Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Adres voor een onderhoudsbeurt

 
Schrijver niek_derkman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 juli 2003 10:39 
Onlangs een CX500 (1979) gekocht. Na de zomer wil ik een groot onderhoud LATEN doen. Met name de afstelling vd motor + distributieketting + olie lekken laten oplossen. Wie heeft een goed/goedkoop adres hiervoor in regio Utrecht OF regio Twente?

Schrijver frans
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 juli 2003 13:00 | Aangepast door: frans 
Hoi Niek,

Enkele maanden terug had kwam ik via Marktplaats met iemand in contact ivm. het kopen van onderdelen. Bleek dat deze man zijn eigen CXE motorisch had gereviseerd. Op mijn vraag of hij dit ook voor anderen deed antwoordde hij bevestigend, hij heeft veel motoren en auto's in onderhoud (waaronder dus ook CX-en).
Zijn emailadres is: mvkever@zonnet.nl
Hij heet Marco.

Succes

Schrijver mcu
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 juli 2003 19:53 
Ik denk meer aan de cylinder koppakking omdat op die plaats het olie toevoer kanaal zit naar de kleppen toe.
Hier komt nl. een redelijk hoge persdruk en zal bij een slechte koppakking hier naar buiten komen.

Gr Marc.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 juli 2003 20:48 
Hoi Niek,

waarom LATEN DOEN ??

Zo moeilijk is een CX niet en je leert gaandeweg (ook van fouten die je maakt) het sleutelen en bent daarna niet meer van anderen afhankelijk.

Wel een tip; begin niet in de wildeweg te sleutelen maar leest het wph goed door.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver ouwe-jan
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 juli 2003 18:29 
Hans help Niek een beetje

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juli 2003 22:44 
Hoi Jan,

dat probeer ik juist. Fysiek helpen wil ik Niek best wel, maar mijn woonplaats Heerlen is best decentraal gelegen.
En trouwens, het leuke aan een CX is dat je 'em helemaal zelf kunt onderhouden. En elke reis, hoe lang ook, begint altijd met de eerste stap.

Dus mensen, wie kan/wil Niek hierbij helpen?

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver mudje
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 juli 2003 21:22 
Hoi allemaal,

Mischien wel een idee voor een apart prikbord item "Sleutelhulp gevraagd/aangeboden". Ik zelf zou ook wel een helpende hand kunnen gebruiken om de carburatuers te synchroniseren en de kleppen aftestellen. (planning nu is dat ik dat na mijn vakantie bij de honda dealer laat doen) Ik ben het met hans eens over zelf sleutelen maar voor somige werkjes heb je nu eenmaal speciaal gereedschap nodig en ervaring. Maar voor de meeste dingen kom je er met een wph wel uit. Het is zeker zo dat als je een fout maakt die zal je nooit meer maken. bv mijn carburateurs heb ik helemaal schoongemaakt en na inbouw nada niets, geen benzine in de vlotterkamers.... bleek dat ik de vlotters ondersteboven had gemonteerd :)

Reimer

Schrijver terry

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 juli 2003 23:47 
Dan moet je je cardanolie eens bijvullen langs de ontluchtingsdop bovenaan. Als je dan na een 20 min rijden op je werk aankomt vraag je je ook af waar al die olie vandaan komt op je achterband ???
Kom je ook maar één keer tegen.

Schrijver Vzes
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 9 juli 2003 12:53 
Wel Reimer, als je in de buurt van Heerhugowaard woont, kan ik je wel helpen met je sync en klepjes.

René

Schrijver mudje
Gast 
#10 | Geplaatst: 9 juli 2003 21:05 
Rene,

Bedankt voor het aanbieden van je hulp, maar met mijn cx in de huidige staat denk ik niet dat het een goed idee is om vanaf eindhoven naar heerhugowaard te rijden. Nogmaals bedankt.

Reimer

Schrijver Roadkill
Gast 
#11 | Geplaatst: 9 juli 2003 23:01 | Aangepast door: Roadkill 
klepjes moet voor niemand een probleem zijn, ik heb niet ees een wph, en met alleen dit prikbord en wat internet sites is het perfect gelukt....zolang je dingen niet te strak zet kan het niet fout gaan.

Schrijver niek_derkman
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 12 juli 2003 08:21 
Allen,

bedankt voor jullie reacties. (Frans; ik heb Marco gemaild). Ik ga zeker het kleine onderhoud zelf doen. Dat is toch een deel van de lol, niet waar!. Wie heeft er nog meer adressen waar ik het grote werk kan laten doen?

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Adres voor een onderhoudsbeurt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven