Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motorfreaks schuurvonst CX500a 1978

 
 
Pagina  Pagina 1 van 13:  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 juni 2010 23:42 
Het is alweer een poos geleden dat ik een schuur/bering of wat dan ook binnenstap en oog in oog sta met iets wat op een motor lijkt maar deels verstopt zit onder een deken en weggemoffeld in een hoekje.............maar vandaag was het weer eens zover en gevonden is vandaag een Honda CX500A van het bouwjaar 1978 , in bezit sinds 1982 :011: maar de eigenaar reeds 2 jaar terug overleden. Mevrouw kon de motor eigenlijk niet wegdoen na 41 jaar huwelijk met de eigenaar maar na wat praten over mijn hobby en de daarbij horende puppogen de papieren in handen gekregen en voor een zeer leuk bedrag heeft Freak er weer een CX500A bij in originele staat, kleur blauw, 30.600 originele kilometers op de klok, alleen bereden met mooi weer en zonder de vrouw erbij, staat na de dood van de eigenaar dus 2 jaar te verstoffen maar toen in hem vanonder de deken zag komen was het duidelijk dat deze de mijne moest worden :054:

Blij als een kind, eerder weg op het werk zodat we de schuurvonst vanavond in Scharrendijke :069: [Breidorp] kunnen gaan ophalen, mevrouw verontschuldigde zich nog voor een minpunt aan de CX500............er was wel eens wat benzine uit een slangetje gekomen en toen heeft de buurman een kraantje diuchtgedraaid en toen was het over maar ze weet niet of dit heel veel kwaad kon...............och mevrouw dat scheelt dan iets in de aanschafprijs meer niet :048: Ook was ze deel 3 van het kenteken kwijt, haar man had het ergens verstopt maar waar..................geen nood want ondertussen heeft ze nieuwe papieren aangevraagd en binnengekregen en dus compleet met nieuwe kentekenpapieren en achterop de motor een grote oude originele kentekenplaat................heerlijk gewoon :D Ook krijgen we er nog wat extra onderdelen bij, nieuwe luchtfilters en ze zou kijken of de alle papieren vanaf 1982 nog kon vinden, daar staat op genoteerd wanneer op welke datum de motor welk onderhoud heeft gekregen. Nieuw verkocht door de Regt, na 4 jaar ingeruild [1982] en toen gekocht door de eigenaar...............28 jaar later in mijn bezit..............voor hoelang weet ik niet maar uiteraard zal ik er goed voor zorgen mevrouw :036:

Foto's volgen zeker vanavond, geen showroom motor maar wel een heerlijke onverwoestbare Honda CX500A van 1978 met een zeer lage kloppende km-stand in de mooie kleur blauw en zo snel gezien helemaal origineel :022:

Niet veel later was ik dan weer thuis met de schuurvonst!


Zo was weer een bewogen avond maar helemaal in de nopjes met de nieuwe schuurvonst en jawel hij is aan alle kanten goedgekeurd :039: Ondertussen al mee gereden en alles werkt op de accu na die is gewoon zo dood als een pier maar met de hulpaccu sloeg de CX redelijk snel aan en de dynamo is dik in orde, het blikt zeer goed, koppelt en schakelt zeer goed, niks geen pluimen uit de dempers, alle elektra origineel en werkend............dit gaat hem worden :022:

Binnenkort eens wassen zodat die dikke stoflaag er af is en dan komt er zeker nog best wat moois van onder :034:









30.600 originele kilometers dus deze zou er nog vele duizenden mee moeten kunnen, volgens de verkoopster had de man geen extreme rijstijl en is er alleen bij goed weer gereden en elk jaar een onderhoudsbeurt bij Rockanje motoren :054:



Originele dempers en keihard :057:



Geen stootrand aan de remschijven wat weer een deel zegt over de km-stand, velgen heel netjes maar binnenzijde comstar lichte roestvorming.



Zo goed als als originele stikkers zijn aanwezig :071:





Stuurschakelaars als nieuw, knopjes voelen goed aan en de veertjes en messing plaatjes lijken zeer goed te werken.





Voorpoten geen roest of pitting te bekennen, wel een zwetende rechterkeerring maar deze poten gaan toch helemaal aangepakt worden...............ojee de plannen komen al weer :+



Kapjes, lakwerk, ophangogen enzenz gewoon keurig :034:







Het frame vertoond wel wat roest, hier en daar een plekje steenslag wat na een paar jaar in een schuur licht is gaan roesten, het blok is ook nooit echt helemaal blinkend gepoetst en er zijn zeker wel wat gebruikersporen aanwezig maar dat mag ook met een CX500 van 32 jaar jong :054: De prijs van 50cent per cc is deze meer dan waard en ik heb min of meer besloten deze helemaal keurig origineel aan te pakken, de olie in het blok is gewoon schoon, luchtfilter net nieuw en we hebben nog nieuwe olie en nieuwe luchtfilters meegekregen net als een aantal brikkenhandschoenen :036:

Uiteraard eerst nog wat andere zaken afwikkelen maar deze zal zeker snel te vinden zijn op ons heilige asfalt, een rondje ringen lijkt me niet uitgesloten en het blok voelt zeker krachtiger aan dan bv benny of mijn vorige rode CX, de versnellingsbak voelt als nieuw en de koppeling kun je met 1 vinger bedienen. De remzuigers lossen niet helemaal goed maar dit is normaal na jaren stilstand, de remhendel voelt rottig aan en de remolie zal er niet uitzien, de banden zijn oud maar zonder scheuren en laat de achterband nu 1 van het type zijn die enorm rookt :048: [Conti supertwin]. Accu is overleden maar er zal weinig aan nieuwe onderdelen zijn om deze weer netjes de weg op te krijgen :p

Schrijver Peter1
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 juni 2010 05:49 
Nice

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 juni 2010 07:00 
Hoezo geen showroom motor? CX' en in deze staat beginnen zo onderhand redelijk uniek te worden. Poetsen en in de showroom zetten zou ik zeggen!

JiMi (die kippevel krijgt van het verhaal over de overleden eigenaar en achtergebleven weduwe)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Dre67
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 juni 2010 07:14 
Geluk heb je niet maar moet je afdwingen.
Jemig, echt een heel gaaf exemplaar.
Zo kom je ze echt maar heel zelden tegen.
Veel rijplezier er mee.

Groet,

Dré

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 10 juni 2010 08:44 
Mooi hoor. Goed voor zorgen, zeker gezien de historie. Veel plezier ermee.

Coen
(internet is fijn, maar verlaagt wel de kans op een schuurvondst)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 juni 2010 09:19 
De Rode Baron is blij dat zijn zusje gevonden is en hoopt gouw eens aan haar te kunnen snufelen
Dus .....veel plezier met de CX500
Ouwe_Jan
p/s
graag motor nummer en frame nummer voor wie heeft nu toch de oudste CX500 in Nederland
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 juni 2010 10:25 
mazzelaar... ziet er beter uit dan mijn eigen CX, zal je zeker veel plezier mee hebben!!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 10 juni 2010 18:24 
mooi ding man, een stikker ontbreekt, die op het li. zijkapje.
de uitlaatdempers zijn al een keertje vervangen, zo te zien.
jammer van de roestplekjes op het frame.
veel plezier ermee, dit zijn toch de leuke dingen in de club, vooral het verhaal erachter.
groetjes , theoj

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 juni 2010 18:42 
Thanks allemaal voor de reakties

Dit is mijn 3e CX overgens, mijn vorige was ook een Atje en deze is na 112.000 probleemloze kilometers verkocht maar had er ergens spijt van want ik deed er echt alles mee, naar treffens, woon-werk verkeer en zelfs een aantal keer mee over de nurburgring gereden




Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 juni 2010 18:51 
Lekker he die Nurburgring
De eerste keer dat ik hem reed was in 1960 ook met een motorfiets en auto was op een camping daar in de buurt In1995 met mij jongste dochter toen was er al veel vernieuwd en de baan was korter
Maar als er mensen zijn die een leuke ritje willen maken het is aan tebevelen om het te doen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 juni 2010 19:00 
Mijn andere CX in een apart geval, is een beetje caferacer geworden en wordt gebruikt tijdens concerten can een Zeeuwse band genaamd Donder en daarbij worden er vele achterbanden versleten. Is heel wat jaren terug eens te vinden geweest in de showroom en gebouwd door een clublid, dit was hem jaren terug.



Dit is hem nu





Hier nog wat foto's van de overige bandleden en dit tijdens foto's maken voor de cd-hoes







Als er een concert is dan komen we vaak trappen tegen zeker bij de kleinere zaaltjes en dat is zo'n hok echt zwaar



Maar als we dan op het podia staan altijd feest en deze CX500 is ondertussen aardig bekend in Zeeland





Overigens vannacht had Benny [cx500] bij Giel Beelen moeten staan maar in de studio mag er heel weinig dus die maar thuis laten, evengoed vrijdag zijn we met Dønder te gast bij Giel Beelen in de Freaknight/Nachtegiel van 01.00 tot 04.00 uur ´s nachts en zullen we live spelen op radio 3FM. Deze radioshow wordt ook uitgezonden op NED3 televisie.
Dus als je zin en tijd hebt, en geen zin om naar je bed te gaan, kijk/luister dan a.s. vrijdagnacht.


Zo genoeg over de andere CXen

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#12 | Geplaatst: 10 juni 2010 19:02 
undefined:
Lekker he die Nurburgring

Zeker weten en ik rij er heel vaak maar dan met andere motoren Gixxer, ZXR750 en KTM , ik kom er nu vanaf 1988 en de laatste jaren vaak te druk en te vol met blikken.

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#13 | Geplaatst: 10 juni 2010 19:04 
Oke maar over de blauwe schuurvonst..............deze ga ik helemaal uit elkaar halen en vanaf het frame weer opbouwen en ik laat hem origineel is besloten, als mensen het leuk vinden wil ik het hier ook best bijhouden met foto's en tekst!

Zo nu eerst een ZZR250 opbouwen die is eerst aan de beurt

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 10 juni 2010 20:48 
Mooie motor hoor. Wat een vondts. Maarree waarom moet ie perse helemaal uitelkaar? Gebeurt regelmatig dat een prima CX uit elkaar gaat en dan nooit meer op de weg komt.

Volgens mij moet je gewoon oppoetsen. Banden vervangen. Vloeistoffen bervangen en remmen nakijken en dan rij je zo weg.

Veel plezier er mee in ieder geval.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 10 juni 2010 21:51 | Aangepast door: JiMi 
als mensen het leuk vinden wil ik het hier ook best bijhouden met foto's en tekst



Graag, lijkt me leuk om te zien hoe een ander het aanpakt! Ik heb precies dezelfde motor (zie linkje hieronder)

JiMi
Mijn restauratieproject
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Pagina  Pagina 1 van 13:  1  2  3  4  5  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motorfreaks schuurvonst CX500a 1978

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven