Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   

collector

Schrijver ledijoreco
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:21 
Hallo allemaal,

ik heb ergens gelezen dat de uitlaten van mijn cx500c geen demper bevatten en dat de collector zorgt voor de demping wat is hier van waar want als dat zo is gaat natuurlijk daar meteen de zaag in.

Schrijver gompie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:30 
Dat klopt.
Een CX is het hardst als er geen uitlaten of uitlaatbochten gemonteerd zijn.
(maar of hij harder gaat...?)

Hou het origineel, dat is al erg genoeg!
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:33 | Aangepast door: theojansen 
helaas dat klopt niet.
de orginele honda collector is wel wat 'stiller' dan de rechthoekige vervangingscollector. maar dat geldt voor alle types CX.
theoj.

(leuk Gompie!)

Schrijver ledijoreco
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:40 
het is de bedoeling om een deel van mijn uitlaat eraf te halen zodat het wat sportiever uiterlijk krijg.Doordat er dus demping in de collector en niet in de uitlaten is dit dus mogelijk.
ik begrijp natuurlijk wel dat er iets meer lawaai vanaf komt maar niet dat iedereen in een straal van 5km rechtop springt als ik mijn motor start. Als er andere optie zijn hoor ik dat natuurlijk ook graag

gr.rene

Schrijver beinhart

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 mei 2010 11:56 
hallo rene,

ander opties zijn andere uitlaten? of zoals bij mijn zijspan, door de vorige eigenaresse 4 gaten erbij geboord aan de achterkant. klinkt hij ook iets harder... is wel een 2in1 uitlaat, weet niet of dat iets uitmaakt?

groetjes werner (had met pinksteren ook een geluid, vraag maar aan cosmar hihi)
prettig gestoord; voor mij prettig voor jou gestoord? zolang ik er zelf geen last van heb is dat niet zo erg...
(beter dat ik t zeg als iemand met zijn volle verstand, en ook dat werkt 2 kanten op)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 mei 2010 12:33 
Zaag er niet in zetten, daar krijg je spijt van.

Kijk of je andere imitatie types uitlaten kan vinden. Een set is niet duur meer. Voor 60 euro per stuk kun je al leuke dempers vinden.

Het probleem is dat als je zaag er in zet, roest gelijk zijn werk gaat doen. Daarnaast maak het wel degelijk veel meer herrie.

Tip, probeer even zonder dempers te rijden. Dan krijg je een goede indruk wat voor geluid je mag verwachten.

Let op, vrijwel zeker vermogens verlies, en hoger brandstof verbuikt.

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 mei 2010 21:53 
Nog stukje achtergrond :

De standaard uitlaten dempen wel degelijk het geluid, maar het zijn zgn. reflectie dempers met schotten er in. Je kan er dan ook niet "doorheen" kijken, en je ziet geen roostertjes met glaswol of dergelijke. Zaag je de standaard demper door dan gaan de buurtjes 't niet leuk vinden als je door de straat rijdt. Vergeet ook niet zelf oordopjes te gebruiken.

En 't zal er ook niet mooier op worden, maar da's mijn smaak...

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer zonder kuip nog wel B wielen
XL125 V Varadero 2007 , lekker licht, zit goed, je moet geen haast hebben
o ja, donateur ca.2006-2025 💰

Schrijver toto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 mei 2010 22:24 
Ik heb deze Jama's nog liggenvoor 'n beetje meer geluid.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 collector

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven