Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
 
Pagina  Pagina 3 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  Volgende »

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#31 | Geplaatst: 5 nov. 2008 17:26 | Aangepast door: danielstrouven 
Helemaal in stukjes uiteen, mooi. Nu weer de omgekeerde weg

Die uitlaten en balanspot zou ik opschuren en eens proberen met verf, er bestaat ook zilverkleurige voor uitlaten (van Motip onder andere).

Hoe is de motor zelf denk je? Ik neem aan dat je die nog moet open maken voor inspectie....

Ik blijf dit draadje met spanning volgen, het gebeurd veel te weinig dat mensen dit doen EN er foto's van maken EN het op een redelijke tijd weer in elkaar zetten. Heel veel succes, vergeet niet dat je veel onderdelen voor weinig kunt vragen, hier ook op deze site. Maar de motor zou ik als ik van jou was toch de ketting, spanner en geleider en eventueel ook dynamo en mechanische seal vervangen, samen met afdichtingen kom je dan steeds aan een groot bedrag. Maar doe je het niet dan komt er vroeg of laat weer wat werk op je af...

Groetjes, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#32 | Geplaatst: 5 nov. 2008 19:15 
Slopen is makkelijk, in elkaar zetten moeilijker, vrees ik... Helemaal gezien het feit dat ik echt 0,0 ervaring heb in motortechniek. Dus dat wordt lachen als ik binnenkort het motorblok openschroef! Op dit moment vraag ik me eigenlijk af of het wel zinvol is om werkelijk het héle blok uit elkaar te halen, terwijl er misschien niets mee aan de hand is. Ik bedoel, voor mijn kennisverrijking is het natuurlijk leuk, maar als ik het blok weet te slopen als gevolg van mijn onkunde dan is dat toch wel zonde. Ehhh.. wat zouden jullie mij adviseren te doen?
De motor loopt in elk geval. Dat zegt vast niet alles over de staat van het blok, maar het stemt mij in elk geval goed.
De balanspot zou ik wel kunnen verven. De goed zichtbare verchroomde delen wil ik echter toch wel vervangen door nieuwe blinkende delen. Maar ja de kosten he....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#33 | Geplaatst: 5 nov. 2008 20:53 
Meten is weten. Meet de compressie en je weet of je het hele blok moet reviseren. Kijk ook naar de oude olie en pluis het oude oliefilter uitelkaar. Kom je bronskleurig metaal tegen, dan is je krukas lager aan het verslijten. Bij alu deeltjes kan het zijn dat de ketting aan het invreten is op stukjes van je blok.
Is de compressie nog goed, dan is het verstandig om het achterdeksel te verwijderen, de stator te vervangen, de waterpomp keerring en de nokkenas ketting en spanner.(en de nodige keerringen en o-ringen)
Succes met sleutelen. (dapper hoor, met 0 ervaring!)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#34 | Geplaatst: 13 nov. 2008 17:01 
@MAST. Ik heb de olie gelukkig bewaard. Zal daar een gaan zoeken naar metaaldeeltjes. Compressie meten is nu wat lastig omdat alles al gedemonteerd is, dus hopen maar dat die in orde is... Ik zal wel de andere onderdelen vervangen die je noemde. Bedankt!

UPDATE: de restauratie is van start gegaan. Zie foto's op URL.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#35 | Geplaatst: 13 nov. 2008 19:47 
Petje af, ziet er goed uit wat je tot nu toe hebt gepolijst. Volgens mij wordt jou motor straks een hele mooie!
0 ervaring ? Geloof ik niet, je hebt eerder iets vergelijkbaars gedaan!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#36 | Geplaatst: 13 nov. 2008 20:10 
He Jimi,
leuk die foto's, 't is altijd fijn om iemands inspanningen te zien. Die rubber flap is een soort hitteschild, is hij erg beschadigd? Anders zet je het ding gewoon terug.
Binnen afzienbare tijd ga ik allerlei onderdelen zoals kleppendeksels, koppelingsdeksel en oliefilterkapje polieren. Je zult nog wel zien. Is jouw setje duur, misschien koop ik gewoon iets voor de boormachine... Maar zo'n echt ding is natuurlijk handiger.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#37 | Geplaatst: 13 nov. 2008 22:42 
Marcel, ik heb wel wat ervaring met polijsten. Ik heb namelijk nóg een hobby, gitaarbouwen (URL). Maar dat is hout en dit is metaal, en ik merk nu dat dat best een groot verschil is. Maar het heeft zeker overeenkomsten.

Daniel, er is een stukje van het hitteschild (weer wat geleerd)afgescheurd. Tzt zal ik hier in de groep een vervangend exemplaar vragen. Ik ben wel benieuwd naar je vorderingen m.b.t. het polieren van jouw onderdelen. Mijn polijstmachine kost 99 euro incl btw bij Buitelaar (URL) incl twee behoorlijk harde polijstschijven. Je hebt dan in elk geval een extra (zachte) schijf nodig van plm. 15 euro en drie polijstpasta blokken à 7,50. Deze machine is echt een aanrader, hoor. Hij is heel krachtig. Ik heb het eerst ook met een boormachine geprobeerd, maar die miste capaciteit. De boormachine blijft echter handig voor zware dingen zoals het motorblok, omdat je een motorblok niet zomaar even optilt en tegen een polijstmachine aanduwt....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#38 | Geplaatst: 25 nov. 2008 09:58 
hoi Jimi.
ik zie nu pas je fraaie resto foto's.
ben benieuwd hoe alles gaat worden.
het is nu beter weer om te sleutelen dan om te rijden!
het beste met je projekt.
groet, theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#39 | Geplaatst: 25 nov. 2008 13:33 
Mee eens. Maar ik kan je verzekeren dat het momenteel niet lekker sleutelen is in de schuur. Het is daar echt stervenskoud. Misschien kan ik mijn gaskacheltje wel aansteken, maar dan moet ik wel eerst die halfgevulde benzinetank uit de buurt halen anders ontstaat er een probleem"pje"
Bedankt verder!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#40 | Geplaatst: 7 dec. 2008 14:52 
Hallo allemaal,
Mijn naam is Andre uit Capelle a/d IJssel.
Ik ben dit weekend lid geworden van de club, die heb ik in het verleden al wel eens bezocht heb. Ik heb al een tijd mijn Silverwing uit 1982, maar na verandering van werk stond hij al een tijd troosteloos onder een zeiltje. Nu ben ik begonnen hem weer op te knappen, want het blijft een fijne fiets om te rijden . Ik heb er een nwe uitlaat onder gezet, org tussendemper en imitatie eindempers want dat was helemaal weggeroest, en nu ben ik bezig om deel voor deel alles over te spuiten. Het is een motor uit de US dus met mijlenteller en geen lichtknop! Dit kan dus nooit uit? De us versie heeft geen koffers en kuip zoals de europese, maar ik heb er wel een ruitje op gezet voor de wind, is wel zo comfortabel.
Zodra ik heb uitgevogeld hoe dat moet zal ik wat fotoos plaatsen.
Grtz Andre

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#41 | Geplaatst: 7 dec. 2008 14:54 

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#42 | Geplaatst: 7 dec. 2008 14:56 
Ja het lukt Hier nog twee.

Het begint weer wat te lijken
Grtz Andre

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#43 | Geplaatst: 8 dec. 2008 08:51 
Hoi JiMi,

Mooi polijst werk, zeker die onderste waterpijp.

Die balanspot, daar zal je vast al van gezien hebben dat die niet chroom is.. (alleen de balanspotten uit de aftermarkt hebben dat wel eens)

We zien je verdere restauratie tegemoet..
Veel succes!!!

Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#44 | Geplaatst: 8 dec. 2008 19:57 | Aangepast door: JiMi 
Bedankt Oeroeboeroe! Tja die balanspot ziet er niet zo netjes meer uit. Ik moet 'm nog roestvrij maken, hopelijk zitten er geen gaten in zoals (helaas) in de bochten en dempers. En op dit moment zit er helaas niet genoeg geld in de portemonnee om dat mooie setje van Marktplaats te kopen (zie URL)

@Andre: knap werk dat spuitwerk, het ziet er goed uit zo op de foto! Ik twijfel nog of ik het zelf ga doen of laten doen. Voor de kosten zou ik het eigenlijk zelf moeten doen, maar ja...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#45 | Geplaatst: 8 dec. 2008 20:52 
undefined:
knap werk dat spuitwerk, het ziet er goed uit zo op de foto

Tja op de foto wel maar de tank moet alweer overnieuw hoor! De schuurkrassen komen erdoor!! Niet goed genoeg geschuurd en laat ik daar nou de meeste hekel aan hebben? Maar ik maak eerst alles blauw en als laatste ga ik dingen overdoen die niet naar mijn zin zijn.
Grtz Andre

Pagina  Pagina 3 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven