Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /   
 

Motorfreaks schuurvonst CX500a 1978

 
 
Pagina  Pagina 12 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende »

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#166 | Geplaatst: 16 juni 2011 18:05 
Zoals vaak gevonden bij Pietparts en voor een 78euro thuis dus geen koopje maar toch als een kind in de snoepwinkel zo blij

Schrijver Arcath
Gast 
#167 | Geplaatst: 16 juni 2011 21:16 
Valt me nog mee^^ niet goedkoop maar bij zo'n cx wel de moeite waard!

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#168 | Geplaatst: 16 juni 2011 22:19 
Ja juist en opnieuw laten verchromen was ook een optie maar dan ben je ook snel 50 euro kwijt, zit je met de vertanding die je moet afblinden enz. Nu heb ik nieuw voor oud geld

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#169 | Geplaatst: 17 juni 2011 23:09 
Al vanaf de 1e start na deze uitgebreide beurt was er een blikkerig geluid waarneembaar van onder het blok en na wat luisteren met de holpijp op en onder tegen het blok was duidelijk dat het geluid niet uit het blok kwam maar richting de collector of eventueel een resonantie vanuit de rechterdemper waarin misschien een losse binnendemper zou zitten. Aangezien ik het nieuwe rempedaal wilde monteren maar het geluid na het laatste ritje steeds erger werd besloten om eerst het uitlaatsysteem maar eens nader te bekijken en dus de dempers gedemonteerd en de binnendempers zitten vast. Ook de hittschildjes zijn niet de boosdoender dus de CX500 even laten draaien zonder dempers en toen was het al snel duidelijk.............in de collector zit een binnenwerk en aan 1 zijde zit deze los, de uitlaatgassen geven een trilling en daardoor ontstaat het blikkerige geluid, balen want alles zat netjes en gasdicht vast met allemaal nieuwe pakkingen en de collector is een splinter nieuwe maar waarschijnlijk toch 1 met een slechte lasnaad/puntlas.

Het binnenwerk is wat moeilijk te zien maar toch even op de foto gezet voor het idee,



En hier de boosdoender, dit binnenpijpje zit los en als je schut met de collector dan rammelt het behoorlijk,



De CX500 is dus weer wat uitgekleed, het complete uitlaatsysteem is eraf en de tank ligt ingepakt voor de airbrusher, morgen was mijn streefdatum om er mee op pad te gaan vanwege de classic races te Wemeldinge maar dit gaat dus niet door...............gelukkig geven ze veel regen af dan is het minder erg maar ik hoop dat dit opgelost is voor de taxatie welke op het programma staat,



De onderdelen zitten weer in een doos en deze keer hopen we niet te lang, ik heb de verkoper gemaild en het probleem voorgelegd en wacht met spanning zijn mail af,



De berging is een heel eind klaar en dus heeft deze een nieuwe bewoner, de CX500 mag hier wachten op betere tijden


Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#170 | Geplaatst: 20 juni 2011 22:10 
De tank is terug van de airbrusher welke heeft geprobeerd de steenslag en roestpukkels te laten verdwijnen door er een eigen idee aan te geven en ik moet erbij zeggen dat hij zelf niet helemaal tevreden was omdat na de blanke lak de blauwe kleur is donker is geworden maar ik ben er wel blij mee, de steenslag en roestpukkels zijn weg en het eigen idee wat we hebben afgesproken is net even anders dan anders en uiteraard niet helemaal origineel maar wie weet komt er ooit nog eens een mooie originele tank voor de bek welke dan eventueel gemonteerd kan worden.............op het moment van foto's nemen is de tank nog niet gepolijst, hier de voor en na foto's!













Nog wat van andere hoeken gezien,



De enigste steenslag/roestpukkel die er nog is,



Dit waren die pukkels,



En dit zit er nu overheen met daaronder uiteraard eerst de nodige behandelingen zodat het volgende week weer niet roest,



Binnenkort de tank weer verder wat op orde maken en dan post ik het geheel met de motor!

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#171 | Geplaatst: 22 juni 2011 00:21 
De onderzijde had redelijk wat losse lakdeeltjes met daaronder wat roestvorming..............zoals al gezegt de tank is zeker niet het mooiste aan de motor maar evengoed doen we het hiermee en dus nog wat verbeteren en dus de onderzijde wat opgeknapt en beschermd,



Ook deze tank heb ik voorzien van een extra rand welke de rand van de tank beschermd, wat verdoezeld en ik vindt het best tof staan, uiteraard is dit niet de beste oplossing aangezien je af en toe de rand moet verwijderen om vuil en vocht te verdrijven en steeds weer in de bescherming zetten maar voorlopig hou ik het zo,



Eenmaal op de motor staat het best goed, ik moet nog foto's maken op een zelfde plaats met de motor vol in beeld maar ik vindt hem opgeknapt,



De lichtval doet ook veel met de kleur blauw maar als geheel zo aangebracht misstaat het niet,



Het wordt tijd dat ik eens dit beeld vaker op het netvlies ziet staan................met uiteraard regelmatig ver vooruit kijken tijdens het rijden :+



Nog wat laatste piccies,






Schrijver JiMi

Forum Lid 
#172 | Geplaatst: 22 juni 2011 00:25 
Bravo hoor! Een hele bijzondere manier om je tank (tijdelijk) op te knappen, met die extra sticker voorop. Best grappig gedaan eigenlijk.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver chantal

Bestuur 
#173 | Geplaatst: 22 juni 2011 06:56 
ik kan niets anders zeggen dan dat ik het er super vind uitzien. echt heel mooi gedaan (en tja blauw is mijn lievelings kleur dus groot streepje voor....)

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#174 | Geplaatst: 22 juni 2011 18:09 
undefined:
Bravo hoor! Een hele bijzondere manier om je tank (tijdelijk) op te knappen, met die extra sticker voorop. Best grappig gedaan eigenlijk.

Stikker .............airbrush

Schrijver kleintjecolijn
Gast 
#175 | Geplaatst: 22 juni 2011 21:17 
ziet er erg netjes uit

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#176 | Geplaatst: 22 juni 2011 23:14 
Thanks, hopelijk kan ik er Marco ook uitkomen qwa collector want de datum voor taxatie komt dichterbij Voor de rest staat die klaar en popel om eens een lekker stuk ermee te gaan rijden

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#177 | Geplaatst: 9 juli 2011 18:26 
De nieuwe collector was binnen samen met wat nieuwe pakkingen om de boel weer gasdicht terug te kunnen monteren, zodra de doos met onderdelen binnenkwam en het zooitje was uitgepakt eerst eens een tik gegeven tegen de collector om te horen of hier het binnenwerk wel van vast zat..............geloof het of niet maar ook deze zit los, minder dan die andere maar toch :019: Ik vermoed dat de verkoper niet even heeft gekeken of deze wel vast zat en ik laat het nu maar zo want weer aankloppen begint ongeloofwaardig te worden............het geratel in de collector is gelukkig ook minder als bij de vorige.

Oke alles weer gemonteerd, motor even laten draaien en nog wat kabels afstellen en vanmiddag dan de 1e echte proefrit gehouden, was niet heel erg ver maar met een ruime 50km weten we weer een hoop meer. Vanmiddag eerst de tank afgevuld en de banden op spanning gezet, daarna koers gezet richting Wissenkerke en na 15km de motor op de gevoelige plaat gezet en alles even nagezien, geen vreemde dingen kunnen ontdekken en alles droog



Bij het oude haventje ben ik langs de slagboom een stukje onverhard gereden en werd gelijk belaagd door van die vogelspotters, de motor moest uit riepen ze en boze vuisten gingen de lucht in..........krijg de hik maar en perkeer je blikken maar eens netjes ipv half op de weg en in een bocht, vervolgens weer een mooie foto gemaakt en weggereden, de claxon had ik al getest maar deze keer maar met rust gelaten gezien de zeer boze vogelspotters.



Ik heb nu een stukje uiterwaarden geregen maar dan via de dijkzijde aan de Oosterschelde, een mooi smal padje en de zon vol op het vizier............heerlijk genieten dus,



Vervolgens een 20km gereden over de binnenwegen waarbij ik wissselnde snelheden heb gereden, al vanaf de meest lage toerentallen pakt de CX goed op, niks geen gestotter of inhouden en het blok reageert werkelijk perfect, nabij Colijnsplaat weer een kodak-momentje ingelast en wederom alles even nagezien en gevoeld..............dik op orde alles :039:



Van de smalle weggetjes via de uiterwaarden de b-wegen opgereden en gelijk weer een plaatje gemaakt, helaas is de CX nog niet compleet gepoetst maar op een foto ziet toch alles er goed uit :007:



Nog een plaatje van de haven van Colijnsplaat, op de achtergrond links de Oosterschelde en de Zeelandbrug, rechts de jachthaven en vanaf een klein jacht werd en Gullepumpe geroepen en dan heb je gelijk even stof om over te praten met een toerist, dit liever dan ze in de weg rijden over ons eilandje ;)



Wat een beauty is het toch.............had ik al vermeld dat deze werkelijk als nieuw rijdt :+



De voorzijde met de Bleu Vision lamp welke al even getest is van de week in het donker en echt een zeer goede lichtopbrengst heeft............eindelijk mijn 1e CX-500 met goed licht erop!!!



Achterzijde met de illegale plaat............onderaan de Zeelandbrug stonden de blauwen te controleren op naar ik vermoed brommers..............ik kreeg niet meer dan 2 duimen toen ik rustig voorbij kachelde aan het politieblik,



Deze is nu even mijn achtergrond op de Pc, vindt het zelf wel een zeer toffe foto met op de achtergrond wederom de Oosterschelde , Zeelandbrug en wie het weet het stadje Zierikzee,



Vol in de klavers, de ondergrond waren stenen/keien en dus goed opletten dat de motor niet wiebelde op de overvloedige wind van vandaag................stel je eens voor dat die valt terwijl ik een foto neem, zou dan de 1e actie foto worden en helaas ooit al eens meegemaakt met mijn Honda VFR800I :016:



Tegen in het licht met een goedkope camera.............ik vermoed dat het weer eens tijd wordt voor een fotosessie en dit is al door meerderen aangeboden en dus zeker eens afspreken wat mij betreft :054:



Oke dit waren de foto's van vandaag................kort samen gevat rijdt de Blauwe Engel dus geweldig goed, de motor pakt prima op, trekt door het rode gebied heen zonder een teveel aan trillingen. De nieuwe balhoofdlagers zorgen ervoor dat je de motor makkelijk van oor tot oor kan leggen in de mooiste bochten hier op het eiland, het stuurt werkelijk met niks. De achterrem moet je met 1 teen bedienen want anders zet je een zwarte streep neer en daar is dit bandje nu net even iets te nieuw voor, de voorrem remt prima maar ik vindt de hendel geen 100%, het 1e stukje merk je niks en je kunt niet echt lekker het aangrijpingspunt opzoeken..........kan en moet nog iets verbeteren. Geen vreemde geluiden, alle kabels zijn nieuw en dus werkt dit ook als nieuw, de koppeling voel je bijna niet als je de hendel inknijpt, de koppeling zelf ontkoppelt prima, het schakelen gaat als een warm mes door de boter. De achterveerring is wel origineel maar valt mij echt niks tegen, de voorzijde voelt ook wel prima aan maar ik heb een setje WP-veren kunnen scoren dus misschien dat ik die nog eens uit ga proberen, iets minder induiken bij vol remmen mag wel, de oneffenheden in de wegen worden goed gladgestreken. Alles werkt naar behoren, na ruim 500 uur klussen, een aardige smak centen er tegen aangooien en heel veel geduld kunnen opbrengen heeft toch weer iets opgeleverd...............de CX moet nog getaxeerd worden en dan zien we wel hoe en wat want uiteraard is alles te koop maar deze zal zeker niet voor het welbekende appel&ei van de hand gaan.............het volgende project zou zomaar weer een Honda CX kunnen gaan worden...............een vervangen voor Benny de caferacer maar dan een mooie, we gaan het beleven in de toekomst :036:

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#178 | Geplaatst: 9 juli 2011 21:07 
Mooie plaatjes weer. Is het nog wat geworden met dat voorspatbord van de Franse eBay?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#179 | Geplaatst: 10 juli 2011 12:06 
undefined:
Mooie plaatjes weer. Is het nog wat geworden met dat voorspatbord van de Franse eBay?

3 keer een mail gestuurd met de vraag in het frans of ik een foto mocht zien van de binnenzijde bij de bekende roestpunten en of die lichte pitting duidelijker op foto mocht............1 reaktie terug dat het zo kopen was zonder te zeiken, dan gaat het hier al snel over al was die nog nieuw

Nee wordt dus niks, ik blijf zoeken en heb er al heel wat gevonden maar rond de 200,= euro is nogal fors gezien de portemonnee

Straks gaan we op pad naar Heikenzand met deze, en Benny de CX-caferacer en de CB500T naar de solexrace en dan gaan velen van de motorclub hier de blauwe engel voor het eerst ,,live'' zien

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#180 | Geplaatst: 10 juli 2011 17:58 
En zo waren wij vandaag dan op pad



De 2 CXen



Met benny de caferacer heb ik nog de race-solexen en minimotoren voorgereden en dus is vandaag de Honda CX500 weer aardig in de kijker gezet en er zijn er heel wat na afloop geweest die vroegen wat voor motor het eigenlijk was

Pagina  Pagina 12 van 13:  « Vorige  1  ...  10  11  12  13  Volgende » 
Algemeen www.hondacx500.nl Forum / Algemeen /
 Motorfreaks schuurvonst CX500a 1978

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
www.hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op Open Source Forum Script miniBB ®
↑ Naar boven