bij deze gelijk mijn complimenten aan de maker(s) ervan!

Wat is mijn doel?
Ik had al jaren de wens om te sleutelen aan een ouwe auto en deze te restaureren maar daar heb ik helaas de ruimte niet voor. Daarom dacht ik waarom koop ik niet gewoon een motor? Want dat neemt niet veel ruimte in beslag en dan kan ik toch lekker sleutelen. Zo gezegd zo gedaan en voor 150 euro heb ik vandaag de CX500 gekocht. Eén probleem: ik heb totaal geen verstand van motoren. Heb vroeger ook nooit een brommer gehad. Doe wel het reguliere onderhoud aan mijn auto zelf. Ik ben redelijk handig en hopelijk ook slim genoeg om e.e.a. over motortechniek te leren. Ik hoop hier op het forum én in het Peters handboek veel nuttige informatie te vinden. Ik zal ook vragen gaan stellen op het forum als ik er zelf niet meer uitkom. Ik heb nog geen enkel idee hoe lang het project gaat duren. Kan een jaar zijn, of drie, of misschien komt ie wel nooit af...

De motor zelf:
Framenummer CX500-2020401.
Kleur blauw.
35000km op de 5 cijferige teller, onbekend hoe vaak ie het klokje rond geweest is.
Er schijnt ooit een Silverwing-scherm bij deze motor gezeten te hebben maar onduidelijk is of die er van origine bij hoorde. Hij is nu in elk geval weg.
Motor loopt lekker.
Roest op diverse onderdelen, hoewel het frame er redelijk uitziet.
Er is iets met de electriciteit aan de hand want diverse electrische onderdelen (met name verlichting) functioneren niet.
De voorvork lekt.

Tot zover mijn verhaal. Hopelijk tot sprekens hier op het forum! Ik probeer zo dadelijk ook wat foto's te plaatsen. Eerst kijken of deze posting (mijn eerste op dit forum!) goed gaat.

Groet,
Jimi
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 aug. 2008 23:27 
De foto's:



Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 aug. 2008 00:12 
Hallo,
ik kan aan de hand van de foto's alleen maar opmerken dat jij een koopje gedaan hebt. Als de motor lekker loopt is al de rest makkelijk te verhelpen, deze beestjes gaan lang mee. Als je vragen hebt, worden ze meestal hier snel beantwoord, geen zorgen. De zoekfunctie van het prikbord doet ook wonderen, gelukkig werkt alles terug, want de site is een maandje down geweest wegens hacken.
In ieder geval, veel plezier met je aanwinst, en als je een beetje geduld hebt doe je hier een heleboel nuttige kennis, en fijne kennissen op.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver beinhart

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 27 aug. 2008 08:33 
hoi jimi,

welkom bij de club! het is een gezellig boeltje hier, zitten hier genoeg cx expert's op de site die je met vanalles kunnen helpen.

groetjes werner (heeft ook soms hulp nodig)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#5 | Geplaatst: 27 aug. 2008 09:05 
Hallo JiMi (wat is je echte naam?).

Welkom op dit forum, je zult er veel informatie vinden en alles wat je niet vinden kan en toch altijd al had willen weten over de CX kun je gewoon vragen en dan komen de antwoorden (meestal) vanzelf.
Succes met je project en pas op dat het virus je niet echt in zijn greep krijgt want dan zul je snel aan 1 CX niet genoeg hebben en zoals je zelf al merkte ze kosten geen drol (de onderdelen zijn hier overigens van uitgesloten ) dus slechts ruimte zal je beperking zijn.

Met vriendelijke CX groet,

Ton Oostveen

Schrijver emiel
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 aug. 2008 09:22 
Aloha,

een goede keus!

We wensen je veel sleutel en rijplezier toe!!

Met alumimiumflie en never dull kom je een heel eind voor wat betreft het uiterlijk.

Emiel & Andrea

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 aug. 2008 11:38 
Erg leuk om te horen dat ik kennelijk een goede keuze heb gemaakt door voor de CX500 te kiezen. Maar ja op een CX500-website had ik natuurlijk ook niet anders verwacht. Ook bedankt voor de tip over de nev(e)r dull! Ken het spul niet. Ik heb hier zelf een flesje Fertan liggen dat ik eerst wil proberen om roest te verwijderen.

Bedankt allemaal!

Groet,
Marko
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver yvan
Gast 
#8 | Geplaatst: 28 aug. 2008 17:29 
Hallo JiMi,

Fijn dat je er bij bent.

Maak je geen zorgen om de restauratie.

Ik heb bij herhaling ondervonden dat er bij de CXV-club zodanig veel ervaring zit dat een vraag nooit onbeantwoord blijft.

Bovendien: als je uiteindelijk aan het rijden gaat met iets waarin je je eigen ziel kan terugvinden, dan geniet je er dubbel van.

Nog veel succes
Yvan

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 aug. 2008 21:54 | Aangepast door: JiMi 
Thanx Yvan!
Het lijkt me inderdaad een machtig gevoel om op mijn zelf gerestaureerde motor te rijden. Volgens mij krijg je echt een band met zo'n motor. Ik had voor een paar honderdjes of duizendjes extra ook een izgst CX kunnen kopen, maar daar zou ik dan veel minder van genieten dan nu op mijn klusmotor, daar heb je helemaal gelijk in!
Ik kwam trouwens een leuk filmpje tegen op Youtube met dezelfde motor: URL. Hij heeft er alleen een mooier (origineel?) stuur opzitten.

JiMi
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 okt. 2008 22:15 
Hoi,

Ik ben voorzichtig aan maar eens begonnen met het restauratie project. Als geheugensteuntje voor mezelf, leg ik alles vast op foto en publiceer het op mijn website. Zo kan ik altijd alles terugvinden en bovendien kunnen jullie lekker meegenieten...

Dus neem gerust een kijkje op:
URL

Later!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 okt. 2008 10:02 
hey JiMi.

Welkom bij de club.
Dat je hier een schat aan info vind is zeker.
Zo ook een schat aan goeie heren (en dames) die je willen helpen.

Zit zelf met een kapotte CX in zuid Spanje, en geloof me binnen enkele dagen gaat deze jongen de weg weer op. (met dank aan een ieder die mijn op dit moment ondersteund)

Drive safe en veel veilige kilometers.

Adiòs vanuit Mijas Costa Spanje
Pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 15 okt. 2008 14:24 
Bedankt Pjotter. En succes met de reparatie van je CX! Binnen een paar dagen weer de weg op, en nog in Spanje ook. Dan moet je wel meer hulp hebben dan alleen van het standaard reparatiekitje onder de buddy seat
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver yvan
Gast 
#13 | Geplaatst: 15 okt. 2008 18:45 
Hoy Jimi,

Mooi initiatief, die website.

Denk dat de restauratie nog zal meevallen. Veel kuiswerk en een stel einddempers (wellicht ook balanspot) zetten je al een eind op weg.

Aan de foto's zie je ook dat de vorige eigenaar al een en ander heeft vervangen.

De pinkers zijn niet origineel en een CX uit '78 heeft een rond reservoir voor de remvloeistof.

Dat is alvast positief want voora

Schrijver yvan
Gast 
#14 | Geplaatst: 15 okt. 2008 18:50 
sorry, werd afgebroken.

Vooral de remmen vragen de nodige aandacht.

Het zadel is een ander paar mouwen. Ik ga kijken of ik wat voor je liggen heb. Mijn zoon heeft immers (ook als project) de C van Wolter overgenomen en heeft bovendien nog een afbraak CX op de kop getikt. Op de C van Wolter zit een custom zadel. De andere is een 500.

Ik heb mijn zoon maar laten doen met die spullen. Het afbraakwerk dus, en er me verder niet mee gemoeid.

Ik kijk zo snel mogelijk om te zien wat we allemal kunnen missen.

Groeten

Yvan

Schrijver dreester
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 15 okt. 2008 19:11 
hoi jimi,

welkom hier!
succes met je projekt, ik zie dat je een goede start maakt door een goede werkplek te maken.

veel plezier met sleutelen!(en straks rijden natuurlijk)

andre

Pagina  Pagina 1 van 7:  1  2  3  4  5  6  7  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven