Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

vogezen

 
Schrijver Anoniem
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 juli 2003 15:03 
hallo
ik zou dit jaar op reis gaan met de motor naar de vogezen. ik zelf ben nog nooit in de vogezen geweest. ik ga nog samen met drie andere motorrijders en ik zou voor de weg, camping, routes, enz moeten zorgen. aangezien er zoveel te zien is in de vogezen weet ik niet echt waar te beginnen! nu mijn vraag of er al iemand geweest is die me nuttige tips kan geven.

groeten
bart

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 juli 2003 16:29 
Hoi Bart,

Ik ben jaloers!
Kijk eens in het hoofdstuk (On the Road) Weer Thuis. Daar staan enkele verhalen waar je wat aan kan hebben en die je wellicht in de stemming brengen.
De reacties op de pollvraag van enkele maanden geleden kan je misschien ook op weg helpen:
http://www.hondacx.500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&f orum=5&topic=537
Uiteraard zien we je reisverhalen en foto's graag tegemoet.

Zorg wel dat je 5 september weer thuis bent om het eerste clubweekend bij te wonen!

Schrijver Wilma
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 juli 2003 22:44 
Ha die Bart,

De Vogezen is tof stoken.

Een erg leuke en bochtige weg om er te komen is via Kaiserlautern in Duitsland. Een beetje om, maar een hartstikke goede start er naar toe.
Dit is grofweg de route:
LUIK E40
A27/E42 VERVIERS
E421/A27 ri ST VITH
EINDE SNELWEG A60/E42 ri PRÜM
A60/E42 VOLGEN TOT AFSLAG 4 SCHÖNECKEN (PRÜM)
KYLLBURG
WITTLICH E42
BERNKASTEL KUES
MORBACH 270
LAUTERECKEN 270
KAISERSLAUTERN (even zoeken in de stad naar:
48 JOHANNUS KREUZ Motortrefpunt in bossen, even stoppen, eten en kwijlen
ANNWEILER 48
BAD BERGZABERN
WISSEMBOURG
D264 Soultz S/S Forets
Haguenau
D919 ri Ingwiller

Dan ben je vlakbij de “la Petit Pierre”een van de eerste cols in de Noord Vogezen. Koop de Michelin kaart met het nummer 515. Dan heb je een goede gedetailleerde kaart van de Vogezen. Pak de groen aangegeven routes op de kaart en je hebt altijd prijs. Een “must”is de “routes des Cretes” met (letterlijke) hoogtepunten als de “col de la Schlugt” en de “ballon d’Alsac”
Wij stonden altijd in Gerardmer aan het meer (kan niet missen), maar in het seizoen wel even reserveren.
Tenslotte is het aan te raden om de Michelinkaart nummer 989 te kopen. Deze is van Frankrijk en biedt ook nog leuke alternatieven.
Neem een goed regenpak mee. De Vogezen kennen erg goed weer, maar er kan ook veel water vallen.
Veel plezier.

groeten Jan en Wilma

Schrijver Anoniem
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2003 20:43 
jan en wilda, merci voor het advies

bart

Schrijver Wilma
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 juli 2003 21:17 
Veel plezier Bart.

Ga jij ook mee naar Boekel?

groeten Jan & Wilma

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 vogezen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven