Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

apk voor gemotoriseerde tweewielers

 
Schrijver rel
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 8 dec. 2008 11:20 
hoeveel ongelukken zouden er jaarlijks gebeuren door gebrekkig motoronderhoud? Dan zou de CX als goedkope motorfiets, dus ook voor de marginale motorrijder, wel eens kunnen scoren.
Zelf ben ik wel eens een ophangbout van de uitlaat op de snelweg verloren, maar (echt waar) die had ik niet zelf vastgezet.
Wie meer? of is het geldklopperij?
gr rien

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 dec. 2008 11:56 
geld klopper rij. Niet aan beginnen.
Lijkt me niet nodig.
Je kan er geen mensen levens mee redden.

Maar een ding weet ik wel, wordt het een verplichting, dan zal ik hier op in springen.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Oeroeboeroe

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 dec. 2008 12:17 
Ik denk dat ze eerst eens de ongemotoriseerde tweewielers eens moeten aanpakken..
Die mogen elk jaar wel gecontroleerd worden.

Ik denk ook dat de KNMV ook weer op de achterste benen staat...

Groeten,
Als ik er onderdoor kan rennen is het groter dan ikke...

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 dec. 2008 14:14 | Aangepast door: Hans 
Laat deze discussie nu eens voor altijd rusten. Er is en er komt in Nederland geen APK voor motorfietsen.
En als je slecht onderhoud pleegt aan een motorfiets dan zet je vanwege de kwetsbaarheid van een tweewieler vooral eerst je eigen leven op het spel.
De Fehac ( www.FEHAC.nl ) is de belangenbehartiger voor klassieke en oldtimer voertuigen en aan die organisatie is het te danken dat die APK plicht er niet is/komt.
Ze doen trouwens ook veeeeel meer goede dingen, zoals bijv. de vrijstelling wegenbelasting voor motorvoertuigen ouder dan 25 jaar, per 01-01-2012 de vrijstelling voor kmheffing voor dergelijke op dat moment vrijgestelde motorvoertuigen, de ongeacht het bouwjaar (voorlopige) vrijstelling van kmheffing voor motorfietsen, het volledig afschaffen van de APK verplichting voor auto's van voor 1960, de 2-jaarlijkse APK voor auto's ouder dan 30 jaar, het mogen voeren van de blauwe kentekenplaat en de wijze waarop gemakkelijk een nederlands kenteken kan worden verkregen op een ingevoerd motorvoertuig.
Ze zijn een serieuze en gewaardeerde gesprekspartner voor de overheid als het gaat om klassieke en historische voertuigen.
Daar moet je je als individu absoluut niet in mengen (want dan worden ongewenste discussies opgerakeld).
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 dec. 2008 14:30 
er in mengen hoeft ook niet, er over discussieeren kan altijd natuurlijk...

APK is in mijn ogen geldklopperij. zowel voor auto als evt. voor de motor.
zoals het nu is,kan ik een kompleet onveilige auto door de keuring krijgen als ik zou willen.
Het heeft pas nut als men meer punten van de auto nakijkt op gebreken.

en auto's van 3 tot 4 jaar oud keuren heeft geen zin. Ik ga ervan uit dat die auto's nog zo goed als nieuw zijn..

Andre(die meer motor rijdt dan auto)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 dec. 2008 17:04 | Aangepast door: Hans 
Zelfs dat moet je niet doen. Er lezen meer mensen dan je denkt dit soort discussies. En dat kan erg ongezond zijn voor de nu bereikte status quo (zie recent de discussie in de 2e Kamer nav het belastingplan 2009; de Fehac heeft toen alle zeilen moeten bijzetten om de vrijstelling wegenbelasting ook na 01-01-2009 te kunnen behouden).
Ook de gedachten van sommige gemeenten om vanuit milieuoptiek oude vervuielnde auto's (ja en dus ook motorfietsen !) te weren uit hun steden is voor oldtimerliefhebbers niet leuk.

En zeker niet vertellen hoe slecht regelgeving is en hoe gemakkelijk die te omzeilen is. Daar worden regels alleen maar nadeliger van.

Dus aub deze discussie sluiten en als forumtopic verwijderen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 dec. 2008 23:20 
Volgens mij gaat het alleen om de brommers en scooters te kunnen controleren op opvoeren en geluidsoverlast. Over motoren hebben ze het niet gehad.

Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 dec. 2008 00:12 
Dan moet je hier in België eens navraag doen over motorkeuring.
Met alle wetsvoorstellen die er hier nog rondhangen kan je makkelijk je slaapkamer behangen.
- Keuring hoeft hier niet.
- Rijbewijs : hoe oud ben je ? 45. OK rijden maar.
- Aanpassingen aan motor , ongeacht certificaat : nog nooit van gehoord !

Elk moet letten op zijn eigen veiligheid.
Voorlopig dan toch.
We gaan terug een periode van 10 jaar wetsvoorstellen in.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 dec. 2008 01:12 
Om over de opgevoerde scooters in spanje maar te zwijgen. Er rijden er hier rond die mij met gemak bij houden. Hoe zit het dan met de regelgeving binnen europa? Als 1 europa zou er toch niet zo veel onderling verschil moeten zijn?

Adiòs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 apk voor gemotoriseerde tweewielers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Paulmz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven