Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Omgekiept :-(

 
 
Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende »

Schrijver Roadkill
Gast 
#16 | Geplaatst: 16 juli 2003 12:21 
ik reed vorige week nog weg met mijn schijfremslot erop, gelukkig heeel zachtjes, maar het had wel tot gevolg dat de aansluiting van de km teller kabel afbrak, dus nieuwe kabel erop, kost toch nog zo'n 14 euro. Voor een keer niet zo erg, maar daar moet ik geen gewoonte van maken.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#17 | Geplaatst: 16 juli 2003 23:56 
Ook dat met dat slot en de kilometertellerkabel is mij uiteraard ook al eens overkomen. Ik heb daar een heel goede remedie op gevonden; ik zet gewoon de wwon-werk CX nooit meer op slot!

En trouwens die 'pook' aan de CX-bok is er voor ontworpen om met je gewicht er op de zaak op de bok te krijgen. Alleen in mijn gevsal de pech dat de poot van de bok waar die 'pook' aan gelast is van binnenuit was aangetast door roest en dus afbrak toen ik mijn 80 kg daar op zette.
En bij gebruik van de CX-jiffy staat de motor inderdaad wel heel erg scheef.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver willem
Gast 
#18 | Geplaatst: 17 juli 2003 14:45 
Ik heb er nog eentje!!!!!!!!!
rustig rij ik bij mezelf de oprit op om daar te stoppen. Ik sta stil en ga automatisch iets naar links om m'n linkervoet op de grond te zetten.
Maar dat ging niet. m'n voet zat vast.
Veter zat om de versnellingspook gehaakt. Pats boem plat op de grond.
gelukkig helemaal geen schade.

Schrijver Roadkill
Gast 
#19 | Geplaatst: 17 juli 2003 15:44 
bewijst dus meteen weer dat je niet met veter schoenen moet gaan rijden, maar met een paar fatsoenlijke laarzen, beschermt nog beter ook

Schrijver willem
Gast 
#20 | Geplaatst: 18 juli 2003 10:48 
Hee roadkill,
bedankt voor je geniale advies.
Maar ik heb een andere oplossing gevonden.
Ik haal nu de veters uit mun schoenen voor ik ga rijden.

Schrijver Roadkill
Gast 
#21 | Geplaatst: 18 juli 2003 22:01 
voor alle adviezen, ook minder geniaal, (heel wat minder meestal) kun je bij mij terecht, ik ben ook verkoper van onzin, tegen redelijke prijzen!! succes met het rijden zonder veters, als je je schoenen kwijt raakt kun je natuurlijk ook nog op slipvaste sokken gaan rijden.

Schrijver rupert
Gast 
#22 | Geplaatst: 20 juli 2003 21:16 
Een ander "omgeval" waar ik nog niets over las : ik wil parkeren in heuvelachtig landschap. Om gemakkelijker terug te kunnen vertrekken zet ik de CX op zijn zijsteun en een beetje in de bergaf richting. Een beetje teveel bergaf natuurlijk en daar glijdt hij mooi zachtjes over de zijsteun heen de grond op . . . Schade gelukkig beperkt tot een omgeplooide richtingaanwijzer vooraan.
Ik was zo in de war dat ik me niet meer kan herinneren hoe ik hem terug recht gekregen heb (met mijn schamele 65 Kg). Adrenaline opstoot ?

Schrijver niekvdh
Gast 
#23 | Geplaatst: 22 juli 2003 23:13 
Dat advies van Roadkill, om met laarzen te rijden, kan je pas echt op waarde schatten als je iemand onderuit hebt zien gaan met lage schoenen. Ik ben het volledig met hem eens: een maatje van me ging in Portugal onderuit terwijl hij gympen, een korte broek en een t-shirt aanhad. Hij kon er niets aan doen: de auto die hij inhaalde ging zelf inhalen en dwong hem een verraderlijke berm in. De schaafwond van nabij een vierkante meter had wat 'highlights': precies, die dikke knobbel op zijn enkel was daar weer het ergste van. Sindsdien rijd ik geen meter meer zonder laarzen, minimaal een spijkerbroek en een motorjas.

Niek

Schrijver Roadkill
Gast 
#24 | Geplaatst: 22 juli 2003 23:21 | Aangepast door: Roadkill 
ben ik het volledig mee eens, ik erger me bijna aan van die mooi weer figuren in een hemdje korte broek, en soms zelfs slippers!!! dat is vragen om, en dan natuuriijk heel stoer, ja maar ik val niet, het verhaal hierboven geeft al aan dat het helemaal niet aan jou hoeft te liggen.
ook ik rijd niet zonder jas of laarzen, dan maar zweten!

Schrijver Floris
Forum Lid 
#25 | Geplaatst: 23 juli 2003 00:07 
Hierbij een Belgische bijdrage over kleding en wat de gevolgen kunnen zijn van het rijden met zomerse outfit. De reportage bevat enkele zeer onsmakelijke foto's, je bent dus gewaarschuwd.

http://www.motornet.be/rijden/veiligheid/030626_zomerkledij.html


Floris
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Anoniem
Gast 
#26 | Geplaatst: 23 juli 2003 09:45 
indrukwekkende reportage

Schrijver Hans

Forum Lid 
#27 | Geplaatst: 24 juli 2003 12:21 
Slik .....!
Ja dat zet me wel aan het denken.
In 30 jaar nooit iets gehad (en zelfs de race en cross periode goed doorgekomen) tot 2 maand geleden mijn eerste schuiver door een door rood rijdende puber op de fiets.

"te koop"
motorfietsverzameling (35 stuks waaronder 12 x CX 500) bj 1935 - 1982.
Bod gevraagd (alleen serieuze reacties a.u.b.)?

Mensen, let dus goed op (ook op de kleding) want je weduwe zal maar een dergelijke advertentie moeten plaatsen.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Ray
Gast 
#28 | Geplaatst: 25 juli 2003 00:05 
Phoe, kom net van een barbeque af....lekkere site zeg. Maar inderdaad, dit is wat ze nou 'asfaltexzeem' noemen...
Ray (die ook liever zweet dan bloedt)

Schrijver dikkiedirk
Gast 
#29 | Geplaatst: 29 juli 2003 18:13 
Ik heb dus twee motoren een CX 500 en een CM 400 , en die hebben beiden die zelfde kleine klote zijstandertjes..
Mijn cx is al twe keer omgedonderrd door dit totaal ondermaatse standertje, en mijn CM is één keer omgedonderd..
Voor mij is dat voldoende om een nieuwe stander te bedenken..
Ik denk dan meer aan die 65 cm lange dingen zoals je ze op harley's of guzzi's .
Die dingen zijn zo geconstrueerd dat ze in een slot vallen zodra de motor over de zij wordt gezet..
Als je dan de motor een duw geeft, schuift de stander gewoon mee inplaats van in te klappen..
Als er voldoende balangstelling is, kan ik die dingen wel in serie maken..
Vooral voor eigenaars van de silverwing lijkt het me een uitkomst...
Maar ik zou eerst wel willen weten of er balangstelling voor is...
Of wie weet betaat er wel een lange zij stander..
In elk geval er moet een oplossing komen...

Schrijver Gerard
Gast 
#30 | Geplaatst: 30 juli 2003 01:23 
Ik heb wel intersse voor deze lange zijstandaard.

Gerard

Pagina  Pagina 2 van 3:  « Vorige  1  2  3  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Omgekiept :-(

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven