Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Even voorstellen

 
 
Pagina  Pagina 4 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#46 | Geplaatst: 8 feb. 2009 17:07 
He luitjes,

Het restauratieproject heeft even stilgestaan, maar er is weer een update te melden:
Het motorblok is aan de buitenkant schoongemaakt!!! Ja, nou en, denk je dan misschien? Nou, ik heb daar toch zeker 20 uur werk in zitten, en dat wou ik hier toch effe gemeld hebben

Zie URL.
De volgende klus in het project laat waarschijnlijk nog even op zich wachten, want ik moet eerst beschikking hebben over voldoende Euro's om inkopen te doen...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver emiel
Gast 
#47 | Geplaatst: 8 feb. 2009 18:47 
Aloha,

zo je bent mooi druk geweest de afgelopen tijd!
Maar het resultaat tot zovermag er wezen.

Groetjes en succes met de rest,

Emiel & Andrea

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#48 | Geplaatst: 10 feb. 2009 19:56 
Ook aloha

Bedankt!
Ik kan voorlopig geen blok meer zien, maar aan de andere kant brand ik van verlangen om de boel open te schroeven en te zien wat ik daar allemaal aantref
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#49 | Geplaatst: 29 mei 2009 22:59 
Hallo allemaal,

Na lange tijd weer een update:

Ik heb een fotoverslag op mijn site toegevoegd van het kleppenstellen (wat ik bij Marco geleerd heb). Misschien heb je er iets aan.

Klik hier.

Overig nieuws:
Het frame e.d. staan klaar om gestraald en gepoedercoat te worden, daarvan komen binnenkort foto's. Wordt vervolgd dus...
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Leon Hendrikx
Gast 
#50 | Geplaatst: 2 juni 2009 18:27 
JiMi,
mijn complimenten. Ik heb zelf afgelopen zaterdag een CX500 Custom uit 1983 gekocht.
Vandaar mijn aanmelding op deze site.
Ik heb nul verstand van motoren maar had wel begrepen dat de CX een sterke motor is.
Ik volg je project op de voetjes want zo leer ik tenminste iets van de CX 500. Veel succes.

Gr Leon

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#51 | Geplaatst: 2 juni 2009 20:19 
Hallo Leon,

Bedankt, dat is leuk om te lezen! Ik hoop dat je iets aan de site hebt. Ik moet bekennen dat ik de site eigenlijk puur voor mezelf bijhoud, zodat ik straks kan terugvinden welk onderdeel wanneer wáár moet komen tijdens het in elkaar zetten.

Vanmorgen het frame en twee dozen met onderdelen naar de straler/coater gebracht. Over twee weken is het spul klaar. Ben zelf reuze benieuwd naar het resultaat!

Succes met je Custom! De CX is inderdaad een hele betrouwbare motor, niet in de laatste plaats vanwege de cardanaandrijving ipv ketting. Ga je 'm opknappen of er alleen mee rijden?
Ik ken trouwens iemand met dezelfde naam als jij (ook zelfde schrijfwijze). Hij is net gepensioneerd en woont ergens in het zuiden des lands. Dat ga jij toevallig niet zijn?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Leon Hendrikx
Gast 
#52 | Geplaatst: 2 juni 2009 21:43 
JiMi
Nee dat ben ik niet hoor hahaha. Ik woon in Deventer. Ik wil er in principe alleen op rijden. De motor ziet er op zich hartstikke goed uit. Alleen op het crhoom zitten wat puntjes vn voormalig roest. De vorige eigenaar heeft het wel schoongemaakt met staalwol en daarna verchroomd maar de puntjes zie je nog wel.
Misschien dat ik hier ooit iets aan wil doen maar dit schijnt een kostbaar iets te zijn.
Zoals gezegd...ik blijf je volgen en ik ben benieuwd naar de volgende foto's.

Groetjes Leon

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#53 | Geplaatst: 4 juni 2009 22:46 | Aangepast door: JiMi 
Hoi,

Nou dan, hier alvast een paar foto's van de voorbereiding op het zandstralen en poedercoaten, met een verhaaltje erbij voor wie het interessant vindt:

Klik hier

Zie pagina #8
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#54 | Geplaatst: 4 juni 2009 23:16 
Reken maar dat ik het interresant vindt!! Als jij je fotoreportage zo volhoud, wordt jouw site een hele goede handleiding om een cx deftig op te knappen. Petje af..
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Znoek
Gast 
#55 | Geplaatst: 4 juni 2009 23:42 
Ik volg het verhaal ook met interesse, vooral dat polijsten is verbazingwekkend! Ik vraag me wel af of je alle blinkende aluminium delen niet moet aflakken met blanke lak nu, want worden ze niet weer doffer door het vocht in de lucht ( oxideren?)
groetjes en respect!

Schrijver Leon Hendrikx
Gast 
#56 | Geplaatst: 5 juni 2009 09:11 
Nou ik ben reuzebenieuwd naar het resultaat en eigenlijk ook wel naar de kosten van het coaten

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#57 | Geplaatst: 5 juni 2009 19:08 
Bedankt!

@Znoek: alu zal inderdaad dof worden. Maar ik heb inmiddels een pot Belgom Alu gekocht. Het schijnt dat als je dat spul er regelmatig (= paar keer per jaar) overheen smeert, het aardig glimmend blijft.

@Leon, ik heb een richtprijs ontvangen van 200 à 250 euro voor stralen en zwart zijdeglans coaten. Maar alles gaat op basis van nacalculatie.
Wil je hoogglans, dan komt er nog een extra laklaag overheen wat het iets duurder maakt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#58 | Geplaatst: 20 juni 2009 23:55 
Vandaag even bij HansV op bezoek geweest om mijn stator te laten testen. Het resultaat daarvan is te vinden op mijn site, evenals de laatste foto's. KLIK HIER.

Hans, reuzebedankt voor je hulp!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#59 | Geplaatst: 21 juni 2009 22:50 
Graag gedaan.

Je hebt nog genoeg te doen, als ik zo je site eens bekijk.
En een linkje naar mijn motorlogboek... leuk!

Harmony,
Hans.
( vind het fijn dat de statortester het nog steeds geod doet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#60 | Geplaatst: 27 juni 2009 22:04 
De spullen zijn terug van de zandstraler/poedercoater. Ik heb een paar foto's op de site gezet. Zie pagina #8.

Klikkerdeklik hier!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 4 van 7:  « Vorige  1  2  3  4  5  6  7  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Even voorstellen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven