Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motorfreaks schuurvonst CX500a 1978

 
 
Pagina  Pagina 11 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#151 | Geplaatst: 28 mei 2011 16:13 
Over 3 weken gaat de tank onder handen genomen worden In de tussentijd dus mooi met deze gaan rijden en weer een aantaL dingen opgestoken over de zogenaamde inkt en blanke lakken , mijn VFR800I was inkt gespoten en dat is niet zelf bij te werken, de CX500 is dus een zogeheten blanke lak en zodra je deze gaat ,,stapelen'' dan wordt de kleur donkerder wat verklaard dat de punten welke ik had gedaan dus donkerder waren. Een deel van deze tank overspuiten is dus geen optie maar we zijn wel tot iets gekomen alwaar het resultaat over 3 weken zichtbaar van is............tot die tijd blijft het gissen maar 1 ding is zeker..............helmaal origineel zal het niet worden en ook zal je hier en daar wat blijven zien maar dat zij dan zo ;)

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#152 | Geplaatst: 28 mei 2011 22:30 
Zelfs in het donker licht het op en dat zonder flits.............jaja de nette hitteschildjes zijn binnen waarvoor mijn dank aan cmtheman!





En met het licht aan en de uitlaat en dempers vol in beeld misstaat het nog steeds niet, weer een puntje afgewerkt en zo stomen we door op de lijst met zaken die nog moeten gebeuren!





Ik heb maar een eenvoudige camera maar zodra de kans daar is zal er vast iemand met een goede camera eens een aantal zeer mooie foto's maken en ik vindt het wel tof om foto te hebben van een kant van waaruit je niet gelijk kijkt of zal kijken............ik trap in ieder geval even af met deze eenvoudige foto's







































Voordeel of misschien juist een nadeel is natuurlijk dat je werkelijk elk puntje roest en narigheid zo kan zien bij close-up foto's.............ik weet in ieder geval waar de aandachtspuntjes zitten nu :+

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#153 | Geplaatst: 29 mei 2011 01:21 
Vraag aan Jimi, vanavond weer eens de tijd genomen om elke pagina van jouw site te lezen en foto's te bekijken.........geweldige site trouwens Nu viel me iets op, heb jij op je tankdop nu ook een stikker zitten, bij de resultaat foto's kon ik hem niet ontdekken, mocht je er inderdaad geen hebben dan heb ik er 1 voor je, een originele en mag je zo hebben

Ik bedoel deze, als het goed is ligt er hier nog 1!


Schrijver JiMi

Forum Lid 
#154 | Geplaatst: 29 mei 2011 08:25 
Jaaaaaah, die wil ik

Ik ben er eigenlijk laatst pas achter gekomen dat er een sticker op de dop hoort. Dus je aanbod komt precies op het goeie moment!

Ik PM je wel even. Bedankt.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#155 | Geplaatst: 29 mei 2011 23:46 
Vanmiddag en stukje van de avond op verjaardag geweest bij mijn Ma en ondertussen begon de zon steeds meer terrein te winnen, de wind was nog fors maar het was droog en eigenlijk had ik verder niks dringends op het programma staan dus de Honda CX500 voorzien van de tank, verse benzine, flesje Fortè en een schakelpook...........het roestige rempedaal mag in de doos met oude onderdelen blijven zitten want hebben we voor een test rondje niet nodig en ik vertrouw volledig op de werking van de voorrem :p

Motor buiten gezet en zodra je de startknop maar aanraakt draait het blok keurig,



Heel eventjes laten pruttelen en de choke kon al snel een stukje ingeduwd worden, het motorblok reageert er direct op en alles klinkt naar behoren, jas aan, helm op en rijden maar



Geen handschoenen aan en onderweg voelen of er niks te warm wordt, de koppeling is een waar feest, deze gaat ongelooflijk licht en ontkoppelt prima, de motor wil niet gaan rijden met ingeknepen koppelingshendel en meer van die fratsen. Eerst even de straat op en neer en de rem aanvoelen............prima en alles voelt dus goed, blok klinkt prima en dus de grote boze wereld in met de CX500. Onderweg viel het me gelijk op hoe licht deze stuurt, is natuurlijk ook geen wonder gezien de nieuwe balhoofdlagers, alles in het vet en de wielen die zeer makkelijk draaien zonder weerstand. Alles lijkt het gewoon goed te doen en na 10km rustig wakker worden van het blok ging het ook merkbaar minder rauw draaien, de motor pakte ook steeds beter op en de gasreacktie werd beter en beter..............na een 15km de motor even midden op de weg gezet en alles even nagezien en uiteraard een foto gemaakt,



Geen lekkage, geen vreemde rook en ongein dus weer verder rijden via de oude haven van Geersdijk over de kasseien strook en jawel ook de veerring bevalt me prima, zeker gezien het nog de originele veerring betreft, ik twijfel nog om de achterzijde een tandje minder veervoorspanning te geven. Bij het strandje van Geersdijk de motor een stukje onverhard laten hobbelen en uiteraard hier weer een foto gemaakt met het Veerse Meer op de achtergrond...........mijn god wat woon ik hier toch mooi ;)



Vervolgens een remproef gedaan met 50 en 80km/h en ik stond stil ruim binnen de marge en de voorrem begint ook beter aan te voelen, remt en lost prima.............richting Kortgene nog even een aantal showplaatjes vanuit de berm,









Het blok voelt lekker warm aan en het stationair was van een 1200 toeren opgelopen naar een 2000 toeren per minuut en dus iets terug gezet zo rond de 1100 toeren per minuut, waarschijnlijk beginnen de zuigerveren te lossen, of de koolaanslag verdwijnt iets, hoe dan ook tijd om de schaamranden eraf te rijden en dus koers gezet richting Stroodorp, Kamperland en Wissenkerke en via het Bokkengat de vele bochten aldaar gereden en jawel de schaamranden zijn tot een minium gebracht en de CX500 stuurt als een scheermes................heerlijk gewoon. De motor trekt keurig in elke toerengebied door naar boven, de vermogenskurve lijkt dan keurig vlak te lopen zonder een dip of iets dergelijks en ik keur hem gewoon helemaal goed, afstelling niks meer aan doen! Ik heb nog even het windgat opgezocht nabij het Veerse Meer tegenover het stadje Veere, het water was ruw maar de CX500 snorde heerlijk ,



Er zullen vast mensen zeggen die is gek met die nieuwe motor zo gelijk onverhard rijden, de spetters brak water om de oren en in de bochten toch best redelijk gereden..............mensen het blijft een motor en die moeten rijden en dan liefst niet als de welbekende man met kaas in de snor :018: Showen kan met foto's op deze manier,



Eenmaal na een behoorlijke ronde thuis aangekomen uiteraard wel eerst de rommel verwijderd, hier en daar even gepoetst en vervolgens weer de heftafel op gereden na nog een klein rondje rijden zodat de cardanolie op temperatuur was...............deze wilde ik voor alle zekerheid nog aftappen en verversen en dit is toch een klusje van niks, kun je nog tussen de middag doen bij de baas terwijl je de boterhammen naar binnen werkt :007:



De olie is compleet schoon en nu met verse olie zit dat gewoon goed voor de 1e 10.000km , oke de proefrit is dus geslaagd................zijn er dan nog minpunten gevonden..............jawel de lijst is weer iets gegroeid!

-Rechterzijkapje komt los onder het rijden, rubber is vervangen maar de pin blijft niet goed zitten
-Speling gashendel is iets teveel, morgen even afstellen
-Rechterbinnendemper lijkt iets los in te zitten, dit merk je als je er tegen tikt, onder het rijden geen last maar wel aandachtspunt
-Spiegels moesten nog vast gezet worden, zaten nog maar handvast
-Veervoorpanning achterschokkers nog nazien
-.............? [wat we morgen na afkoelen nog vinden]

Punten die zoiezo nog moeten,

-Net rempedaal scoren en monteren
-Remlichtverklikkerveertje achter monteren
-Tank onder behandeling van Lion-art airbrusher
-Nieuwe o-ring peilstok plaatsen
-Nieuw tankrubber van de dop plaatsen
-Alles nazien/natrekken bouten/moeren enz
-Motor geheel poetsen
-Motor taxeren
-veel kilometers mee gaan maken

Wordt vervolgt dus

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#156 | Geplaatst: 30 mei 2011 06:48 
Hoeraaaa!!!

Veel plezier dermee

Vrgr,
JiMi (die graag wel een hi-res exemplaar van foto 4 bij het Veerse Meer in zijn mailbox wil ontvangen)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#157 | Geplaatst: 30 mei 2011 17:41 
Foto 4, deze dan?


Schrijver JiMi

Forum Lid 
#158 | Geplaatst: 30 mei 2011 18:54 
Dat is 'm inderdaad. Da's een goeie als wallpaper.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#159 | Geplaatst: 30 mei 2011 22:29 
De postduif is eruit

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#160 | Geplaatst: 3 juni 2011 23:57 
Vandaag nog een stukje gereden maar er is iets mis.............het lijkt wel of er een schotje uit de nieuwe collector is los gekomen Een rot kletterend geluid, bijna metaal gebonkt en stop pas bij iets gas geven. Het kan eventueel ook de rechterbinnendemper zijn maar dit moet ik nog nazien.

@ Marco........heb je dit al eens eerder meegemaakt dat er iets los kwam in een collector?

Schrijver MAST

Moderator 
#161 | Geplaatst: 4 juni 2011 00:51 
Ik meen me te herinneren dat ik ook een keer in een van de dempers van mijn 1e CX een rammel had zitten. Ik heb de popnagels aan de achterkant van de demper (zwarte deksel) uitgeboord en toen kon ik bij de binnenkant van de demper, en wat ik precies gedaan heb weet ik niet meer, maar de rammel was weg.
Deksel weer vastgezet met nieuwe popnagels.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#162 | Geplaatst: 4 juni 2011 23:47 
Ik moet het nog nakijken maar kom er nog niet aan toe maar hou iedereen zeker op de hoogte............ben ook benieuwd of Marco nog reageert

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#163 | Geplaatst: 13 juni 2011 22:58 
Gisteren nog een dikke 20 folders gescoord, originele folders over voornamelijk de Honda 1,2 en 4 cilinders rond de jaren ;80 , nog 1 van de Prelude, de Celebrity en de Auto Bianci A112. Leuk om te hebben en bij te voegen aan de mappen waarin onze projecten staan, geen echte verzamel objecten voor ons maar gewoon voor de heb






Maar er zit er dus ook 1 tussen van de Honda CX500 en de laatste keer dat ik deze folder in handen had was toen ik een jaar of 9 was............ik weet nog toen een oom van mij een rode kocht en deze folder bij de motor kreeg...........later verdween dit bij het oud papier en zal ergens in 1982 geweest zijn toen we verhuisden............ik heb hem weer, wie weet is het diezelfde wel ;)









Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#164 | Geplaatst: 15 juni 2011 23:54 
Soms moet je geduld hebben en dan ineens is die dag aangebroken dat je iets binnen krijgt alwaar ik al een poosje naar uit heb gezien................vol trots mag ik presenteren de laatste 2 onderdelen die zonder roest en/of pitting gemonteerd gaan worden, een spiksplinter nieuw old stock rem en schakelpedaal

Man blij als een kind want nergens kreeg ik een 2e-hands te pakken in betere staat dan wat er hier al aanwezig was............de lijst vgan gezochte onderdelen is volledig doorgestreept..............zaterdag de tank naar de doctor en dan kilometers maken :p


Schrijver MAST

Moderator 
#165 | Geplaatst: 16 juni 2011 09:37 
Mooi hoor die nieuwe oude spullen.(NOS). Waar heb je dat dan vandaan? en wat voor prijskaartje hangt daaraan?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 11 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motorfreaks schuurvonst CX500a 1978

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven