Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motor nummer 2

 
Schrijver Orm
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 april 2009 16:44 | Aangepast door: Orm 
Ook ik ben bezweken!

Gisteren Honda nummer 2 opgehaald. Een Silverwing GL650 D II uit 1983 (zilverkleurig). Twee jaar stil gestaan. Ziet er nog wel goed uit (beter dan mijn GL500).
Start helaas niet. Startrelais doet alleen klik. Zonder bougies draait de motor wel rond.
Ideeen zijn welkom. (na stukje startmotor gelezen te hebben zal het wel een nieuwe accu worden, maar met autoaccu eraan start ie ook niet)
De bedoeling is om (als de motor loopt) het geheel uit elkaar te halen, frame e.d. onder handen nemen en dan weer in elkaar te zetten. En dan rijden natuurlijk. Kan ik daarna de GL500 opknappen.
Kortom, leuke plannen en nu maar hopen dat e.e.a. ook lukt.

Orm.

P.S. Weet iemand het kleurnummer?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 april 2009 16:53 | Aangepast door: MAST 
Hallo Orm, gefeliciteerd met je "nieuwe".
Weet je de leeftijd/conditie van de accu? Hoe schoon zijn de contacten van de accu en vooral die van de aarde? Wissel je relais anders met die van je GL500, kijk of dat verschil maakt. Of zet de accu direct op de startmotor. (alleen doen als je weet wat je doet)
Aan de hand van je frame nummer moet er wel achter te komen zijn wat je kleur is. Als je de kleurcode weet, kan je HIER verder zoeken.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Orm
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 april 2009 20:08 
Hoi Marcel,

Er zit geen accu bij. Ik heb er een opgeladen auto-accu aan gehangen maar geen effect.
Hoe kan ik a.d.h.v. het framenummer de kleur bepalen?
Het framenummer is: RC10-4000601

Orm.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 12 april 2009 20:54 
Een Honda dealer zou dat moeten kunnen doen voor je, aan de hand van dat framenummer. Als het goed is, staat er ook ergens de kleurcode op de motor.
Als de auto accu goed is, dan moet de storing in het relais zitten. Daarom; probeer het eens met het relais van je GL500.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 april 2009 23:01 
orm hier de Paashaas deze zegt haal even de rubber hoesjes van de startrelay even opzij en gebruik dan een euro tussen de twee moertjes ,doe dit wel met een tang als je bang bent voor vonken of stroom ,gaat de startmotor niet draaijen dan is de startmotor vuil of defect ook kan het zijn dat het contactje van de versnelling niet goed is ,knijp de koppeling in dan moet hij starten ,het kan ook dat de sperdiode defect is een klein kastje onder de budysit
Verders als je dit geprobeerd hebt dan horen wij of zien wij wel of deze het doet of niet
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motor nummer 2

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven