Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

CX500 custom reparatie

 
Schrijver Erikje
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 okt. 2008 17:31 
Beste allemaal,

Al even geleden postte ik een berichtje of het wel rendabel was om een oude cx500 custom te repareren. Ik ben er aan bezig geweest en moet zeggen, het is me zowaar gelukt!

Zonder enige kennis van motoren of brommers heb ik hem uit elkaar gehaald, hier en daar met behulp van het werkplaatshandboek, en een heleboel vervangen: krukas, drijfstangen, big end lagers, nokkenas ketting, spanners, dynamo, koppakkingen, voor en achter deksel pakkingen, diverse o-ringen, keerringen, oliefilter, buddy seat en nog wat geverf. Het project heeft een aantal weken op zijn gat gelegen maar van vrijdag t/m zondag heb ik zo ongeveer non-stop geklust.
En na de eerste keer starten gelijk leven erin! Wat een geluid, dikke blauwe vlammen eruit

Dank gaat uit naar Marco voor de spullen en de goede adviezen, Mark (uit Amsterdam ergens...?) voor het naar de trein brengen en natuurlijk de mensen die hier hebben gereageerd en zeiden dat ik het toch maar moest doen.

Oh ja: het bleek van het weekend dat ik toch niet kon lassen. Ik ben nog opzoek naar een balanspot met twee bochten, einddempers heb ik nog. Iemand?

Ik heb geen webspace dus kan even geen foto's plaatsen. Iemand een idee hoe wel?

Groeten,
Erik

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 okt. 2008 18:37 
Gefeliciteerd!!
Ooit doe ik dit ook eens, echt waar. Ik zou heel graag hopen foto's zien, het gemakkelijkst gaat dat door ze op fotobucket te zetten en dan hier een linkje te plaatsen. Doe maar een heleboel, dit verveelt niet zo gauw...
Ik ben ZEER benieuwd!
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 okt. 2008 20:36 
Nou Erikje, gefeliciteerd !

Goed hè, alles weer in elkaar en dan doet ie het ! Helaas zijn los rondslingerende uitlaat bochten en bruikbare balanspotten nogal zeldzaam, maar daar kom je vast ook wel uit.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, met Rickman kuip
CBX650 E 1983, na veel werk 1e goede proefrit
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 okt. 2008 21:39 
Hoi Erikje, klinkt als een heftige operatie. We mogen je vanaf nu wel Erik noemen

Veel rijplezier!

Ton

Schrijver terry

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 okt. 2008 23:38 
Een hele klus.
Kunnen we nog wat van leren.
Nu nog even een boodschappenlijstje wat er allemaal voor nodig was; als tip voor de andere liefhebbers voor deze klus.

Proficiat

Terry

Schrijver Erikje
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 okt. 2008 11:29 
Oke, hierbij de boodschappenlijst:

1 ketting
2 spanners (lang en kort)
1 pakkingen set
1 keerring schakel
1 mechanische waterpomp seal (zit nokkenas keerring al bij blijkbaar)
1 stator
1 krukas
2 drijfstangen
4 lagerschalen
1 oliefilter
1 buddy seat
2 spatborden (voor/achter)
nog vergeten: 1 waterpomp huis rubber (is opgelost met een beetje siliconen kit)

En nog 2 bussen hammerite hoogglans zwart voor het licht geroeste frame en tank.

Nog een tipje: check alle koelvloeistof leidingen, ik merkte namelijk dat er een klein scheurtje in een bepaalde zat waardoor ik het blok er bijna weer onderuit hand geschroefd

En dan de beloofde foto's, ze zijn gemaakt met m'n mobieltje dus de kwaliteit laat te wensen over. Maar goed, er is tenminste iets vastgelegd


Zo ging hij mee achterop de aanhangert:


En dat zag er zo uit:


Gare buddy...


En uitlaat...


Sja...


En dus hup met die heftruck! Blok eronderuit tillen en op de werkbank!


Geen onbekend gezicht voor velen:


Smerigheid...


En nog meer...


VERVANG OP TIJD JE SPANNERS EN KETTING!!!!


EN RIJD NIET MET EEN KLAPPERENDE ZUIGER!! wat je ziet is een kapotte set bigend lagers:


Uiteindelijk alles op de werkbank...


Kleppen schoonmaken en polijsten...


Nieuwe ketting!! :D


Nieuwe stator!! :P


Klaar om alles weer in elkaar te zetten:


En dit is hoe hij op het moment eruit ziet:



De rest van de foto's kun je bekijken op dit album:
http://s378.photobucket.com/albums/oo229/truus_apparaat/

Veel succes voor mensen met dit soort projecten want het is goed te doen en heel leerzaam!

Groeten,
Erik(je)

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 okt. 2008 23:02 
Hoi Erik,

Je kan dan wel zeggen dat je geen ervaring had maar een geschikte werkplaats en het benodigde gereedschap was er wel zo te zien en je kent het spreekwoord vast wel dat zegt "goed gereedschap is het halve werk"

Mooi resultaat!

Ton

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 CX500 custom reparatie

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven