Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

Floris pech onderweg service B.V.

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2010 23:26 
Op verzoek van Floris een kort verslag van een domme pechdag.

Mijn HD gaf 3 weken terug in het Duitse Limburg an der Lahn een paar vette knallen en daarna helemaal niets meer. Ontsteking of bobine kaduuk. Ik heb 'm toen laten staan en 'm afgelopen weekend met een trailer opgehaald. Zondag na vervanging van de bobine heb ik een proefrit gemaakt, voor de zekerheid met Floris + motortrailer in mijn spiegel. Eenmaal warm dezelfde knallen en daarna helemaal niets meer. Samen met Floris de HD weer op de motortrailer geladen. HD staat nu stil in afwachting van nieuwe ontsteking. Floris vond het allemaal erg grappig en ik denk dat meer CX-ers deze pech wel kunnen waarderen. OK, deze HD-trubbels zijn de eerste na ruim 20.000 km rijplezier, maar een shovel blijft natuurlijk een shovel.

Omdat Floris toch in de buurt was meteen m'n CX even beetgepakt. Ondanks een keilege accu op advies van Floris met startkabels een korte proefrit gemaakt. Na 5 kilometer moest ik over op reserve, maar ik kon niet voorkomen dat de CX stilviel. Leuk, met een dode accu, maar gelukkig was Floris niet ver weg. Op weg naar het tankstation na 1 km weer trubbels en stilvallen. Wat bleek, ik had de kraan niet op "reserve" maar op "off" gedraaid. Tja, op de HD zit vrijwel dezelfde kraan (op vrijwel dezelfde plek), maar daar is de "reserve" waar bij de CX de "off" zit. Een begrijpelijke vergissing, maar Floris kwam natuurlijk niet meer bij. Toen hij weer bijgekomen was opnieuw starten met kabels. En daarna bij de BP weer. Gelukkig verliep de echte proefrit daarna probleemloos.

Op de terugweg nog even de Honda 2x 500 van de voorzitter bewonderd.

Ik moet voor de zoveelste Vechta (ik sta nog steeds op Theo - 1) natuurlijk nog wel een nieuw accuutje bestellen.

Met dank aan Floris, die bovendien een viertal prachtig glimmende inbusboutjes (3 kort en 1 lang) voor m'n CX-handgrepen had geregeld. Jammer dat Floris geen tijd meer had om nog even de beperkte compressieslag van mijn Shadow te beoordelen.

Tot Vechta,
Edward (die nu drie motoren in de schuur heeft, allemaal met een "euveltje")

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 19 mei 2010 09:01 
Op Geenstijl zeggen ze altijd: 'als er geen foto's zijn, geloof ik het niet'.

Bij deze.

Harley op de aanhanger
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Engeltje

Moderator 
#3 | Geplaatst: 19 mei 2010 09:44 
Ennn.... kijk Edward eens trots lachen...

Is het omdat hij zijn HD weer terug heeft of omdat wij het wel komisch vinden dat zijn HD zo vervoerd moest worden....

Want zeg nou zelf... een echte HD rijdt toch?

Lieke
(die haar eigen vent die week ook met zijn motor via de 'wegenwacht' thuis zag komen...en dat was wel een Honda, maar geen foto ervan gemaakt..domdomdom )
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver Dre67
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 mei 2010 09:58 
HD betekend toch HONDA DIVISION of komt dat nog?
Maar snap het niet helemaal.
Rij met mijn 650c van Etten-Leur naar Apeldoorn en weer terug en van Etten-Leur naar Winterswijk en weer terug zonder problemen ( op dat probleempje met mijn navi na dan, staat ook geen HONDA op maar DOM-DOM).
En met die HD kom je niet verder dan een proefrit van 3 straten?????????
Kan iemand dit uitleggen.

Dré

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 19 mei 2010 10:26 | Aangepast door: coenox 
Ach ja, een Honda om te rijden en een HD om te sleutelen. Prima combi toch?

Coen
(die na zijn pech met de Deauville vorige week al zijn motoren vervloekte en riep dat ie ging stoppen met motorrijden. Maar dat is alweer over )
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 mei 2010 11:57 
ach edward,

laat ze maar kletsen, je hebt op je hd toch ook hele reizen gemaakt.

maar nu naar de 2 problemen;
1 dat ie het niet doet, zouden het de carb's zijn?
2 jij niet naar vechta kunnen komen, zet je hem op een aanhanger dan ben je er toch ook?

groetjes werner (komt ook naar vechta)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver Michaelr

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 mei 2010 17:35 
Mooie auto die Volvo, degelijk, betrouwbaar.

groet

Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver udent

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 23 mei 2010 10:25 
dat zie je nu zo vaak he, een >HD op een aanhanger....#

>Vechta voor dit jaar maar half, een 25 jarige bruiloft waar ik echt moet zijn op zaterdag.#
maar de voorsprong houdt ik >Edward, want ik kom wel vrij en za. overdag. gr theo.
theo cx ds

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 24 mei 2010 13:47 | Aangepast door: pjotter 
Troost u allen.....
Iedere CX komt ergen wel een keer stil te staan.
Zo ook ik in het zuiden van Spanje.

(Met foto als bewijs)

Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Floris pech onderweg service B.V.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 6
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven