Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Gezin = motor weg????

 
Schrijver Roadkill
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 juli 2003 20:19 
Wat me nogal opvalt is het feit dat als een motor te koop staat er heel vaak bij staat 'wegens gezin(suitbreiding). Is het dan ineens verboden om motor te rijden??

Schrijver poomen
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 juli 2003 09:39 
Ik kan alleen uit eigen ervaring praten. Maar toen ik 19 jaar geleden de eerste zoon kreeg deed ik ook mijn motor weg. Op dat moment vondt ik het te gevaarlijk en te duur worden om een motor en een auto te hebben. Achteraf stom. Ik mis die CB750 Four nog steeds. Nooit meer een motor gehad die zo goed liep. Dus iemand die dat soort neigingen krijgt moet de motor eerst maar eens een jaartje ergens in een schuur zetten. Want je krijgt spijt. Eenmaal het motorvirus in je gaat het niet meer weg. Maar je kan ook gewoon geld nodig hebben voor de wieg....

Schrijver Roadkill
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 juli 2003 11:12 
Geld kan een probleem zijn, maar een CX is niet echt duur om te rijden, en inderdaad een jaartje of wat in een schuur kost niets, alleen wat plaats

Schrijver Ray
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 aug. 2003 22:56 
Het is vaak het gevoel van verantwoordelijkheid dat je overvalt, zovan: motorrijden kan niet meer als je vader/moeder bent omdat het te gevaarlijk zou zijn. En vaak ontbreekt je dan ook de tijd, zeker als ze nog klein zijn. Ik begon pas met motorrijden nadat mijn zoontjes geboren waren en veel mensen hebben me 'vermanend' toegesproken dat dat veel te riskant was en ik geen weesjes van mijn kinderen moest maken. Vaak dus ook sociale druk, en ik kan me voorstellen dat de jonge moeders op zo'n moment daar dan ook een flink aandeel in hebben....( en als je je dan ook nog roadkill laat noemen, dan vraag je daar natuurlijk om!)
Ray (die met de gedachte aan zijn zoontjes af en toe alleen iets eerder van het gas afgaat als ie Capirossi-neigingen heeft)

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 aug. 2003 12:08 
Wat de reden voor ieder individueel ook moge zijn (of door de omgeving aangepraat), het motorrijden heb ik nooit opgegeven. Allen het crossen en racen heb ik toen beeindigd; de kosten waren hoog (evenals de tijdinvestering -ondanks het zelf sleutelen- en het reizen) en het geld inderdaad nodig voor het gezin. Eventueel gevaar voor eigen lijf en leden heeft daarbij nooit meegespeeld.

Hans
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Gezin = motor weg????

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven